Gå til innhold

Hva bør en på 157 veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 157 cm. Hvor mye bør jeg veie. Jeg har epleform slik at all vekten ligger på magen.

Anonym poster: 595c6c0b929b5299ee241285bc25e8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør veie xx kg som gjør at du har en sunn kropp, kan spise normal mat og trives med deg selv.

• Liker 10
Skrevet

Vanskelig å si. Hvor mye veier du? Vil du ned i vekt?

Anonym poster: 15b0d899384a968822fe3308772764cc

Skrevet

47-50 eller deromkring :)

Anonym poster: 9dae0f08c5f3fdf3e8eaa0a064d81f31

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt 55-57 jeg :) Hvor mye veier du da, TS?

Anonym poster: 5f70e22b4ec685d1d2827116b7494c36

Skrevet

Er 157cm jeg også. Veier 61kg ca som jeg synst er litt mye til å være så lav - det vises jo så lett på lave mennesker om de har et par kg ekstra. Vil si at alt mellom 50-57kg vil vere normalt :)

Anonym poster: 72048a28a029587cb28fa6f83cbb6d5e

• Liker 2
Skrevet

Spørs helt på muskelmasse det og andre faktorer men på 50 tallet en plass er vel ganske så riktig. Likevel, ikke heng deg så mye opp i vekt, vær slik du selv føler deg komfortabel med.

• Liker 2
Skrevet

Rundt 45, kanskje mindre. Du er jo tross alt ganske lav. :)

Anonym poster: b32dada996192a6520446545c50cd6a1

• Liker 1
Skrevet

Så mye som hun føler seg vel i.

Alt fra 45-60 er ok vil jeg si, der 45 er i minste laget og 60 er i meste. Da kommer det selvsagt an på kroppstype/sammensetning.

Svar som "så mye hun føler seg vel i" er tåpelige, og jeg vil anta at de kommer fra en som har et par kg mer en det de EGENTLIG føler seg vel i selv. Hva hvis man føler seg vel på en vekt som er direkte helsefarlig? f.eks hvis hun hadde anoreksi og veide 30kg, eventuelt 90kg med diabetes type 2.

• Liker 1
Skrevet

Alt fra 45-60 er ok vil jeg si, der 45 er i minste laget og 60 er i meste. Da kommer det selvsagt an på kroppstype/sammensetning.

Svar som "så mye hun føler seg vel i" er tåpelige, og jeg vil anta at de kommer fra en som har et par kg mer en det de EGENTLIG føler seg vel i selv. Hva hvis man føler seg vel på en vekt som er direkte helsefarlig? f.eks hvis hun hadde anoreksi og veide 30kg, eventuelt 90kg med diabetes type 2.

Er ikke så mange med anoreksia eller diabetes type 2 som føler seg vel i egen kropp. Hvorfor flisespikke?

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg er like høy og veier for tiden 10-7kg for mye. Jeg veier pr i dag 73kg. Det er nesten like mye som da jeg jobbet som aktmodell og skulle være fyldigere. Jeg skal ned ti kg til jul.

Skrevet

Tåpelig? Det å føle seg vel med seg selv, er aldri feil.

• Liker 1
Gjest Frk. Navy
Skrevet

Hvis du tenker helsemessig (og nå er ikke jeg noen ekspert her) vil jeg si meg enig med Ultima at alt mellom 45-60 kg virker sunt. Har hørt at man ca. skal veie de to siste tallene i høyden sin så lenge man er under 2 meter, men vet ikke om dette stemmer. Uansett, hva du burde veie kommer jo også an på muskelmasse og beinbygning, og ikke minst alder.

Skrevet

Tåpelig? Det å føle seg vel med seg selv, er aldri feil.

Det er alikevel å spore av, og jeg holder meg til at det er et tåpelig innspill når noen lurer på hva som er "riktig" å veie i et helsemessig perspektiv.
Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg er ca så høy og veier 54 kilo, noen dager litt mer, noen dager litt mindre. Men som oftest 54.

Veide 50 før, og var mye mer fornøyd da. Skal ned til 49 nå:)

Skrevet

Er ikke så mange med anoreksia eller diabetes type 2 som føler seg vel i egen kropp. Hvorfor flisespikke?

Fordi, veldig mange med anoreksi og stor overvekt vil påstå at de gjør det. Det er vel gjerne sånn at nettopp de mest ekstreme tilfellene har vanskelig for å innrømme for seg selv hvordan ting egentlig er.

Jeg flisespikker ikke, jeg setter det på spissen. Hvorfor anbefale folk som ønsker å være innenfor hva som regnes som helsemessig sunt noe helt annet spør jeg heller? Uansett hvor feit man selv er så kan man vel innrømme at det ikke er bra, selvom man har det aldri så "vel med seg selv".

• Liker 1
Skrevet

Fordi, veldig mange med anoreksi og stor overvekt vil påstå at de gjør det. Det er vel gjerne sånn at nettopp de mest ekstreme tilfellene har vanskelig for å innrømme for seg selv hvordan ting egentlig er.

Jeg flisespikker ikke, jeg setter det på spissen. Hvorfor anbefale folk som ønsker å være innenfor hva som regnes som helsemessig sunt noe helt annet spør jeg heller? Uansett hvor feit man selv er så kan man vel innrømme at det ikke er bra, selvom man har det aldri så "vel med seg selv".

En ting er hva man sier til andre, noe annet er hva man føler selv. Svaret hun fikk var "så mye som hun føler seg vel i", ikke "så mye som gjør at hun kan påstå ovenfor andre at hun føler seg vel i". Mennesker som lider av anorexia eller diabetes type 2 føler seg sjelden vel i egen kropp, fordi de er syke.

• Liker 1
Skrevet

Det er alikevel å spore av, og jeg holder meg til at det er et tåpelig innspill når noen lurer på hva som er "riktig" å veie i et helsemessig perspektiv.

Så man var faktisk ikke ute etter noens oppriktige mening, med andre ord. Så lenge den ikke passer...

• Liker 1
Skrevet

En ting er hva man sier til andre, noe annet er hva man føler selv. Svaret hun fikk var "så mye som hun føler seg vel i", ikke "så mye som gjør at hun kan påstå ovenfor andre at hun føler seg vel i". Mennesker som lider av anorexia eller diabetes type 2 føler seg sjelden vel i egen kropp, fordi de er syke.

Jeg satt det på spissen som sagt, og jeg snakket ikke om hva man sier til andre, jeg tror like lett man lurer seg selv, selv i sykelige tilfeller. Forresten, en med anoreksi streber jo etter å gå ned i vekt, og tror de vil føle seg vel av å veie mindre, ende det er nettopp det som er sykt.

Uansett, man kan nok fint føle seg vel på en vekt som ikke er helsemessig å anbefale (UTEN å ha en sykdom), det gjør det ikke noe bedre av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...