lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Hva må til for at man blir delvis uføretrygdet? Har kraftig migrene og har problemer med å jobbe 100%. jobber som sykepleier og virker ikke som arbeidsgiver er interersert å tilrettelegge. Hvordan går jeg fram med dette?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Visst du er født i 90 så er du 21-22? Er det ikke litt tidlig til å begynne å tenke på å bli uføretrygdet? Du kan jo ikke ha vært i jobb særlig lenge.. Du må jo først begynne med å få ordentilig oppfølging fra lege. Anonym poster: 77ce63dddc02fa55351851cece206b63 3
Gjest O___o Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Auda. Da har du en svært lang vei framfor deg. 1) Skaff deg helseforsikring (NSF har nok blant de beste for dere) 2) Ta det opp med tillitsvalgt / din nærmeste sjef. Kanskje arbeidsplassen din er en I-A-bedrift? 3) Ta det opp med fastlegen din. 4) Smør deg med tålmodighet de neste årene...
Gjest O___o Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Visst du er født i 90 så er du 21-22? Er det ikke litt tidlig til å begynne å tenke på å bli uføretrygdet? Du kan jo ikke ha vært i jobb særlig lenge.. Du må jo først begynne med å få ordentilig oppfølging fra lege. Anonym poster: 77ce63dddc02fa55351851cece206b63 Rettighetene er flere og bedre for unge uføre (uføre under 26 år) enn 'vanlige' uføre.
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2012 Visst du er født i 90 så er du 21-22? Er det ikke litt tidlig til å begynne å tenke på å bli uføretrygdet? Du kan jo ikke ha vært i jobb særlig lenge.. Du må jo først begynne med å få ordentilig oppfølging fra lege. Anonym poster: 77ce63dddc02fa55351851cece206b63 Jo, men det har ingenting å si hvor gammel man er:/ skulle ønske dette var noe jeg slapp å tenke på, men når jeg jobber 100% har jeg migrene 2-3 ganger per uke for jeg får ikke tatteg inn igjen..
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2012 Auda. Da har du en svært lang vei framfor deg. 1) Skaff deg helseforsikring (NSF har nok blant de beste for dere) 2) Ta det opp med tillitsvalgt / din nærmeste sjef. Kanskje arbeidsplassen din er en I-A-bedrift? 3) Ta det opp med fastlegen din. 4) Smør deg med tålmodighet de neste årene... I-A-bedrift? Jeg har forstått det kan gå lang tid ja. Men som alle rundt meg sier, hvis jeg tar til takk med å gå 75% blir jeg straffet med det som pensjonist. Så jeg må nesten begynne å tenke på det allerede nå.
Gjest O___o Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Å være ufør, betyr at man helt eller delvis ikke er i stand for stå i stillingen. ( At man ikke klarer å arbeide mer enn kanskje 50% eller mindre ) I-A = Inkluderende Arbeidsliv. Men for meg høres det heller ut som du trenger en sykemelding eller en ny jobb. 1
Sugerøret Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 (endret) Har du vært hos Nevrolog ? Det finnes så mange forskjellige typer medisner mot migrene,så forsøk det først. Jeg var delvis ufør selv pga migrene i samme alder som deg.Nå 10-15 år senere er migrenen forandret ,samt jeg har fått medisiner som virker for meg! Krev en henvisning til nevrolog,disse kan migrene og kan gi medisiner fastlegen ikke kan/tenker på osv. Om det viser seg at ingenting hjelper,kan nevrologen være behjelpelig med en attest som arbeidsgiver må ta hensyn til. Anbefaler deg å melde deg inn i migreneforbundet om du ikke alt er medlem der Endret 16. august 2012 av Kårky 1
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2012 Har du vært hos Nevrolog ? Det finnes så mange forskjellige typer medisner mot migrene,så forsøk det først. Jeg var delvis ufør selv pga migrene i samme alder som deg.Nå 10-15 år senere er migrenen forandret ,samt jeg har fått medisiner som virker for meg! Krev en henvisning til nevrolog,disse kan migrene og kan gi medisiner fastlegen ikke kan/tenker på osv. Om det viser seg at ingenting hjelper,kan nevrologen være behjelpelig med en attest som arbeidsgiver må ta hensyn til. Anbefaler deg å melde deg inn i migreneforbundet om du ikke alt er medlem der Er medlem i migreneforbunder, men skal kreve henvisning til nevrolog. Har ikke tenkt på det en gang. Har prøvd akkupunktur og det har vert bra, men behandler. At jeg burde komme en gang i uken i mange mange uker og det blir svært mye penger.... Ellers har jeg en bra annfallsmedsin, men kan ikke ta den så ofte som jeg har anfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå