Gå til innhold

Gave til toastmaster (og andre hjelpere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere ga/gir, og eventuelt hva dere ga/gir, til toastmaster?

Føler det er en utfordring å ta rollen som toastmaster og at personen som tar oppgaven egentlig ikke får nytt dagen før middagen er over. Har lyst å gi en oppmerksomhet som takk for jobben!

Og så var det om man skal gi en liten oppmerksomhet til de som gjør mindre oppgaver.. eks. leser tekster i kirken, låner bort bil etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min var toastmaster, og han fikk en flaske god cognac.

Venninnene mine som delte ut programmer i kirken fikk ingen ting bortsett fra en takk.

Bilen vi brukte er svigerfar sin så han fikk heller ikke annet enn en takk, men man kan jo kjøpe en flaske vin f.eks.

Presten og organisten stilte opp gratis (vi hadde bryllupet i kirken til mannen min og prest og organist fra min kirke) så de fikk en flaske cognac hver. Hun som leste i kirken fikk en flaske vin (kateketen fra min kirke). Jeg kjenner disse tre ganske godt så synes det var koselig å gi de en takk for hjelpen.

De som pakket opp gaver fikk forresten ingen ting, men forloverene våre fikk en liten oppmerksomhet hver :)

Skrevet

Hyggelig :)

Ja vinflaske/cognac er greit til de fleste, men har en som er en så ekstremt ekspert på vin at jeg helst vil gi noe annet. Men fine tips!

Skrevet

Jeg var i bryllup i helga, og hadde blitt spurt av bruden om jeg kunne pakke opp og ned gavene :) Jeg har ikke vært innom tanken på at jeg skulle få noe for dette, før jeg leste denne tråden... hehe. Personlig syntes jeg bare det var hyggelig å kunne hjelpe til, og minske stressnivået for de nygifte :)

• Liker 2
Skrevet

Hyggelig :)

Ja vinflaske/cognac er greit til de fleste, men har en som er en så ekstremt ekspert på vin at jeg helst vil gi noe annet. Men fine tips!

Skjønner godt at du ikke vil gi denne personen vin ja :) Hva med en blomst? Enten bukett eller en fin potteplante kanskje.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg tror min bror og hans kone gav alle den som var med å serverte eller lignende en fin souvenir fra bryllupsreisen. Koselig for de som mottok, fordi brudeparet viste at de samme pris på dem, men samtidig ikke gav dem noe stort og "for mye". De fleste hjelper nok til fordi de har lyst til å hjelpe brudeparet.

Skrevet

Vi inviterte toastmaster, forlovere og et par andre "viktige hjelpere" på en bedre middag hjemme hos oss. :)

• Liker 2
Skrevet

Toastmasteren fikk en flaske vin.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi inviterte toastmaster, forlovere og et par andre "viktige hjelpere" på en bedre middag hjemme hos oss. :)

Det samme har vi ønske/planer om å¨gjøre.

Forlovere, foreldre,fotografen (som er en venninne av foreldre), toastmaster og div andre støttespillere. :) Håper det er noe de vil sette pris på.

Skrevet

Vi tenker og å invitere folk litt på middag og kaker og slikt. Min kusine som var gavebordansvarlig får litt sminke som jeg kjøpte da vi var i København etter bryllupet. Hun passet på leiligheten og katten i flere dager og da synes jeg at det er på sin plass med noe ekstra.

Skrevet

Ok fine forslag :)

Det ble plutselig veldig mange gode hjelpere på den store dagen, får se hvordan jeg belønner de :)

Toastmaster får gavekort, følte egentlig at hun ofret opplevelsen som gjest for oss så hun fortjener belønning :)

Skrevet

Toastmasteren vår fikk 9500,- Men han sang og spilte også. Hvis han kun skulle vært toastmaster, skulle han hatt 6000,-. Ja, det var en profesjonell toastmaster.

Ja, jeg vet du mente "privat" toastmaster :)

Jeg lurer egentlig på hva slags oppgaver en privat toastmaster har, siden en flaske vin/middag er vanlig betaling for en slik jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...