mlilja Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Jeg har jobbet i over tre år som beredskapsvikar i et bofellesskap hvor jeg nå skal søke fast jobb. Jeg har kun vært i to intervjuer før, det første var når jeg fikk denne jobben og da ble jeg egentlig bare spurt om når jeg kunne starte etter å ha sendt en åpen søknad til kommunen. Det andre var i et annet bofellesskap hvor jeg ble tilbudt et kortere vikariat etter å ha blitt anbefalt av arbeidslederen min. Da var det bare spørsmål om jeg kunne ta på meg ekstravakter i tillegg. Så jeg har egentlig aldri vært på et ordentlig intervju før. Noen som kan fortelle meg hvordan det fungerer? Hvilke spørsmål blir stilt og slik? :-) Jeg har jo ikke søkt enda engang, men jeg har jo som sagt ingen erfaring med intervjuer så jeg ønsker å forberede meg litt
Betty2 Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Hvilken spørsmål som blir stilt, er jo varierende fra arb giver til arb giver. men du kan jo tenke på hvordan du kan fremstille deg selv på en mest mulig interresant måte, hvorfor du like jobben, hva du kan bidra med på arb plassen, osv. Du som allerede jobber på denne plassen har jo en fordel med at brukerene kjenner deg. Du har selv lov å stille sprøsmål, så spør gjerne om turnus og lønn (hvis du ikke allerede vet fasiten da) Lykke til
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Jeg føler alltid at jeg får spørsmål om mine gode/dårlige egenskaper, og hvordan jeg reagerer i uventede situasjoner, hvordan jeg fungerer med å jobbe i team og den slags spørsmål. mn siden du jobber der fra før av er jg usikker på hvor dypt de går i intervjuet:) lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Forbered deg på at det ikke er en person som utfører intervjuet, de er gjerne flere som intervjuer deg på en gang. Skikkelig angstfylt. Anonym poster: e7c0074fcea433e60ab907ea317a75fe
mlilja Skrevet 16. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2012 Forbered deg på at det ikke er en person som utfører intervjuet, de er gjerne flere som intervjuer deg på en gang. Skikkelig angstfylt. Anonym poster: e7c0074fcea433e60ab907ea317a75fe Flere personer? Det var jeg ikke klar over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå