AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 jeg er gutt forresten. en jente jeg kjenner sminker seg med feil farger og feil hud tone eller hva det er, det ser så unaturlig ut, men hun har den typen ansikt som kan få henne utrolig vakker med riktig sminke. Hvordan sier jeg det til henne uten å være helt jævelig... Anonym poster: 20baa7a6b06dcdc6533e17de2a14cdfe 1
Gjest Frk.Franzen Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Er vel egentlig bare å si det rett ut, at den fargetonen hun bruker ikke passer henne slik en annen kanskje ville ha gjort. Bruker hun billigmerker fra butikk eller dyrere ifra parfymeri? De ifra butikk er stort sett ganske dårlige og flekkete, så du kan jo råde henne til å prøve fra et parfymeri. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 bor dere på samme sted så avtal en tid med henne at da kommer hun på besøk til deg, samtidig avtaler du med en hudpleiekonsulent fra marykaynorway.no (du finner link under bildet av mary kay for å finne en i nærheten) at hun kommer for å holde kurs for dere og si da at det kanskje kan være vrient å holde 3 kurs på engang for både mann og kvinne i hudpleie og sminkekurs for kvinnen, men med god tid så går det nok desse kursa er gratis Anonym poster: 533bf9d3281c5b41725317691b28447e
Gjest test123 Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 (endret) haha, har en på jobben med samme problemet. Hun sminker seg som om hun prøver å se ut som en klovnog jeg overdriver ikke. Lyst til å si ifra, men kjenner henne jo ikke så har ikke sagt noe. Man må selvsagt få lov å kle seg og sminke seg som man vil, men i hvertall hun på jobben tror jeg ikke vet at andre mener hun gjør seg selv mindre pen enn hun er. Endret 15. august 2012 av test123
Gjest Søgni Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Jeg kjenner også jenter og damer som etter min mening med fordel kunne sminket seg annerledes for å fremheve de beste trekkene sine, men jeg holder jo kjeft om det- hvilken interesse har de av at jeg personlig ville gjort det annerledes? Det er mulig jeg har for stor tiltro til at folk selv vet hvordan de ser ut da, hva vet jeg. Du kan jo nevne at du synes hun hadde kledd mindre sminke eller mer naturlig sminke siden hun har så pene trekk, men du bør også ha i bakhodet at det kan hende at hun liker det sånn selv, og at det ikke kommer av ren uvitenhet. Jeg synes ikke du skal begynne å dra inn sminkemerker og kurs, slik andre har foreslått. 15
skreppamedleppa Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Stor pluss til Søgni sine ord her. Du mener hun kunne sminket seg annerledes men jeg vil anta at personen som innehar ansiktet, personligheten, sminken, stilen, smaken sminker seg selv slik fordi hun selv liker det. Å blande inn en mary kay konsulent og si ”surprise til deg fra meg, slik skal du sminke deg” tror jeg i alle fall neppe er løsningen. 5
Gjest O___o Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Åh, nå ble jeg skuffet. Da jeg leste tittelen " Dette er Tabu, jeg vet det, men hun er ikke flink til å s" Så trodde jeg fortsettelsen ville være uge og var forberedt på en morsom diskusjon. Det kan jo hende at venninnen din ikke etterstreber å være vakker/tiltrekkende - men kjører en egen stil? 6
Gjest CatMaru Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Folk som ikke er flinke til å sminke seg kan få gavekort i presang ved en passende anledning, på en time hos profesjonelle i en salong som kan gi dem hint og råd. Av typen "Bli ny-dag." Dersom de fortsatt sminker seg som om en eske fargekritt har krasjet i ansiktet deres etter det, bør man la dem fortsette å kjøre den "stilen" de selv liker. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Uff, jeg pleide å sminke meg som et fargekart/en klovn før, og det gjør fysisk vondt å se på bilder av meg selv på den tiden. Jeg er glad jeg fikk tilbakemeldinger på at jeg så fin ut uten sminke, for da begynte jeg å sminke meg mindre. DET funket. Jeg husker jeg fikk noen sårende kommentarer fra venner/familie da jeg hadde på meg all denne sminken...og selv om de mente godt så gjorde det egentlig vondt verre. Jeg anbefaler å oppsøke henne når hun ikke har sminke på og kommentere hvor fin hun er da. Og si: du er så VAKKER uten sminke! Anonym poster: df5832d5f7917892a18518e639d2927e 4
Tufs Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Istedet for å si hva som IKKE er pent, går det kanskje an å si at "Å, du hadde sikkert kledd sånn helt tynn kajallinje som *den og den kjendisen* bruker" eller "Du har så fine trekk at du sikkert ikke trenger sminke engang" eller noe i den dur...? 4
Gjest "gjest" Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Spør om du kan få sminke henne en gang og så smink henne som du vil se henne. 3
Gjest Pheel Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 Spør om du kan få sminke henne en gang og så smink henne som du vil se henne. Tror ikke det hadde blitt så mye bedre i og med at TS er gutt. Men er vel bare å prøve å si til henne at du synes hun bruker litt for mye sminke, eller å si at hun hadde vært så mye penere om hun bare hadde brukt litt mindre? Vanskelig å si, er et sårt punkt for jenter/kvinner flest dette, men er jo bedre å si ifra til en man kjenner godt, enn å la vær.
Gjest "gjest" Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Tror ikke det hadde blitt så mye bedre i og med at TS er gutt. Vet aldri, kanskje det hadde blitt bra.
ElectricScum Skrevet 23. august 2012 #14 Skrevet 23. august 2012 (endret) Istedet for å si hva som IKKE er pent, går det kanskje an å si at "Å, du hadde sikkert kledd sånn helt tynn kajallinje som *den og den kjendisen* bruker" Spør om du kan få sminke henne en gang og så smink henne som du vil se henne. Lol. Way to go hvis han vil så tvil om sin legning til dama si. Endret 23. august 2012 av ElectricScum 1
mammamora90 Skrevet 23. august 2012 #15 Skrevet 23. august 2012 jeg er gutt forresten. en jente jeg kjenner sminker seg med feil farger og feil hud tone eller hva det er, det ser så unaturlig ut, men hun har den typen ansikt som kan få henne utrolig vakker med riktig sminke. Hvordan sier jeg det til henne uten å være helt jævelig... Anonym poster: 20baa7a6b06dcdc6533e17de2a14cdfe Hm.. Jeg kom på en løsning som kanskje kan funke og som ikke er så veldig ubehagelig hvis du er sammen med eller har datet henne en stund: Du spanderer time til henne til ansiktsrens med ansiktsmassasje i en hudpleiesalong med sminke etterpå (som overraskelse), når hun kommer ut til resepsjonen igjen og er ferdig med sminken sier du "wow, du var smashing og den sminken kler du godt! Har du foundation på? den fargen matcher hudtonen din perfekt!", når du skal betale spør du henne om det er noen produkter hun også vil ha, og påpeker at foundationen/pudderet var kjempebra, og at den vil du gjerne kjøpe til henne enten hun liker det eller ei... Dette kan bli veldig dyrt, så du bør sjekke priser der du går og passe på at du har godt med penger med, spesielt om hun ikke er sjenert og likte flere produkter som hun ville ha.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #16 Skrevet 24. august 2012 En mann skal ikke vite sååå mye om sminke... Turn off! Greit at han vet hva som er fint eller ei, men kajallinjer og hudtoner.. Nei takk! Gi meg en ekte Mann!!! Anonym poster: 9a6db199dc83c88d2cc4d803055f9eee 1
Gjest Skrevet 29. august 2012 #17 Skrevet 29. august 2012 En mann skal ikke vite sååå mye om sminke... Turn off! Greit at han vet hva som er fint eller ei, men kajallinjer og hudtoner.. Nei takk! Gi meg en ekte Mann!!! Anonym poster: 9a6db199dc83c88d2cc4d803055f9eee Man trenger da ikke å vite forferdelig mye om sminke for å se at en som er hvit ellers ikke ser naturlig ut med en orange farge i ansiktet, eller hva? Hudtoner trenger ikke å være mer komplisert enn det. 1
Papirbit Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 Jeg kjenner også jenter og damer som etter min mening med fordel kunne sminket seg annerledes for å fremheve de beste trekkene sine, men jeg holder jo kjeft om det- hvilken interesse har de av at jeg personlig ville gjort det annerledes? Det er mulig jeg har for stor tiltro til at folk selv vet hvordan de ser ut da, hva vet jeg. Du kan jo nevne at du synes hun hadde kledd mindre sminke eller mer naturlig sminke siden hun har så pene trekk, men du bør også ha i bakhodet at det kan hende at hun liker det sånn selv, og at det ikke kommer av ren uvitenhet. Jeg synes ikke du skal begynne å dra inn sminkemerker og kurs, slik andre har foreslått. Signerer den! Jeg sier heller aldri noe, kanskje jeg kan hinte litt hvis det er en person jeg er glad i,men elleres er det ikke min sak. jeg tenker at ho kanskje allerede er klar over at ho bruker for mye/rar sminke,men at ho også faktisk liker det. Dette var vist ikke så tabu,ts,mange som er enig med deg!
Gjest Filleproletiet Skrevet 1. september 2012 #19 Skrevet 1. september 2012 En mann skal ikke vite sååå mye om sminke... Turn off! Greit at han vet hva som er fint eller ei, men kajallinjer og hudtoner.. Nei takk! Gi meg en ekte Mann!!! Anonym poster: 9a6db199dc83c88d2cc4d803055f9eee Det KAN jo hende TS er homofil da..Det var det første jeg tenkte i hvert fall, så da driter han nok lang marsj i om du synes det er turn off eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #20 Skrevet 1. september 2012 En mann skal ikke vite sååå mye om sminke... Turn off! Greit at han vet hva som er fint eller ei, men kajallinjer og hudtoner.. Nei takk! Gi meg en ekte Mann!!! Anonym poster: 9a6db199dc83c88d2cc4d803055f9eee Er du en av dem som sminker seg som en klovn og ble truffet? Leit å høre at IQen din ikke strekker til allmennligg fargekunnskap. Anonym poster: d30dd6b8638d59e86945591fd085074a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå