AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg har et barn på 3 år og det ble slutt mellom meg og moren når han var under året gammel, etter det har jeg av ulike grunner sett gutten mindre og mindre. Vi bor i ulike byer. Jeg har ikke del i foreldreansvaret, og mor har bestemt seg for å flytte utenlands utenlands f for en periode. Jeg betaler bidrag nå, men mor har gitt meg tilbud om at jeg kan "slippe" å betale når de bor borte og heller bruke pengene på reise noen ganger i året for å se vår sønn. I utgangspunktet syns jeg det er en grei deal, hun har sagt jeg kan bo hos dem når jeg kommer,og de vil også komme til norge i ferier. men jeg er usikker på om det i det hele tatt er lov? Har hun lov å gi meg "fritak" fra å betale bidrag, eller er det noe jeg kan få problemer av? Nå ser jeg min sønn hver 4-9 uke og har ham da ca et døgn. Hva ville dere gjort om dere var i mine sko?<br /><br /> Anonym poster: 5d5292f676c0d7f06b83e70f15202e64
Rumleskaft Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Først, hvor lenge har hun tenkt å bo utenlands og hvorfor? Så sier jeg go for it! Om du ikke har del i foreldreansvaret likevel kan du strengt tatt ikke motsi deg at hun flytter noe sted uten å lage trøbbel, og det kommer ikke noe godt utav uansett. og at hun gir deg sånne tilbud er pluss i mine øyne! Om du da kan ta noen feirer til landet det de bosetter seg og de kommer hit på ferier får du likevel samvær med din sønn. La oss si at du ser ham hver 4 uke nå, ett døgn av gangen, det er røft 12 døgn i året. Tar du noen ukes ferier dit (la oss si to uker av gangen) så har du 14 dagers samvær bare der! Om de i tillegg kommer til Norge, så blir det enda mer. For å svare på om hun har lov å gi deg fritak på å betale bidrag, så tror jeg det. Du kan ikke nekte å betale, men hun kan gi deg fritak. Jeg ville ville dog fått det som en skriftlig avtale i tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 TS her. Rumleskaft, takk for svar! Jeg er glad for å se at jeg ikke ble slaktet ned fordi jeg syntes det høres ut som en grei deal. Hun vil bo utenlands i 3-5 år for å gå på skole. Anonym poster: 5d5292f676c0d7f06b83e70f15202e64
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Tror nok dette er helt lovlig. Men jeg ville sørget for å få den avtalen skriftlig sånn at du ikke får trøbbel med Nav. Anonym poster: 28d1372b02faaba9e5b6491f228a18c4 4
Gjest tumle Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Tror nok dette er helt lovlig. Men jeg ville sørget for å få den avtalen skriftlig sånn at du ikke får trøbbel med Nav. Anonym poster: 28d1372b02faaba9e5b6491f228a18c4 Bidragsmottaker (mor) kan når som helst droppe krav om bidrag. Man er ikke lovpålagt å motta dette..
Gjest BM2 Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Hvorfor har du funnet deg i å se ungen så lite?!?! Vel... Uansett, dere er jo fri til å gjøre hva dere vil. Men når mor flyttre utenlands, da hadde jeg nektet å betale en krone i bidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå