Gå til innhold

Vil alle foreldre at barna skal ligne på dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en nydelig jente du har! En ordentlig perfekt munn, hadde hun. Og lange flotte øyevipper:) om dere er like er vanskelig å si, syns jeg, for bildet av deg var så utydelig. Men du har kanskje litt utstående ører, det har ikke jenta di.

Gjest white tiger
Skrevet

Jeg er helt elendig på å se hvem unger er lik. Jeg kan se opplagte ting som øyenfarge, hårfarge og sånt, men ikke så mye mer enn det. Jeg er ikke så opptatt av at ungene skal ligne på meg heller. Jeg er mer opptatt av at de ikke skal arve mine "feil". Min eldste datter er utrolig sjenert og innadvendt, og dette er noe hun har arvet fra meg, og det synes jeg er veldig trist.

Jeg fikk en møte-meg-selv-i-døra-opplevelse for noen dager siden:

Min eldste datter (straks 5) satt ved bordet og holdt på med noen små leker. Jeg ba henne rydde opp fordi vi skulle spise middag. Da jeg kom bort til bordet for å begynne å dekke på hadde hun arrangert alle de små lekene i en tydelig gjennomtenkt kø på ca en meter, og hun holdt på å føre en og en leke opp i esken de skulle ligge i mens hun holdt samtaler mellom lekene. Jeg måtte le litt da, for dette er akkurat sånn jeg drev på med når jeg var liten.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ok, here goes. Bilde av Mini og meg på omtrent samme alder. Hadde bare ett bilde av meg som liten på pc. Jeg syns ikke vi er like på en flekk.

Dere er jo kjempelike. Dere har samme munnpartiet

• Liker 2
Skrevet

Ok, here goes. Bilde av Mini og meg på omtrent samme alder. Hadde bare ett bilde av meg som liten på pc. Jeg syns ikke vi er like på en flekk.

Det mest fremtredende trekket hos datteren din (det jeg la først merke til), var det store mellomrommet mellom øynene og at neseryggen er bredere øverst enn nederst, og det ser ut som om du har det samme? Så ja, jeg vil si at dere ligner som barn på, det området. Men jeg vil også si at datteren din ser objektivt penere ut enn deg på ditt barnebilde.

Så da er jeg vel egentlig litt enig med deg.

Og ja, datteren din har veldig pene øyne, og fine øyevipper. ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du og datteren din er like! Særlig nese og ansiktsform. Men hun er lysere og ser ut som hun har andre øyne (men ikke så lett å sammenligne når du smiler og hun ikke), så prikk lik er hun jo ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vi er lik i ansiktsformen, det er sant, begge er runde. Men nesen er ikke lik i det hele tatt nå. Hun er jo noen år eldre og iallfall jeg, hehe. Hun har lett buet nese, altså litt ørnenese.Min er så rett at den sikkert kunne vært i vater.

Skrevet

Jeg syns også dere er litt like.

Men ellers er jeg enig med BettyBoop som sier at dette er noe folk liker å si. Fordi de tror foreldre liker det og for å ha noe å snakke om. Så jeg gidder i hvert fall ikke legge så mye vekt på det når folk forteller hvem barna mine ligner på (ikke er det viktig for meg heller). Tipper de fleste ikke legger så mye i det. Men det er klart, noen ganger ser man jo barn som er som snytt ut av nesa på mor eller far og da er det litt artig.

Mine barn ligner ikke særlig mye på hverken faren eller meg i grunn. Altså, de er selvfølgelig en god blanding, men det lyser ikke hvem de er barn av. Likevel skal alle se etter for å se hvem de ligner på. Så og si alle konkluderer med at barna ligner på faren (hvis de kan se at de ligner på oss i det hele tatt). Det morsomme er at barna overhodet ikke ligner på hverandre.

Skrevet

Jeg er selv halvt sør-amerikansk (mørkebrumt hår, mørkebrue øyne og litt gyllen hud) og min samboer har et helt ordinært nordisk utseende med mørkeblondt hår og blå øyne.. Vi har to sønner og begge har arvet fars blå øyne og blonde hår. Både vi og mange andre er litt overrasket over dette, da man jo har lært at de mørke genene skal være dominante, så det var jo litt overraskende å se at begge ungene ble så like på pappan sin;) Jeg får sjeldent høre at de likner på meg og de fleste kommenter gjerne "disse må vel være veldig like pappan sin?" (de er veldig like hverandre også da.) Men om man ser baby og barnebilder av meg, ser man tydelig at spesielt eldstegutten er veldig lik meg i ansiktstrekkene, han har i tillegg arvet min litt gylne hudfarge. Minstemann derimot er nok mye mer lik pappan sin på de fleste måter;)

Et annet eksempel er meg og min lillesøster som hele tiden får høre hvor like vi er osv, men sannheten er at jeg er veldig lik mamma, både i utseende og væremåte, men hun er veldig lik pappa på de samme tingene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...