AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Vi begynte på pergo kur 5 mensdag (første mens dag var 17 juli) altså tok jeg pergo fra 21 juli. fikk sterk positiv utslag på eggløsnings test 30 juli og ventet mensen 15 august (om jeg har 30 dagers syklus, er litt usikker skjønner dere) Jeg tok en rfsu tidlig test med ettermiddags urin 15 august og den slo ut positivt, men så etter 10 min ble testen helt blenda hvit der som den hadde vært positiv. Hva skal jeg da tro??? tenker hvis mensen fortsatt uteblir så tester jeg igjen på fredag 17 august og håper på bedre svar da... Hva tror dere? Kan jeg være så heldig å ha truffet blink på første forsøk? Vi har ikke problemer med å bli gravid, vi har en sønn på halvannet år fra før, fikk pergo for å styre planleggingen for å bli gravid (ja jeg vet det er dumt å utsette kroppen for unødvendige hormoner, men jeg merket faktisk ingen bivirkninger fra pergoen og har allerede fått hørt den leksen så den trenger jeg ikke å bli belært igjen) Men jeg tenker liksom litt i de baner av at så lett kan det vel ikke være at vi ble gravid på første måneden vi prøvde?? Jeg har psykisk innstilt meg på at det kan ta 1-2 år... føles så uvirkelig akkurat nå og jeg gruer meg sånn til å teste meg igjen i tilfelle testen gav utslag på kjemisk gravid eller falsk positiv generelt. forrige gang ble jeg gravid tross p piller så jeg visste jo at det var en viss kjangs for at vi kunne treffe raskt, men jeg tørr ennå ikke å håpe at vi er så heldige, det føles som om det er for godt til å være sant, hvis du kan forstå hva jeg tenker. Beklager at jeg legger dette ut som anonym, men jeg har familie og venner på kvinneguiden og vil holde et eventuelt svangerskap hemmelig til vi er sikre på at det er reelt og at alt er frisk og fint. takker for svar=) Anonym poster: 6fd6f133477f9779a1651e55ee5d3523
Athene Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta en ny test. Du er ikke noe mer eller mindre gravid bare fordi du utsetter testingen. I og med at det er så mange dager etter positiv eggløsningstest vil en graviditetstest gi riktig resultat tatt på morgenurin. Jeg skal ikke lekse opp igjen. Men jeg skal påpeke et par ting du ikke har fått med deg. Bruk av pergotime øker sannsynligheten for spontanabort, og det er også flere fosterskader på barn som har blitt til etter pergotimebruk. Dersom man har eggløsning av seg selv skal pergo unngås, årsaken er at livmorslimhinnen svekkes, og man øker sannsynligheten for cyster på eggstokkene, noe som kan vanskliggjøre graviditet i påfølgende sykluser. Men jeg håper du har lært og ikke gjør dette gijen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå