Gå til innhold

Badebasseng og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ett badebasseng til jenta vår på 2 år. Dette er ganske mye større enn de vanlige "plaskebassengene". det er 2 basseng med sklie i mellom, og vi får masse skryt for at det ser så kult ut.

Vi fikk nye naboer denne sommeren og de har også en datter på 2 år, og jentene har blitt gode venner:)

Jeg er litt hygiene frik, så min datter har på badebleier når hun er oppi der, rett og slett fordi det er ganske mye jobb å tømme/vaske/fylle dette bassenget, så det holder med 1 gang om dagen.

Men jentene vil jo naturligvis bade sammen, og nabojenta og mora kommer ofte når de ser at min bader.

Problemet er bare at nabojenta alltid kommer naken. Jeg synes detter er veldig ekkelt og unødvendig.

I dag hadde de besøk av en jevnaldrene gutt og han kom også naken over for ¨å bade.

Er det jeg som er hysterisk eller lar dere barna deres bade nakne i andres basseng, når det er stooor fare for både det ene og det andre i vannet????

Anonym poster: daa74f25952bf5edd76e8ceac0c51532

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er vi forskjellige!! hehe. jeg har hatt 4 nakne unger i badebassenget idag.. eldste var 5 år. yngste 1,5. det bryr meg ikke om noen tisser i vannet.. De drikker det jo ikke. Vannet blir tømt ut hver kveld, så jeg synes egentlig ikke det er så fælt! synes det er så gøy å se at ungene koser seg sammen oppi der :) jeg lar jo også ungene mine bade sammen i badekaret vår. synes du det blir ekkelt også?

• Liker 4
Skrevet

Søsken er en ting, men å la sine egne unger bade i andres basseng, når bassengeierens datter har på badebleie, det synes jeg er frekt. When in Rome, do as the Romans do.

Anonym poster: 3a950f334555e7ff1eb9d1c36ad38395

• Liker 3
Skrevet
:rope: Gutter og jenter har ingenting med å være naken sammen.
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Bare så du vet det så er urin sterilt, dersom barnet er friskt. Det som kan gjøre barnet ditt syk i dette tilfellet er kulde dersom hun fryser.

Skrevet

Jeg hadde nok spurt om de hadde en badebleie å låne bort dersom vi var på besøk hos noen, evt. hentet hos oss selv om det var naboene.

Men jeg lar sønnen min bade naken selv, og nabojenta bader gjerne sammen med ham, de er like gamle. Ungene går med bleier hele døgnet, så jeg synes de bør få slippe de få gangene i løpet av en sommer det er badevær.

• Liker 2
Skrevet

Bare så du vet det så er urin sterilt, dersom barnet er friskt.

Det stemmer ikke, men jeg synes ikke det er noe å være redd for likevel.

• Liker 2
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Ok, den oppdateringen har jeg ikke fått med meg. Takk :)

Skrevet

Badebleiene/badetruser holder jo uansett ikke på urin, de holder bare på fast bæsj og det er i grunnen sjelden barn bæsjer i badevannet. Jeg bruker ikke badebleie/truse på mine når de plasker hjemme, kun når vi bader på offentlige steder og i store bassenger.

• Liker 7
Gjest Frk Lakrispipe
Skrevet

:rope: Gutter og jenter har ingenting med å være naken sammen.

Herregud så fordomsfull og itdiotisk svar dette var. Visst kan små barn være nakne sammen!!!

Dette er det dummeste jeg har hørt!!

Skrevet

TS, Tusen takk for svar!

Jeg er vel mest bekymret for bæsjing i bassenget, og det har man jo ikke kontroll på med små barn, derfor ser jeg på badebleier som ett godt alternaiv til å forhindre dette.

Og små barn tisser garranter i vannet!! Og de får i seg dette vannet, min jente prøver stadig vekk å "drikke" badevannet, selv om jeg sier nei.

Og jeg er imot nakene unger generelt! Synes rett og slett det er ubehagelig å ha nakene unger løpende rundt meg i hagen eller på stranda.

Kan ikke skjønner hvorfor ungene ikke kan ha på en truse/badedrakt/badebukse i det minste.

Noe av det ekkleste jeg ser er smågutter som flyr nakne rundt å drar seg på snoppen....

• Liker 1
Skrevet

Hos friske er urin bakteriefri så lenge den er i blæra. Siden hud og slimhinner er full av ikke sykdomsfremkallende bakterier, vil noe av dette tilføres urinen på vei ut.

