Gå til innhold

Motivasjon for ny graviditet/småbarnsperiode :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først vil jeg påpeke at jeg ikke tar for gitt å bli gravid, jeg ønsker ikke å fornærme noen og håper på konstruktiv tilbakemelding, som det så fint heter :)

Vi har et barn på to år og har såvidt begynt å tenke på et barn til. Vi ønsker oss to, hvis vi er så heldige å kunne få det som vi vil ;) Men jeg føler meg ikke helt "klar" og er redd for kanskje ikke å bli det heller - vi har det jo så greit nå, og den tyngste perioden i forhold til amming, søvn osv. er over. Men jeg føler meg ganske bestemt på at jeg ønsker meg litt større familie.

Hvordan kan jeg motivere meg selv til en ny graviditet med alt som medfølger av plager og sykdom (blir vel ikke bedre andre gang) og den første perioden med (kanskje) kollikk, amming, søvnmangel osv.? Jeg vet jo av erfaring at det er "verdt det", men likevel...

Setter pris på svar fra andre som er eller har vært i samme situasjon.

Anonym poster: 69d8e048e141b34420131f5261b1cf0f

Videoannonse
Annonse
Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Hei hei!

Min motivasjon er at jeg har veldig lyst til å gi barnet mitt et søsken; jeg har lyst til å se samspillet og leken dem imellom. Det å ha to barn rundt middagsbordet i stedenfor ett, det at barna har hverandre og ikke bare foreldrene når de er hjemme. Jeg har selv en søster, og er ufattelig glad i henne! Moro å ha en som er så lik meg i verden.. Og kjærligheten til barnet mitt er så ufattelig stor, og jeg kan nesten ikke vente på å få enda en skatt jeg vil føle det samme for! Men jeg hadde en fæl fødsel, og i likhet med deg en vanskelig babytid med minimalt med søvn og svært utilfreds baby, jeg husker nesten ikke det første halvåret..Skulle aller helst fått babyen ferdig i postkassa 8 mnd gammel!! Hehe! Så jeg vil rett og slett bli ferdig med graviditet (selv om mitt svangerskap var såre enkelt likte jeg ikke å bli så diger), fødsel og barseltid. Jeg tenker at jeg blir ikke yngre, jeg vil jo ikke få mer energi med årene. Så jeg vil ikke dra ut småbarnstida mer enn nødvendig, ei heller vil jeg ha så stor alderforskjell (mini er nå 16 mnd).. Så her håper jeg på To Blå lysende hver måned, hadde ikke trodd at det ville ta så lang tid som det faktisk har gjort (4 mnd hittil).

Endret av Trøffel
  • Liker 1
Skrevet

Hei og takk for kjempefint svar! Som du ønsker jeg også at barnet mitt skal få søsken. Kanskje ikke så dumt å tenke på å "bli ferdig med det". Blir jo ikke yngre akkurat, he he. Lykke til med prøvingen! :jepp:

Gjest Trøffel
Skrevet

Hei og takk for kjempefint svar! Som du ønsker jeg også at barnet mitt skal få søsken. Kanskje ikke så dumt å tenke på å "bli ferdig med det". Blir jo ikke yngre akkurat, he he. Lykke til med prøvingen! :jepp:

Tusen takk, og lykke til selv :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Selv er jeg oppvokst som enebarn, og har alltid hatt lyst på stor familie med flere barn. :) Min samboer og jeg er enig om hvertfall 2 eller 3. Har ikke begynt prøvingen ennå, men så vet ikke en gang om vi kan få, men håper etterhvert på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...