Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg brukte joggeskoene mine på skogstur, ble de veldig skitne, og har fått en sur lukt som ikke ser ut til å forsvinne. (Delvis tåfis og delvis gjørme, tenker jeg) De er også veldig møkkete. Kan jeg ha de i vaskemaskinen uten at det sliter særlig på de? Det er Nike, hvis det skulle være av betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at det ødelegger dempingen om man har dem i vaskemaskin, og et ofte brukt råd er å legge de i fryseren et par dager, for å bli kvitt lukt.

Selv må jeg ha det skikkelig rent, og vasker de i vaskemaskin.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg tar sjansen og har den i vaskemaskinen jeg, vil helst at de skal bli helt rene. Får heller prøve å unngå å vaske de igjen.

Skrevet

Bruker mine sko mye, og de har fått gjennomgå med vaskemaskin og det som er; og de er fortsatt helt supre!! :)

Skrevet

Så godt å høre! Da satser jeg på at mine også holder seg godt :)

Skrevet

Ha de i ei nokså stor bøtte med varmt vann og litt vaskepulver. Lar de stå i det litt, så vasker du dem for hånd, de blir som nye :) Har også nike, nike-shox, og får alltid skryt for hvordan jeg kan ha dem så rene. Mange ganger bruker jeg litt skurekrem også, når jeg ikke har tid å vaske dem, og dem blir blanke ;)

Anonym poster: 2b456796e0d19784da4ca41f780ec13a

Skrevet

Aha, det høres jo litt mer skånsomt ut! Blir de helt rene da? Det er mange lyse partier på de, og de er ganske møkkete. Skal prøve dette før jeg hiver de i maskinen :)

Skrevet

Tro meg Sophia, de blir renere enn når du kjøpte dem :)

Jeg har aldri vasket skoene i vaskemaskinen, for det første blir vaskemaskinen ødelagt over tid av det, de blir ikke engang 50% renere enn når jeg vasker dem for hånd. Enten tar du dem i vaskemiddelvann som jeg skrev før, bruk hard børste etterpå og skyll dem med vann når du er ferdig og la de tørke. Eller så bruker du skurrekrem, tar litt skurrekrem på en svamp å skurrer forsiktig over og skyller med vann. Jeg bruker halvtime ca. når jeg vasker dem, går fort og blir rene som bare F :) De kan aldri være så møkkete at ikke skurrekrem tar det, tro meg, du blir overasket ;)

Anonym poster: 2b456796e0d19784da4ca41f780ec13a

Skrevet

Høres jo helt vidunderlig ut :) Skal prøve ut senere i dag hvis jeg får tid, satser på at de blir skinnende rene! Takk for gode tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...