Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et nabolag hvor ungene flyr ut og inn hos hverandre. Jenta min datter leker mest med har trampoline som brukes flittig. Den har imidlertid ikke nett, og jeg kjenner jeg blir rimelig småhysterisk av tanken.

Det hører med til historien at jeg nettopp har mistet et barn.

Hvis jeg forfatter en melding med hilsen fra "den hysteriske mora i gata" og spør om jeg kan kjøpe nett - er det ok eller vil det bli tatt ille opp?

Kjenner for øvrig en voksen dame som ramlet av og brakk ryggen for et par år siden...<br /><br /> Anonym poster: 0cc0a9b61015db69bddbfb2f98889bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i et nabolag hvor ungene flyr ut og inn hos hverandre. Jenta min datter leker mest med har trampoline som brukes flittig. Den har imidlertid ikke nett, og jeg kjenner jeg blir rimelig småhysterisk av tanken.

Det hører med til historien at jeg nettopp har mistet et barn.

Hvis jeg forfatter en melding med hilsen fra "den hysteriske mora i gata" og spør om jeg kan kjøpe nett - er det ok eller vil det bli tatt ille opp?

Kjenner for øvrig en voksen dame som ramlet av og brakk ryggen for et par år siden...<br /><br /> Anonym poster: 0cc0a9b61015db69bddbfb2f98889bdf

Det første jeg tenkte er at jeg ikke ville tatt det ille opp i det hele tatt, men ved nærmere ettertanke tror jeg kanskje jeg hadde gjort det uansett. MEN - drit i hva jeg mener, jeg syns du er ansvarlig som gjør det. En kompis av meg brakk nakken for et par år siden på trampoline, noe som kunne vært unngått med nett. Så jeg syns du skal sende en melding og tilby deg det jeg!

Kondolerer forresten :klemmer:

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Hva med å spørre de voksne i huset der trampolinen står? Legg det frem slik du gjør her.

Skrevet

Jeg syns at du skal ta det opp med de ansikt til ansikt, det er alltid bedre enn en melding. Jeg hadde ikke blitt fornærmet men hadde fortrukket å bli spurt ansikt til ansikt, dette er tross alt noe viktig. Og kjempe bra at du tenker på dette :)

Kondolerer :klemmer:

Anonym poster: aae549ec90c0fd3e823cf174d59b3741

Skrevet

Vi har ikke noe usnakket, hun og jeg. O ene siden kan jeg gå bort dit - o andre synes jeg det er guffent fordi jeg risikerer å passere en haug naboer som ikke tør se på meg fordi vi nettopp har mistet et barn.

Føler også at jeg klarer å formulere meg rimelig greit skriftlig. Kanskje bedre enn muntlig i disse dager...

De er mange barn i denne husstanden, og for hvert barn blir man kanskje mindre hysterisk(?), selv om trampoline uten nett er komplett uforståelig for min del.

<br /><br /> Anonym poster: 0cc0a9b61015db69bddbfb2f98889bdf

Skrevet

Enig med de som sier du bør ta det opp ansikt til ansikt! Tviler på at de blir sure av å få det spørsmålet, kanskje de ikke har tenkt over hvor mye sikrere det er å ha nett en gang. Si at du har hørt om flere brekke ryggen på trampoline, så kanskje de kjøper nett selv! Og hvis de ikke har råd til det setter de nok stor pris på om du kjøper ett!

Skrevet

En mer sympatisk måte å ta det opp på enn presenterer det i hovedinnlegget, tror jeg ikke finnes...:)

Og forøvrig leit å høre om at dere har mistet et barn, og enda tristere å høre om naboers reaksjon. Du vet det sikkert, men de bryr seg bare såpass mye om dere, at de er redd for å si noe feil og gjøre dere mer vondt... :klemmer:

Skrevet

Sendte en melding hvorpå hun kom bort hit. Gikk veldig greit.

<br /><br /> Anonym poster: 0cc0a9b61015db69bddbfb2f98889bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...