Lubbe Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Fikk ny kattunge for 5 dager siden, men helt siden han kom hit har han hatt løs mage! Ikke noe kjekt for meg, og helt sikkert ikke noe kjekt for pusen heller... Tenkte først det kunne være at han var stresset etter å ha flyttet og sånt, men han virker egentlig som han har slått seg til ro her, han spiser maten sin, drikker mye, han leker og koser, sover, så tror ikke det er det. Har sendt melding til de jeg fikk han av og spurt om dette har vært et problem tidligere, men har ikke fått noe svar enda. Er det noen her som har noen gode tips som kan hjelpe mot løs mage?
Jenna Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Min kattunge hadde også løs mage like etter jeg fikk henne. Dro til dyrlegen og fik beskjed om at det var mage tarm katar fordi hun ikke var vant til vanlig mat enda. Fikk noe medisin hun tydeligvis likte veldig godt. Fikk også beskjed om å gi henne ris og fiskepudding å spise. Viktig at denne ikke inneholdt melk. Dette er mat som er lett for magen å fordøye. Hun skulle bare ha vann å drikke, ikke den kattemelken en får kjøpt på butikken. Om hun ikke blir bedre innen en da eller så burde du få det sjekket av dyrlegen. Koster ikke så mye og kattens helse er viktigst.
Gjest Bobler Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 (endret) Dra til apoteket/dyrebutikken/veterinæren(ring først, ikke alle apotek og dyrebutikker som har) i morgen og kjøp Zoolac i hvertfall. Alle hunde og katteiere bør ha en slik i hus, hjelper mot dårlig mage ganske så fort. Ville gitt Zoolac i morgen, og sett det ann til Fredag. Er det fortsatt varende ville jeg tatt en tur til vet. . Ris og fiskepudding er fint som Jenna skriver. Endret 15. august 2012 av Bobler
Lubbe Skrevet 16. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2012 (endret) Tusen takk for tips! Har kjøpt både Zoolac og fiskepudding i dag, håper han blir bedre av det Endret 16. august 2012 av Lubbe
Aurora M. Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Du bør også gi han en ormekur etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå