Gå til innhold

Skreddersjokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp regning fra skredderen på kjolen og prisen ble nesten dyrere enn kjolen. Så nå sitter jeg med et lite prissjokk og i tillegg tar de ikke kort!

Dette er en skredder en av de største brudesalongene i Oslo samarbeider med..

Hva betalte dere for skredder og hva gjorde de av arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betalte i underkant av 2000 kr. Kjolen ble sydd opp fremme (var for lang) og det ble sydd hempe i til å bære slepet og sydd på noe slik at jeg kunne henge opp slepet. Dette var i brudesalongen jeg kjøpte kjolen i (i Bergen).

Skrevet

Skredderyrket er et fag. Det koster flesk

Anonym poster: 797ee0b7d28bd538456c271fd09b36c3

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye kostet kjolen da? Og hva fikk du gjort hos skredderen som gjorde at det kostet nesten like mye som kjolen? Det er som en over her sier, skredderyrket er et fag, og det koster deretter...

Anonym poster: c69d7b16444a48806aced61647b74932

Skrevet

Den ble lagt opp, og bakstykket ble flyttet 1 cm..

Det verste sjokket begynner å gå over nå når jeg har søkt litt priser på nett (jeg hadde bare sett for meg en annen prisliste som jeg lagret i hodet), men jeg reagerte kanskje like mye på at de ikke tok kort, som at de skulle ha 3000 kr for jobben.. Generelt skeptisk til steder som ikke tar kort når det er så store summer..

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så rart at de ikke tar kort hvis det er et veldig lite firma, og skreddere jobber jo ofte for seg selv. Å ha kortautomat koster masse å ha!

Anonym poster: fa9549b2c5379fffafd0620f03e7ea04

• Liker 2
Skrevet

Da blir jeg litt mer beroliget :)

Hadde budsjettert med 1500 kr i skredder, så 1500 til skal jeg vel klare!

Skrevet

3k til en skredder i norge er da ikke noe å få sjokk for. Jeg så for meg at du fikk langt større regning enn som så.

• Liker 1
Skrevet

Mulig det, men som sagt jeg hadde bare sett en prisliste hvor de ulike skredderjobbene kostet 300-600 kr stk.. men brudekjoler er nok litt mer spesielt!

Ordner seg :)

Skrevet

Mulig det, men som sagt jeg hadde bare sett en prisliste hvor de ulike skredderjobbene kostet 300-600 kr stk.. men brudekjoler er nok litt mer spesielt!

Nei, brudekjoler er kjempedyrt å endre på - men ofte får man det billigere gjennom salongen man kjøpte kjolen i.

Jo flere lag/finere stoff etc, jo dyrere. En enkel kjoleuten mange lag ville kostet mindre.

Jeg la opp min kjole som var en selskapskjole(kun to lag) og det kostet 500. Men igjen; dette var ikke en brudekjole.

Anonym poster: c9bd17555eca59e9d2c3e1ef04f20505

Skrevet

Tilpasning hos skredder var service da jeg kjøpte kjole. Skulle bare mangle når man legger igjen femsifret beløp i en butikk, synes jeg... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Skulle egentlig betale ca 500kr til sydamen jeg gikk til. Sikkert ikke utdannet skredder.

Men så gjorde de en feil på kjolen, som de heldigvis klarte å rette opp igjen og jeg betalte ingen ting.

Skrevet

Spør alltid om pris på forhånd :jepp:

• Liker 1
Skrevet

3-600 kr er det de tleste tar for sying av knapper, byttin av glidelåser o.l.! Hvertfall hvis du er hos de som kan faget sitt! Og så fort du putter bryllup foran blir det et par ganger dyrere!

Skrevet

Med en gang du nevner ordet bryllup dobler prisen seg.

Anonym poster: 6c163fb7649856301b22dfba1473a43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...