Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen avkrefte (evnt bekrefte) at jeg er mislykket :sjenert:

Jeg er 25,5 år gammel, og har 2 år igjen av studet (mastergrad), hvis jeg noen gang klarer å fullføre da :sjenert:

19 år (året etter vgs): tok realfag som privatist

20 år: begynte på et studie

21,5 år: villle bytte studie til ca samme fagfelt, så tok opp fag for å komme inn der

22 år: fikk byttet studie

23 år: samme studie

24 år: friår

25 år: tok opp fag for å komme inn på master

25,5 år: begynt på 2 årig master (i en annen by)

Hvor ille er det? :sjenert:

Jeg er altså ferdig utdannet når jeg er 27,5 år. Og da har jeg brukt evig lang tid for å få en master. Det jeg er redd for er at hvem vil egentlig ansette en som meg? :sukk:

(og ikke minst at studielånet kommer til å bli enormt)

Anonym poster: 4a256b453229c20e26baf0764006d8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke mislykket!

Jeg er 27 og begynner nå..<br /><br /> Anonym poster: 23918938a831b9ef6362e6084241ffcc

Skrevet

Ble nesten litt provosert av dette..Folk tar utdannelser i alle aldre, og det er flott! Man har alle sine grunner på hvorfor man ikke er ferdig utdannet når man er 22. Eller har master når man er 24.

Noen kan ikke, noen vil ikke. Noen tar aldri en utdannelse.

Anonym poster: e5739d2a9b9442834ac8ae8b07a5a833

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 33 år, og er fortsatt ingenting.

Skulle ØNSKE jeg bare var 27 og hadde en master!!

• Liker 1
Skrevet

mislykket? alvorlig talt...

Jeg er 26 og er ferdig med master neste år. Vi er 21 stk i "klassen" og jeg er en av de 5 yngste. Jeg var ferdig på gymnaset som 19 åring, begynte å studere når jeg var 21 og brukte 4 år på bachelor pga barn. Har aldri tenkt over at dette er "feil" eller "mislykkethet"...

De aller flest jeg kjenner har høyere utd, men kjenner kun én som hadde fullført masteren som 24 åring.

Det er tull å drive å tenke sånn, du er ikke i nærheten av "mislykket" en gang.

Anonym poster: b2fcaced9028d76e226a7c8e153732f0

Skrevet

Jeg er født i 1989 og vil være 26 år gammel når jeg er ferdig med min master. De aller fleste i mitt kull er født i 89 og 88, en del også i 1987. Det er altså helt normalt å være godt oppi tjueåra når man er ferdig, de fleste har rota litt rundt først :)

Skrevet

Pffft, du er langt fra mislykket! Jeg er ferdig utdannet om 3 år, og flere av mine medstudenter er i midten/slutten av 20-årene. Det er HELT normalt.

Skrevet (endret)

Jeg er en av de få i klassen som har gått direkte fra VGS til bachelor til master, og fullfører i en alder av 24. Jeg tror snittet på masteren vår er nærmere 30-tallet... Vi har en på 50 i klassen også. :) Alder er ingen hindring!

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...