Teita Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg holder på å strikke en ribbebukse til baby nå. Har strikke livet, og skal begynne å øke en maske foran og en bak, men det blir hull der jeg øker? Er ikke helt sikker på å om jeg gjør det riktig. Har googlet for å prøve å finne en oppskrift hvor det er enkelt forklart hvordan jeg øker til bena, men finner ikke. Noen som vet? Strikke den forresten i en rett og en vrang hele veien.
PecanPie Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Hvordan øker du da? Garnstudio har en hel del videoer med forskjelle måter å øke på: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=2
jolie Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Det vanligste i bukser etc er å ta opp en maske mellom to masker. Den må du vri for at det ikke skal bli et hull der. Når du ser på strikketøyet etterpå ser det ut som et lite kryss akkurat der. Om du ikke vrir masken er det et hull i stedet for et kryss.
Teita Skrevet 16. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2012 Jeg øker sånn som hun på videoen til garnstudio, mellom to masker. Men hva mener du med å vri? Gjør hun det riktig i filmen: øke på usynlig måte? For jeg gjorde det, men da ble det hull..
jolie Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Jeg mente som på den videoen med "øke på usynlig måte", ja. Hun viser to måter der. En der hun vrir masken når hun strikker, og en der hun vrir masken når hun tar den opp. Begge gir samme effekt, det er bare to måter å gjøre det på. Men om du øker i vrangmaskene er det ikke sikkert at dette er måten å gjøre det på. Se på videoen for øking i vrangmasker.
Teita Skrevet 16. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2012 Jeg får det ikke til jeg. Det blir ikke pent! Skal liksom øke en maske foran og en bak, så strikke en runde, så øke en maske på hver side av merket , osv. Og de økte maskene skal visst strikkes rett. Forstår ikke.
Rødvinspiken Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Du kan prøve å strikke opp ny maske ved å bruke masken fra runden før den du skal strikke istedenfor å ta opp maske mellom to masker. Dette er en måte som gjør at det ikke blir hull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå