AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Vurderer å begynne på tannpleiestudiet. Noen som vet noe om studiet? Er det et tungt studie man må studere mye på for å komme seg igjennom? Og hva kan man gjøre/hvor kan man jobbe etter endte utdanning? Takk for svar Anonym poster: 0d33e05d3edc64db88c92e2ff4ca5ef6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Vurderer å begynne på tannpleiestudiet. Noen som vet noe om studiet? Er det et tungt studie man må studere mye på for å komme seg igjennom? Og hva kan man gjøre/hvor kan man jobbe etter endte utdanning? Takk for svar Anonym poster: 0d33e05d3edc64db88c92e2ff4ca5ef6 Hei! Jeg er tannpleiestudent, så kan forsøke å svare deg. Første semester blir mange studenter "overrasket" over mengden teori og naturvitenskapelige fag (biologi, kjemi etc.) som skal læres på kort tid. Ved universitetet jeg studerer er omtrent alt av forelesninger, seminarer o.l. obligatorisk, og om man er borte en liten stund, er det lett å falle av lasset. Det er derfor viktig å være flink til å lese på egen hånd. Du må også passe på å ikke få for mye fravær, da risikerer du å måtte gå semesteret/året om igjen. Det er veldig mye gruppearbeid på tannpleiestudiet. Noen liker det godt, andre liker det ikke. Man må uansett lære seg å takle det. Som tannpleier kan man jobbe som tannpleier i det offentlige (i den offentlige tannhelsetjenesten), hvor man stort sett behandler barn og unge. Mange, og stadig flere, tannpleiere ender opp i privat tannklinikk. Her behandler man oftest voksne. Det er også stadig flere tannpleiere som starter for seg selv, gjerne ved å leie rom i en privat tannklinikk sammen med privatpraktiserende tannleger. Det er også mulig å bli lærer (gjelder både grunnskole, vgs og universitet), da ved å bygge på med pedagogikk. Det finnes også andre stillinger man som tannpleier kan få, men disse vet jeg ikke nok om til å uttale meg om dem. Anonym poster: dce4d60b56faec2d4a8db45143773be4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Takk for et utfyllende svar. Dette ga meg svar på en del spørsmål jeg lurte på! Hvilket universitet studerer du på? Jeg tenkt å begynne i Bergen. Hvor mye obligatorisk er det ca i uken? Og er det et vanskelig studie? Takk igjen for svar om noen kan hjelpe meg! Anonym poster: 0d33e05d3edc64db88c92e2ff4ca5ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå