Gå til innhold

Hei DU din TAPER

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tapere er vi som ikke passer helt inn i dette samfunnet, som ikke helt når opp til denne lykken som ikke har det forholdet, den jobben, den familien, det sexlivet, de pengene, rett og slett en utstøtt og foraktet taper.

Men jeg tenker at vi tapere bør bare komme frem og si hvordan det er og hvorfor vi er tapere, jeg kan begynne:

Jeg er en Taper fordi jeg er 33 år gammel, ugift, barnløs i en dårlig jobb, har aldri vært i et seriøst forhold og er tvunget til å bo hos mine foreldre pga min økonomiske situasjon

Nå fortell meg hvorfor er du en taper?

Anonym poster: 5a62ac79f0f593572cde5fce1be1a005

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser man på seg selv som en taper og møter sitt eget sure fjes i speilet hver dag - så bli man en taper!

Det er trist men sant. Dessverre. :overrasket:

Det gjelder å gi seg selv en klapp på skulderen, smil til ditt eget morrafjes og tenk "halvfullt og ikke halvtomt." :smilyblomst: Lykke til!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en taper. Jeg er 30, jeg går på AAP (blir mest sannsynlig uføretrygdet), jeg drukner i regninger, har ingen venner, barnløs, sliter med bulimi, driker for mye pga kjedsomhet, og jeg drukner i regninger.......

Anonym poster: 1e62c807644b3cd5a1ef27ae06cdfa45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortell meg hvorfor er du en taper?

Anonym poster: 5a62ac79f0f593572cde5fce1be1a005

Fordi jeg trodde på min mor sine løgner om at alt ordner seg for snille gutter. Det er bare piss! Men, jeg har sett lyset, går den kyniske veien. Er blit mer grådig og materialistisk. Tar avstand fra feminister og kvinner. MIN plan er nemlig å vinne! Og for å vinne så må du være kald helt inn til hjertet. Aldri igjen skal en kvinne få legge sine iskalde fingrer rundt mitt hjerte! Aldri igjen skal jeg et sekund tro at en kvinne har ærlige hensikter! Aldri igjen skal jeg la en kvinne nedvurdere meg som menneske bare fordi jeg ikke eier egen bolig. Aldri!

Endret av BM2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get your shit together

Banalt, men så og si alltid svaret på de mest kompliserte depresjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velvel, det kunne vært verre. Ikke føl deg som en taper fordi du ikke gjør som nesten alle andre.

Jeg følte meg som en taper før, men orker ikke å tenke sånn lenger. Det dro meg bare ned i søla.

Endret av Evilposelos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Jeg er ikke en taper, men blir sett på som taper fordi jeg:

- Trenger psykolog

-Var i et forhold der jeg ble psykisk mishandlet

-Går på AAP

- Er til tider meget usosial

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get your shit together

Banalt, men så og si alltid svaret på de mest kompliserte depresjoner.

Wow. Du bør få deg jobb på Dikemark.

Anonym poster: e3554eee9e87e6ba2741711a02c3be6e

Anonym poster: e3554eee9e87e6ba2741711a02c3be6e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Du bør få deg jobb på Dikemark.

Au! Var litt for vag der, ja. Tenker så klart ikke på tunge psykiatriske tilfeller, traumeoftre og den type ting. Ordet "komplisert" var ikke ment i klinisk betydning. Tenkte mer på din alminnelige depresjon ("jeg hater livet mitt, jeg er en taper"), den som gjerne er der fordi den skal være der til du får orden på livet ditt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vet ikke, jeg ble utstøtt av familien min, delvis at de mobbet meg pga. ting som uttale, utseende, de mente jeg var homo (og de erta meg også hvis jeg tok med jenter hjem) og ting som at de aldri aksepterte meg pga politiske meninger og mine egne fremtidsplaner.

Så har vi det at av en eller annen grunn så er det ikke så mange som vil være venner med meg, alle har i det siste bare endt opp med å forlate meg eller forråde meg på verst tenkelige måter. Og det hjelper ikke noe særlig at jeg da trekker meg tilbake for meg selv, for da bare fortsetter den spiralen. Har begynt å finne meg nye venner da som også virker som at er "mer som meg". Kjærlighetslivet mitt har ikke vært noen særlig suksess hittil, har heller ikke hatt så særlig mye baller når det kommer til det, men er en av de nye vennene jeg prøver meg på.

Andre ting er at etter noen traumatiserende opplevelser så ble jeg mye mer stille, gikk for meg selv og ble deprimert, og det har kanskje skylden i det over. Dessutten så er det ingen som på en måte akspeterer meg for den jeg er, og blir da ganske vanskelig å prøve å ha på meg en maske, jeg blir ikke meg selv og det gjør meg nok kjedelig i andres øyne. Men hvis jeg ikke har den på så blir jeg sett på som for eksentrisk og grov..

Jaja, prøver å "get my shit together" men er ikke så enkelt dessverre. Er i god form da og flink på skolen. Får bare femmere og seksere selv om jeg ikke klarer å konsentrere meg om skolen. Ja det er også et problem, jeg klarer ikke å konsentrere meg noe særlig og har et spesielt "sug" for å alltid være aktiv. Eller så får jeg en ekkel kvalm følelse i magen. Samt at jeg heller ikke klarer å konsentrere meg noe særlig om en enkelt ting.

Anonym poster: ec0d18b3be63912d448471cc568c7b2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som er tapere er de som dømmer andre, de som mobber og ellers de som skader andre mennesker.

Anonym poster: 59699d4fd83b683df075cf50ee955417

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg vet ikke, jeg ble utstøtt av familien min, delvis at de mobbet meg pga. ting som uttale, utseende, de mente jeg var homo (og de erta meg også hvis jeg tok med jenter hjem) og ting som at de aldri aksepterte meg pga politiske meninger og mine egne fremtidsplaner.

Så har vi det at av en eller annen grunn så er det ikke så mange som vil være venner med meg, alle har i det siste bare endt opp med å forlate meg eller forråde meg på verst tenkelige måter. Og det hjelper ikke noe særlig at jeg da trekker meg tilbake for meg selv, for da bare fortsetter den spiralen. Har begynt å finne meg nye venner da som også virker som at er "mer som meg". Kjærlighetslivet mitt har ikke vært noen særlig suksess hittil, har heller ikke hatt så særlig mye baller når det kommer til det, men er en av de nye vennene jeg prøver meg på.

Andre ting er at etter noen traumatiserende opplevelser så ble jeg mye mer stille, gikk for meg selv og ble deprimert, og det har kanskje skylden i det over. Dessutten så er det ingen som på en måte akspeterer meg for den jeg er, og blir da ganske vanskelig å prøve å ha på meg en maske, jeg blir ikke meg selv og det gjør meg nok kjedelig i andres øyne. Men hvis jeg ikke har den på så blir jeg sett på som for eksentrisk og grov..

Jaja, prøver å "get my shit together" men er ikke så enkelt dessverre. Er i god form da og flink på skolen. Får bare femmere og seksere selv om jeg ikke klarer å konsentrere meg om skolen. Ja det er også et problem, jeg klarer ikke å konsentrere meg noe særlig og har et spesielt "sug" for å alltid være aktiv. Eller så får jeg en ekkel kvalm følelse i magen. Samt at jeg heller ikke klarer å konsentrere meg noe særlig om en enkelt ting.

Hvor gammel er du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Tja ikke så gammel, rundt 17-18 år.

Anonym poster: ec0d18b3be63912d448471cc568c7b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil kanskje kalle meg taper.

Jeg er langtids singel, og har ingen egen familie i selv om jeg er over tredve.

Jeg har hatt psykiske plager som resultat av og slite med å ha gått arbeidsledig.

Jeg sliter sosialt da de fleste av vennene mine bor rundt spredt rundt i landet eller har egen familie og liten tid. Da blir det lett å isolere seg selv.

Slite mye med dårlig selvtillit og angst for å mislykkes.

Men taper? Nei, jeg kan ikke ta sjansen på og la meg selv synke ned i det hullet. Hvis noen synes jeg er taper og ikke evner og se forbi det, da er det faktisk de som er tapere. Jeg ser på meg selv mer som en vinner fordi jeg har kommet meg gjennom mye, lært meg selv bedre og kjenne, og klarer og fokusere på det positive. I tillegg til at jeg ikke lar meg pelle på nesa.

Nei, det er litt hvordan man tar det iblant. Det hjelper ikke å synke ned, og la seg ligge og rulle i søla. Vi er for verdifulle som individer til å behandle oss selv slik.

Endret av Cordelia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok en taper jeg også. I hvert fall i skolesammenheng, vennesammenheng og alt det sosiale. Har alltid hatt noen faste rundt meg, men flere av de er helt borte for meg.

Men likevel, så føler jeg meg kul og rå. Jeg har oppnådd store ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg leser overskriften som Hei DU din TATER, og lurte på hva de her taterne hadde gjort for noe galt nu igjen da. :icon_lol:

Endret av "gjest"
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...