Gå til innhold

Gave til x svigerdatter-sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en bekjent som var ute i byen for å finne en gave til x svigerdatter.

Må si det var en fin gest. Ikke mange som gjør det?

Hun hadde fulgt opp med en liten gave hver jul til henne osv. (mor til barnebarn)

Ja, hvorfor ikke, hun er mor til hennes barnebarn.

Så nå skal hun gifte seg med en ny, og hvor mange er det egentlig som er slik?

Jeg vet det ikke er slik med hennes foreldre og deres x svigerbarn. tror aldri de har ønsket de god jul, eller husket på noe annet.

Anonym poster: d9f386bd403921063ef149d283c1cdb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra at jeg ikke riktig forsto hva denne gjør i Bryllupsforumet: joda, det er jo en fin gest, men noen vil kanskje også synes det er i overkant? At hun har litt problemer med å gi slipp på denne eks-svigerdatteren? Jeg forstår at hun nok mener det bare godt, men det er ikke alltid like enkelt å forklare slike ting til den nye mannen i sitt liv for eksempel - som kanskje ikke syns det er like stas at hennes eks-svigermor fortsatt er en såpass stor del av livet hennes. Så jeg tenker som så, at frem til denne eks-svigerdatteren fikk en ny mann i sitt liv, var det jo en søt gest, men etter han kom inn i bildet, burde kanskje din bekjente ha trukket seg litt tilbake og begrenset kontakt og gavekjøp. Av respekt for den nye mannen, og hans mor (som jo nå er den nye svigermoren).

Anonym poster: 5962a57d169ba089aaa1aa4a556207f5

Skrevet

Nå forstod jeg det sånn at hun ga en liten oppmerksomhet fordi det var moren til barnabarna og ikke fordi hun var x-en til sønnen.

• Liker 2
Skrevet

Nå forstod jeg det sånn at hun ga en liten oppmerksomhet fordi det var moren til barnabarna og ikke fordi hun var x-en til sønnen.

Jo, men hun er jo like fullt eks'en til sønnen?! Og det var jo det som ble fremhevet i hovedinnlegget - ellers kunne jo TS bare skrevet at det var moren til barnebarnet - ikke fokusert på eks-svigerdatterbiten ;) Jeg sier ikke at det er galt det denne damen gjør - men at det kan være spire til konflikt/utfordringer når en ny mann og svigermor har kommet inn i bildet. Har selv opplevd at slike situasjoner kan bli vanskelig, og der var det aldri gaver inne i bildet - kun at vi hadde holdt kontakten min eks-svigermor og jeg, fordi vi ble så gode venner. Det kan være en veldig stor kamel for ny mann og svigerfamilie i svelge, serru.

Skrevet

Jo, men hun er jo like fullt eks'en til sønnen?! Og det var jo det som ble fremhevet i hovedinnlegget - ellers kunne jo TS bare skrevet at det var moren til barnebarnet - ikke fokusert på eks-svigerdatterbiten ;) Jeg sier ikke at det er galt det denne damen gjør - men at det kan være spire til konflikt/utfordringer når en ny mann og svigermor har kommet inn i bildet. Har selv opplevd at slike situasjoner kan bli vanskelig, og der var det aldri gaver inne i bildet - kun at vi hadde holdt kontakten min eks-svigermor og jeg, fordi vi ble så gode venner. Det kan være en veldig stor kamel for ny mann og svigerfamilie i svelge, serru.

*Å svelge skulle det stå da... (ikke i svelge)

Skrevet

Ikke så rart hvis de har vært sammen lenge og kjenner hverandre godt. Mine foreldre ga bryllupsgave til exen min. Vi var sammen lenge så de hadde kjent han i mange år.

Anonym poster: d8ef2b8d7e3296f45e1ce1db79032658

Skrevet

Jeg får både julegave og bursdagsgave fra mine x svigerforeldre - ikke noe dyrt, bare en liten oppmerksomhet. Om det er fordi jeg er mor til deres barnebarn eller fordi jeg er jeg vet jeg ikke. Uansett synes jeg det er veldig koselig.

• Liker 2
Skrevet

Dersom det (mot formodning) skulle bli slutt mellom meg og mannen skulle det nok en del til at jeg og svigermor brøt kontakten med det første. Etter mange år der man har sett på den andre som familie og nær venn er det jo en person du har blitt glad i, og mine følelser for svigers har utviklet seg helt uavhengig av følelser for mannen. Vi ringer hverandre flere ganger i uka, og hun sier rett ut at hun behandler meg som et av barna sine og hadde blitt helt knust om det ble slutt mellom meg og mannen.

Det å gi gave og beholde kontakten når det er moren til dine barnebarn er enda viktigere. Det er jo en forutsetning for at den "moderne familien" skal virke. Jeg opplever stadig at bekjente som har vært gjennom skilsmisser beholder hele svigerfamilien tett på, alt fra julefeiringer til ferier.

Anonym poster: 234d5263a8b248bf53f8e2eb0a80943d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...