AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Nei nå tror jeg jeg jammen meg hiver meg rundt og blir jordmor. Jeg har ingen utdanning fra før. Men hører mye bra om dette yrket, selv om det er et enormt ansvar. Noen som kan fortelle meg litt om dette yrket? Om det er verdt slitet? Verdt den medium lønna man får, osv.? Trenger noen innspill før jeg bestemmer meg helt. Takker på forhånd for alle svar :) <br /><br /> Anonym poster: 7a6cfdf9be30e2a7746459f0998c3517
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Det skulle stå: "spørsmål om jordmoryrket", i emnefeltet. Men kom borti en knapp :-p<br /><br /> Anonym poster: 7a6cfdf9be30e2a7746459f0998c3517
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Jeg er ikke jordmor, men har tatt imot flere barn og det er fantastisk. Vurrer å bli jordmor etter å ha jobbet noen år som sykepleier:) det er et stort ansvar, men legene er som regel alltid ganske nærme og bare en telefon borte om det skulle være noe. Som regel går det i rykk og napp på avdeligene. Av og til er det ingen fødsler, mens andre ganger kommer det 5-6 på en gang som skal føde. Såklart er det triste ting som skjer også her, men tror det gode veier opp for det vonde:) For å bli jordmor må du først bli sykepleier, så jobbe 2 år i 100% stilling eller 1 år med relevant erfaring og så er jordmorutdsnningrn 2 år vel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå