Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber/har erfaring fra hjemmesykepleien her, og kan fortelle meg litt om det?

Skal ha praksis i hjemmesykepleien i 2 måneder, dette året her - og gruer meg veldig. Hva kan jeg forvente? Hvordan er en vanlig dag? Hva gjør man hjemme hos dem? Gjerne detaljert.

Jeg mistrivdes veldig på sykehjem, vil jeg mistrives enda mer i hjemmesykepleien? Eller motsatt?

Takk på forhånd! :)

Anonym poster: c12bcbcf47ad965fff4d54eaaabb202b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som ufaglært i hjemmetjenesten. er mann og aldri hatt erfaring med dette før. Jeg har aldri takla å vaske opp etter katter, hunder osv, men det var ikke noe problem i det hele tatt.

Jobben er svært variert, de er jo friske nok til å bo hjemme i teorien, og det føles det ut som de er i praksis også.

Dagen min idag : Første besøk, fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å gjøre noe da hun selv hadde gjort det og var i fin form. Neste vekte jeg et par som jeg kledde på og gav medisiner til.

nr 3 tok jeg på støttestrømper.

Og slik gikk dagen fram til lunch, etter lunch er det som regel langt roligere og på soldager nyter man jobben sin(ut å gå eller sykle fra bruker til bruker er vanlig)

jeg trives kjempegodt. lønna er IKKE bra, men den er tariff :P

Skrevet

Jeg jobbet tidligere på sykehjem, og jobber nå i hjemmesykepleien som ufaglært. Trivdes ikke så veldig godt på sykehjem, syntes det ble veldig ensformig og veldig mye rutiner, i tillegg til at pasientene var såpass dårlige at det var vanskelig å ha noen dialog med dem.

Jeg har jobbet i hj.s.pl. i 2 år og stortrives!

Dagene er veldig varierte, og man legger i stor grad opp dagen selv.

Ved vaktstart får man utdelt sin arbeidsliste, med oversikt over alle pasienter man skal til, hvor lang tid hver bruker er tildelt, adresse og hva som skal gjøres hos hver bruker.

Man reiser så hjem til pasientene og utfører oppgavene.