Gjest Jon Are Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Til dere som jobber,synes dere fire ukers sommerferie er for lite? Selv jobber jeg ikke, og synes synd på de som må sitte på et kontor eller være på et sykehjem i varmen. Det burde vært minst åtte ukers ferie synes jeg. Hva med deg, hadde du ønsket det, og hadde du vært villig til å tatt to av de ukene uten lønn? Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 3 uker sommerferie er mer enn nok. Anonym poster: 6141ae5e29d438943562881310c24fc7
Anciol Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 nei hvorfor skal jeg klage? har full sommerferie jeg:) da jeg jobber på SFO:) 1
mlilja Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Jeg jobber alltid hele sommeren, men jeg klager ikke. Jobber i bofellesskap, og det er så koselig å jobbe i finværet for da kan vi finne på mye kos utendørs :-)
Gjest Gagaen Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Syns alt over 4 dager er for mye ferie , ferie er kjedelig det
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Syntes det var litt lite i sommer, ja, spesielt siden mye av godværet har vært i de siste dagene da man kom tilbake på jobb. Men man får nyte ettermiddager og helger for det de er verdt. Uansett må man prøve å ikke irritere seg for mye over det. Jobb må man på likevel. Anonym poster: ac3d08fd69495a3e5d57e3324db68186
Guybrush Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Til dere som jobber,synes dere fire ukers sommerferie er for lite? Selv jobber jeg ikke, og synes synd på de som må sitte på et kontor eller være på et sykehjem i varmen. Det burde vært minst åtte ukers ferie synes jeg. Hva med deg, hadde du ønsket det, og hadde du vært villig til å tatt to av de ukene uten lønn? Med hilsen fra: Jon Are Jaggu godt ikke mange tenker slik. Hva tror du hadde skjedd om sykehjem måtte stenge, legene var på ferie, politi var borte, brannvesen like så. Ingen flyplasser var åpne, konduktørene var på ferie osv osv. Verden er avhengig av å gå rundt. Har du lyst på mer ferie så sparer du til det. Ta ekstra vakter som du tar ut som avspasering - eller bare ta ferie uten lønn. Litt merkelig problemstilling faktisk - hvis jeg ikke hadde jobbet tror jeg at jeg hadde hatt mer problemer med å forstå at folk tar lang ferie. Kjeder vettet av meg og føler meg ekstremt lite nyttig og med innholdsløst liv om jeg skulle gått hjemme hele dagen. 2
Gjest Bud Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Er så priviligert at jeg jobber utendørs
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Jeg har ikke hatt ferie i det hele tatt i sommer, jeg har jobbet hele tiden (jeg har et fritt yrke, hvilket som regel betyr at man bestemmer over arbeidstiden selv i høy grad, men i realiteten jobber hele tiden). Jeg har én uke fri i oktober, og så tar jeg kanskje noen dager i forbindelse med jul - det er alt. 8 uker er komplett uaktuelt, for å si det sånn. Anonym poster: 0b8249beb9c212975d704f508c90bb4b
Musaleem Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Nja, egentlig ikke, men så har jeg en jobb hvor jeg kan gjøre veldig morsomt, og da er det ikke så ille. Når det er sagt gleder jeg meg til studiene er fullført, og jeg har lange ferier i vente, for det er unektelig behagelig med mye fri.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 4 uker sommerferie? Har ikke hatt sammenhengende 4 uker ferie på 10 -15 år! I nåværende arbeidsforhold har jeg ikke mer enn 2 uker sammenhengende. Jada, jeg vet jeg har krav på mer, men jeg velger å gjøre det slik, for mengden jobb som bare vokser og vokser mens jeg er på ferie er mer enn nok på 2 uker ferie, 3 ukers oppsamlet arbeid, det orker jeg ikke tanken på, hadde ikke vært mye ferie da. Tilbake til spørsmålet, ja, kunne hatt mer. Hensikten er at man skal få slappet av og lade opp. Det tar noen uker. 1ste uka løper man rundt å gjør alt det man ikke får tid til ellers. 2dre uka begynner man å slappe av,og i uke 3 og 4 slapper man ordentlig man av! ... og det trenger man nå og da i årens løp, og iallefall etterhvert som man blir eldre. Tenkte ikke på det i 20 årene, men nå i 40 årene, så føler jeg behov for mer fri / "slappe av tid" Anonym poster: 98bad9629a02f8728b643d5d13fcd208
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Nei. Vi har veldig mye ferie her i landet. Jul, påske, pinse, Kristi Himmelfart, gudene vet hva. De fleste kan dessuten ta et par dag er her og der uten lønn, og hvis man timer det på inneklemte dager kan man få seg deilige ferier. I tillegg kan man ofte jobbe litt ekstra for så å avspasere - den avspaseringen føles alltid mye deiligere enn hvor lite det gjør noe å jobbe et par timer ekstra nå og da. Det virker som du ikke forstår at det finnes mange av oss som ikke har noen problemer med å innfinne oss med det samfunnet der folk faktisk må jobbe. Det går an å realisere seg gjennom jobb faglig, og det går an å ha det sosialt og koselig på jobb. I tillegg får man jo lønn. Det er ikke et helvete å være i arbeidslivet. Anonym poster: 7d34ae34985e6cc8b7b5a478659b5808
Anglofil Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 Ja, fire uker virker lite, det må jeg ærlig innrømme. Har 7 uker ferie i år, siden vi teller feriedager og ikke ferieuker, i tillegg har jeg et par avspaseringsdager fordi jeg jobber annenhver helg, helligdager, julaften osv. I mitt fremtidige yrke som lærer vil jeg også få lengre sommerferie pga avspasering, foretrekker det fremfor kortere arbeidsdager. Mvh Yvonne 1
Medlem Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 Jeg synes fire uker er akkurat passe. Nok tid til å koble ut, reise litt og tilbringe noe tid hjemme. Mot slutten merker jeg at jeg sliter med å aktivisere meg selv hver dag.
belle_ Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Kunne selvfølgelig vært godt med en 4 ukers, men det er de færreste som har. Heldig om man får tre, åtte er ihvertall helt uaktuelt. Selv har jeg jobbet hele sommer og studerer resten av året samt jobber. Jeg klager ikke.
-Jiinxs- Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Haha åtte uker? Jeg synes 3 uker er mer enn nok.
Fandenivoldsk Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 Jeg vil heller ha 4 uker ferie enn "ferie" hele året..
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 Jeg har 10 uker ferie, men tar ut maks en uke på sommeren. Høst/jul er den beste tiden å ha fri. Anonym poster: 040b59ff5a0e6d1cbbc7e8d18ebcfd49 1
Kanutte Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Jeg har vært lærer i mange år. Nå har jeg gått over i en administrativ stilling og for første gang i mitt liv bare hatt 4 uker sammenhengende ferie. Det var akkurat passe.
Despicable Me Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 4 uker i strekk er nok for min del, men skulle ikke sagt nei til 8 ukers ferie som jeg kunne ha brukt når jeg ønsket i løpet av et helt år. Lang juleferie, påskeferie og høstferie samt 4 ukers sommerferie hadde ikke vært så dumt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå