AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #1 Skrevet 15. august 2012 Lang historie kort: Jeg skal bli slankere. Har lenge veid meg jevnlig men så ingen forandring på vekta, kg satt liksom som klistret. Tok mål en gang for lenge siden også, men ikke noe endring der heller. Så jeg bestemte meg for å ta nye mål og satse ordenetlig. Målte da lår, overarmer og midjen. Målene var som sagt på samme verdier som de har vært lenge. Var også lei av å drive å nazi-telle kalorier så bestemte meg for å sette inn et støt på treningsfronten. (Spiser sunt og bra, og har en viss oversikt, orker bare ikke fintelle hver ert). Har derfor de siste fire ukene beveget meg ca en og en halv time hver eneste dag, mye gåing, men to-tre av dagene har jeg trent skikkelig, med jogging og styrketrening. OG nå er jeg litt sjokkert over effekten. På fire uker nærmer det seg nå minus to cm på alle steder. Klær som aldri har passet: kjoler og shortser jeg aldri har vært i nærheten av å få igjen går på lett som en plett og jakker henger løst. Så det er jo strålende og jeg er kjempeglad for at det endelig skjer rask forandring til det bedre. MEN det som da forvirrer meg er at når jeg nå veier meg, så står vekta fortsatt bom stille! 1,5 cm minus og 0 kg minus. Vekta går faktisk litt OPP innimellom også. Det er jo litt rart når det er helt klart tydelige bevis på at kroppen forandrer seg og blir mindre og strammere. Så jeg er først og fremst kjempeglad for at jeg klarte å flytte fokuset mitt vekk fra vekrnåla, tenk om jeg bare skulle fortsatt å veie meg.. HVordan er det mulig egentlig? Kan da ikke ha lagt på meg så sinnsykt mye muskler allerede heller? Anonym poster: c9c9968815651ff023ac47e6728f66cf Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. august 2012 #2 Skrevet 15. august 2012 Halvannen times gåing er ganske mye hver dag, så du skal ikke kimse av effektene dette gir Hvis du spiser det samme som før, og ikke har økt posjonsmengdene, har du rett og slett effektivt erstattet fett med muskler, eller bare mistet fettlagre dypt i kroppen. I denne snakker programlederen med noen forskere som har funnet ut at 90 minutters gåtur hver dag effektivt hemmer kroppens opptak av fett til blodet og de dype fettlagere. To cm er jo kjempebra! Nå ble jeg skikkelig motivert!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. august 2012 #3 Skrevet 15. august 2012 News flash - muskler veier mer en fett. Silfen la ut et bra bilde her i forrige uke - 1kg fett kontra 1 kg muskel.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 News flash - muskler veier mer en fett. Silfen la ut et bra bilde her i forrige uke - 1kg fett kontra 1 kg muskel. Ja vet, men trodde ikke at man la på seg muskler så kjapt. Men det er jo fint! Trodde liksom man måtte løfte tusen kg i månedsvis for at den teorien skule gjelde Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Halvannen times gåing er ganske mye hver dag, så du skal ikke kimse av effektene dette gir Hvis du spiser det samme som før, og ikke har økt posjonsmengdene, har du rett og slett effektivt erstattet fett med muskler, eller bare mistet fettlagre dypt i kroppen. I denne snakker programlederen med noen forskere som har funnet ut at 90 minutters gåtur hver dag effektivt hemmer kroppens opptak av fett til blodet og de dype fettlagere. To cm er jo kjempebra! Nå ble jeg skikkelig motivert! Blir kjempemotivert selv. Har litt fett og ta av da, men likevel. Lurer på om det er styrketreninga som har fått fart på sakene også, for har jogga og gått en del før, men har nok økt mengden en god del nå i det siste da. Holder iallefall mer målretta og systematisk på nå. Men har ikke trent noe særlig styrke før. Er jo bare snakk om et par økter a 30-45 min i uka, Men det er jo veldig motiverende at det nytter. Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
Gjest *Maja* Skrevet 15. august 2012 #6 Skrevet 15. august 2012 Blir kjempemotivert selv. Har litt fett og ta av da, men likevel. Lurer på om det er styrketreninga som har fått fart på sakene også, for har jogga og gått en del før, men har nok økt mengden en god del nå i det siste da. Holder iallefall mer målretta og systematisk på nå. Men har ikke trent noe særlig styrke før. Er jo bare snakk om et par økter a 30-45 min i uka, Men det er jo veldig motiverende at det nytter. Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd Dess mer muskler du får dess mer fett brenner du. 1 kg fett og 1 kg muskler VEIER det samme, men de tar ikke opp like mye plass. Så at vekta ikke endrer seg så mye betyr ikke at kroppen ikke endrer seg! Foskjellen fra det du har gjort før og nå er jo at du spiser normalt, men du trener mer. Altså forenner du mer enn du inntar. Både cardioen og styrken brenner fettet, men siden du spiser godt så beholder du muskelmassen. Fortsett som du gjør og ikke bry deg om vekta. Det viktigste er at du har en stram, trent og definert kropp som du trives med; ikke hva vektnåla sier
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Dess mer muskler du får dess mer fett brenner du. 1 kg fett og 1 kg muskler VEIER det samme, men de tar ikke opp like mye plass. Så at vekta ikke endrer seg så mye betyr ikke at kroppen ikke endrer seg! Foskjellen fra det du har gjort før og nå er jo at du spiser normalt, men du trener mer. Altså forenner du mer enn du inntar. Både cardioen og styrken brenner fettet, men siden du spiser godt så beholder du muskelmassen. Fortsett som du gjør og ikke bry deg om vekta. Det viktigste er at du har en stram, trent og definert kropp som du trives med; ikke hva vektnåla sier Ja, er glad for at jeg endra det fokuset. Tror jeg spiser som før, har som sagt kutta ut å tenke så mye over det. Men det at jeg trener og beveger meg mye gjør at jeg får mindre lyst på snacks og sånn, + at jeg spiser ganske regelmessige måltider nå. Men spiser neppe 1500 kcal eller hva det er man liksom bør ligge på når man slanker seg. Tipper jeg bikker 2000 ca. Men er jo overvektig per definisjon da, så tenkte liksom at jeg burde gå ned i vekt også. Men får bare fortsette så skjer vel det sikkert litt etterhvert også Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
Gjest *Maja* Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Ja, er glad for at jeg endra det fokuset. Tror jeg spiser som før, har som sagt kutta ut å tenke så mye over det. Men det at jeg trener og beveger meg mye gjør at jeg får mindre lyst på snacks og sånn, + at jeg spiser ganske regelmessige måltider nå. Men spiser neppe 1500 kcal eller hva det er man liksom bør ligge på når man slanker seg. Tipper jeg bikker 2000 ca. Men er jo overvektig per definisjon da, så tenkte liksom at jeg burde gå ned i vekt også. Men får bare fortsette så skjer vel det sikkert litt etterhvert også Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd Nå vet jeg ikke høyden og vekta di, men om du spiser 2000 kalorier, trener regelmessig og spiser sunt med en utskeielse en gang i uka så vil du nok miste noen kg etterhvert. Når formen din blir bedre så vil du jo øke både på styrke og kardio som igjen vil føre til at du brenner enda mer. Merker selv når jeg trener mye så VIL en liksom bare tilføre kroppen sunne og gode ting. Som alle andre så har jeg dager der jeg MÅ karbe meg opp på pizza og smågodt, men det gjør meg bare godt siden jeg spiser så rent ellers Det handler om å finne den rette balansen. Og så må en tenke livsstil:ikke slanking
