Gjest Candy Pie Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Hvorfor må man betale sånn mva? Kan forsåvidt forstå toll,de som jobber i tollen må jo få betalt osv. Men det andre greiene? Godt mulig jeg har misforstått, men er det ikke sånn at land som er medlem i eu kan handle på nettet fra andre eu land uten å betale mva? Og I såfall, så stemmer jeg for at Norge melder seg inn i eu For klær fra utlandet er jo ofte billigere, og man kan finne mye fint som ikke Norge har. Men når man må betale 25 % av prisen på varen og frakten(?) sparer man plutselig ikke så veldig mye lengre. Men det kommer vel ann på. Og hvorfor er grensa på 200 kr? Selv fra utlandet, skal det godt gjøres å finne noe spesielt til 200 kr. Burde ikke den grensen økes, og hvorfor har de ikke det? Og kan man f.eks handle fra en britisk nettbutikk, og få pakken sendt til Sverige? Og ja...hva er egentlig poenget med å betale ekstra, hvem får de pengene egentlig, staten? Og hvorfor ?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Du betaler bare MVA til et land. Bestiller du f.eks. en kjole fra England, skal de trekke fra engelsk mva, og du skal bare betale til Norge. Anonym poster: 48cd860872e081b54578cb28ed091ed4
Gjest Candy Pie Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Ja, men hvorfor? Hvis jeg vil bestille en kjole i fra England, så betaler jeg jo selgeren. Hvorfor skal Norge få penger for det? Det er JEG som kjøper og bruker MINE penger, hvorfor skal Norge få penger for det? Synes bare det er litt "feil" men godt mulig det er en god grunn altså.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Mva er en av statens største inntektskilder som kommer godt med dersom vi skal ha sykehus, skoler osv. Hadde det ikke vært mva på på import så hadde det vært mer lukrativt å gjort det og staten hadde tapt penger. Mva kan også ses på som en regulerende avgift. Altså regulere forbruk. Det motsatte av en subsidie. Anonym poster: 8474110fe12896fc1de5fc37622f4534 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå