Gå til innhold

Får kun registrert 20 p i studweb. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hå,

jeg skal starte å studere i høst. Jeg er fulltidsstudent, og det vil si at hvis jeg skal få fullt lån og stipend så må jeg ha registret minst 30 studiepoeng pr. semester. Jeg går inn i studentweb for å registrere fagene, men der står det kun et fag oppført denne høsten på 20 p. Jeg får ikke lagt til flere. Dette er et årsstudium, så de resterende 40 poengene er alle på vårsemesteret. Det står klart og tydelig over at man MÅ velge 30 p pr semester. Men det er jo flott når det faktisk ikke er mulig!

Noen som har problemer med det samme? Og hva skjer evt. med lånet hvis det ikke er mulig å legge til flere fag?

-Frustrert-

Anonym poster: 847c14d3418a3ae8408e241cba535729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med rådgiver snarest og hør med de. Fristen for å registrere seg går jo ut imorgen (matnat UiB). Kan hende det går likevel med Lånekassen, men hør først med rådgiver også ring Lånekassen.

Skrevet

Det går helt fint. Gikk selv grunnfag som var lagt opp 20 stp høst, 40 stp vår. Det som skjer er at du ikke vil få omgjort alt det du kan til stipend for høstsemesteret, men dette tar du jo igjen i vårsemesteret. Du vil da få omgjort alt det du kan få for vår13 + det resterende for høst12.

Du kommer ut av det på samme måte som om du tok 30 stp/semester (så lenge du tar 60 stp fordelt på 2 semestre så taper du ikke stipend)

Er du tatt opp som fulltidsstudent, så er det det lærestedet oppgir til lånekassen.

Anonym poster: 915b05c961de77395c4b12d587959557

Skrevet

Det går helt fint. Gikk selv grunnfag som var lagt opp 20 stp høst, 40 stp vår. Det som skjer er at du ikke vil få omgjort alt det du kan til stipend for høstsemesteret, men dette tar du jo igjen i vårsemesteret. Du vil da få omgjort alt det du kan få for vår13 + det resterende for høst12.

Du kommer ut av det på samme måte som om du tok 30 stp/semester (så lenge du tar 60 stp fordelt på 2 semestre så taper du ikke stipend)

Er du tatt opp som fulltidsstudent, så er det det lærestedet oppgir til lånekassen.

Anonym poster: 915b05c961de77395c4b12d587959557

Ok, super dupert! Nå har jeg sendt diverse mailer rundt for å få orden på det, men regnet egentlig med at det måtte være noe automatikk i det da det ville være urimelig å ikke skulle få fullt lån/stipend bare fordi skolen valgte å legge det opp slik. Da får jeg vel samme svar fra dem. Takk for svar begge to :)

-mindre frustrert TS-

Anonym poster: 847c14d3418a3ae8408e241cba535729

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...