Det vil likevel ikke øke bakteriemengden i vannet om noen tisser i det, i og med at bakteriene uansett finnes i rikt monn på hud og slimhinner. For alle praktiske formål kan urin fra friske betraktes som rent.

Badebleier har ingen annen funksjon enn å hindre bæsjeklumper i vannet, de forhindrer ikke bakterier i vannet. Det har som nevnt ingen betydning for bakterieinnholdet om barna tisser i vannet.

Det som har betydning, er om barna er renvasket før de går i bassenget og om eventuelt badetøy er rent.

Det er helt parallelt med offentlige bassenger. Det har ikke reell betydning om badende tisser i vannet, men det er et stort hygienisk problem at folk går i bassenget uten å ha vasket seg ordentlig først og med ikke renvasket badeantrekk.

Anonym poster: 6933b21963e669a956272f40e9c93e34

• Liker 5
Skrevet

Og jeg er imot nakene unger generelt! Synes rett og slett det er ubehagelig å ha nakene unger løpende rundt meg i hagen eller på stranda.

Kan ikke skjønner hvorfor ungene ikke kan ha på en truse/badedrakt/badebukse i det minste.

Noe av det ekkleste jeg ser er smågutter som flyr nakne rundt å drar seg på snoppen....

Hvis du vil lære barna å skamme seg over kroppen sin så tidlig som mulig, er det en god ide å passe på at de aldri får være nakne.

• Liker 8
Skrevet

Hvis du vil lære barna å skamme seg over kroppen sin så tidlig som mulig, er det en god ide å passe på at de aldri får være nakne.

Enig! Det er naturlig at 2 åringer springer nakne!

• Liker 2
Skrevet

Det handler ikke om å skamme seg, men at man ikke på død og liv skal presse nakenhet på andre.

Det er ikke alle som synes nakene folk rundt seg er spessielt hyggelig....

Jeg skammer meg ikke over kroppen min, men har da aldri løpt rundt naken fordet???

Men nei, min 2 åring er aldri naken mer enn når hun dusjer/bader hjemme, ser ingen grunn til det!

Skrevet

Men nei, min 2 åring er aldri naken mer enn når hun dusjer/bader hjemme, ser ingen grunn til det!

Hvis hun faktisk har lyst til det selv, da? Det er ikke noe rart at barn liker å være nakne, det er behagelig! Jeg har en liten "nudist" på 3 år, og hun liker seg best uten klær. Hjemme kan hun faktisk gå en hel dag uten å ville ha på seg noe (bleie/underbukse har hun som oftest på), og det er greit for meg så lenge hun ikke fryser.

• Liker 1
Skrevet

Bleier blir klamme, spesielt i sommervarmen, og huden får ikke puste. Jeg vil tippe jeg hadde synes det var deilig å få slippe litt innimellom dersom jeg gikk med bleier hele døgnet, så derfor barnet mitt det. Han er veldig glad i å gå naken, og det skjønner jeg godt.

• Liker 2
Skrevet

Hjemme kan hun faktisk gå en hel dag uten å ville ha på seg noe (bleie/underbukse har hun som oftest på), og det er greit for meg så lenge hun ikke fryser.

Men da er hun jo strengt tatt ikke naken heller, så det er ikke helt relevant - jeg skjønner poenget ditt, dog.

Skrevet

Det handler ikke om å skamme seg, men at man ikke på død og liv skal presse nakenhet på andre.

Det er ikke alle som synes nakene folk rundt seg er spessielt hyggelig....

Spørsmålet om hvem som presser hvem, er her snudd fullstendig på hodet.

Det er du som vil presse badetøy på barn som ikke ønsker det, fordi du ikke synes det er hyggelig å se nakne barn, og tidligere har beskrevet nakne barn som ubehagelig å ha rundt seg og noe av det ekleste du ser.

Det virker som du ser på barn som er nakne som en slags uønsket seksuell aktivitet. Jeg synes du skal la barn være barn og ikke legge noe seksuelt innhold i barns nakenhet.

• Liker 3
Skrevet

At TS synes det er ekkelt med guttunger som løper nakne rundt og drar seg i snoppen forstår jeg meget godt. Småunger tar jo på alt, og jeg vil ikke at en unge som har dradd seg i snoppen skal ta på noen av mine ting etterpå uten å vaske hendene.

At TS heller ikke setter pris på tanken om at nabounger kan drite i vannet skjønner jeg også meget godt. Lager hun en regel om at man må ha badebleie i bassenget har jeg full forståelse for det.

Hennes basseng, hennes regler.

Forøvrig burde foreldre lære guttungene sine at man ikke skal dra i snoppen i full offentlighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...