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 Det kan godt være du bygger muskler veldig lett. Og om du veier litt, som du sier du gjør, så bruker du mye mer krefter på å bevege deg også og vil automatisk bygge muskler. Så du er helt klart på rett vei!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #10 Skrevet 15. august 2012 Det kan godt være du bygger muskler veldig lett. Og om du veier litt, som du sier du gjør, så bruker du mye mer krefter på å bevege deg også og vil automatisk bygge muskler. Så du er helt klart på rett vei! Mulig. Jeg er 160 høy og veier 71. Så det er jo ikke ekstreme tilstander, men for mye. Og da stort sett rundt magen og overkroppen som har mest fett. Tenker kanskje at det går litt fort i begynnelsen da, siden jeg ikke har trent noe styrke før..? Føler ikke at jeg ser så stor forskjell, men målebåndet og klærne levner liten tvil om at det skjer ting iallefall Og siden vekta står stille så må det jo være mindre fett, mer muskler som skjer. Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Det kan godt være du bygger muskler veldig lett. Og om du veier litt, som du sier du gjør, så bruker du mye mer krefter på å bevege deg også og vil automatisk bygge muskler. Så du er helt klart på rett vei! Hadde økt nr 10 i dag (fem uker) og i forhold til første gangen så klarer jeg mellom 5 og 10 kg mer på alle apparatene. Det vil jo vel da peke i retning av at det har blitt mer muskler? Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
SEHS Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Dette er skikkelig motiverende å høre! Syntes du har jobbet kjempebra, og fått et godt fokus :D Fortsett å kos deg med livsendringen, så når du plutselig målet ditt!
Gjest alille Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 Ikke for å være party pooper, men det er nok vann, ikke muskler. Helt vanlig at kroppen binder mer vann ved trening, og dette skjuler nok noe av "vektnedgangen". Det er jo bare et bevis på at vekta ikke er til å stole på. ;-) Kjempebra jobba!
Gjest alille Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 Hadde økt nr 10 i dag (fem uker) og i forhold til første gangen så klarer jeg mellom 5 og 10 kg mer på alle apparatene. Det vil jo vel da peke i retning av at det har blitt mer muskler? Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd Du trenger ikke mer muskler for å løfte mer, du trenger sterkere muskler og ikke minst teknikk. I begynnelsen har spesielt teknikk mye å si for hvor mye man løfter. :-) Ikke heng deg opp i vekt, hverken på fett eller muskler. En del jenter overdriver betydningen av muskelvekt. Man trenger ikke økt muskelvekt for å få fremgang med styrke! :-)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 Ikke for å være party pooper, men det er nok vann, ikke muskler. Helt vanlig at kroppen binder mer vann ved trening, og dette skjuler nok noe av "vektnedgangen". Det er jo bare et bevis på at vekta ikke er til å stole på. ;-) Kjempebra jobba! Samma hvorfor det ikke er vektnedgang så lenge målene og klærne viser at kroppen blir mindre da. Jeg bare lurer som sagt på forklaringer for hvordan det er mulig Men hvis kroppen holder på så mye vann burde vel kroppen holdt seg stor også..hvis du skjønner? (oppblåst, hoven av vann liksom) Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 Ikke for å være party pooper, men det er nok vann, ikke muskler. Helt vanlig at kroppen binder mer vann ved trening, og dette skjuler nok noe av "vektnedgangen". Det er jo bare et bevis på at vekta ikke er til å stole på. ;-) Kjempebra jobba! Samma hvorfor det ikke er vektnedgang så lenge målene og klærne viser at kroppen blir mindre da. Jeg bare lurer som sagt på forklaringer for hvordan det er mulig Men hvis kroppen holder på så mye vann burde vel kroppen holdt seg stor også..hvis du skjønner? (oppblåst, hoven av vann liksom) Fikk ikke gått på trening i går, som planlagt. Så tok litt øvelser hjemme. Blant annet armhevninger. Og merket stor forskjell fra sist jeg prøvde det. Nå klarte jeg mange mye lettere, og klarte nesten å ta det på den måten med bare tærne i gulvet, (ikke knærne). Vil det si at arma har blitt bittelitt sterkere da? Anonym poster: 85815a463f521c880873e1ec745a01bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå