Gå til innhold

Hvor mye koster ditt bryllup?

Hvor mye koster ditt bryllup?  

2 stemmer

1. 1. Hvor mye koster ditt bryllup?

• 20 000 - 50 000
      10
    • 50 000 - 75 000
      8
    • 75 000 - 100 000
      11
    • 100 000 - 125 000
      9
    • over 125 000
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article187140.ece

Ser av denne artikkelen i nettavisen at summene er ganske

forskjellige på hva som er vanlig å "måtte" betale for et bryllup...

Skal du ha et billig - ordinært eller ekstravagant bryllup?

Hva regner du med ditt vil koste?

Mayamor

Bruker nok ca. 100 000,- på bryllupet, men vil allikevel ikke kalle det ekstravagant. Vil ha flest mulig der (alle venner og familie), til både middag og fest. Allikevel så ordnes masse selv, så det blir billig.... Men det er jo selvsagt antall gjester som trekker opp prisen. Dette har jo vært diskutert i en annen tråd her også.

Skrevet

Sånn det ser ut nå kommer alt på ca. 130 000kr! Det er uten morgengave og lommepenger til bryllupsreisen..Trodde kanskje max vi havnet på 80000kr, men der kan man se!!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har alvorlig talt begynt å lure på om byfogden ikke er det beste. Blir helt svimmel av å bruke så mye penger på en dag, og spesielt siden vi skal flytte til Spania også. Kunne kanskje vært lurt å spare de pengene, og heller hatt de som egenkapital når vi flyttet.

Men blir det til at vi gifter oss normalt, vil det ikke gå mer enn maks 50 000 på selve bryllupet.

Skrevet

Vi brukte ca 45 000 på vårt bryllup, og bryllupet vårt var vel ganske ordinært vil jeg tro.

(Må legge til her at vi fikk nesten all alkohol til den frie baren gratis...)

Skrevet

jeg kommer definitivt i den nederste kategorien.. og dersom vi trekker fra bryllupsreisen, så kommer vi kanskje under..

(vi skal gifte oss i enkelt kjole og vanlig dress og så ta med oss 12 stk på restaurant, ringene blir trolig også helt enkle)

Gjest Mayamor
Skrevet

Det har sikkert vært diskutert i det uendelige her inne kan jeg tenke meg... :wink:

Men det jeg lurte på er liksom er det noen som klarer å få til et helt bryllup til under 50 000,- ? :o

Jeg ser liksom for meg min søsters bryllup for 9 år siden:

* blomkålsuppe

* svinestek

* iskake

* bestilt marsipankake

* bestilt kransekake

* øvrige kaker på dugnad

* brudekjole = leid

* fotograf med et album inkludert

* egen bar

* leide et grendahus hvor de stilte med mat og serveringshjelp fra grendahuset

Med andre ord et "kjedelig" ordinært bryllup...

De måtte ut med ca. 60 000,- alt i alt...

Hvordan gjøre det enda billigere er vel mitt spørsmål...?

Vet ikke hvor jeg selv kommer til å havne,

men jeg vil ha det slik og slik i mitt lille hode... :oops:

Mayamor

Gjest Mayamor
Skrevet

Forresten i min søsters bryllup var vi 65 gjester...

Det har jo klart noe å si hvor mange gjester en har da... :wink:

Mayamor

Skrevet

Synes egentlig det er veldig vanskelig å "diskutere" hva et bryllup bør koste og hva som er mye og lite. For meg er det viktigste at bryllupet blir slik vi vil det skal være, og så kommer prisen vi betaler for det i andre rekke. Føler meg veldig heldig siden vi har råd til å ha det bryllupet vi ønsker oss!

Vi kommer til å bruke ca. 70 000 kr, men det som ikke er inkl er brudekjole, bandet og alkoholen, for dette er gaver fra div. mennesker. Og heller ikke inkl. bryllupsreisen, som vi regner med koster 50 000 + lommepenger... (vi hadde dratt på denne turen selv om vi ikke hadde giftet oss; var egentlig ferieplanen vår som kjapt ble bryllupsreise...)

Synes 70 000 er mye penger, men samtidig er det en knallanledning til å samle alle vi er glade i, så jeg synes så absolutt det er verdt det!

Skrevet
Med andre ord et "kjedelig" ordinært bryllup...

De måtte ut med ca. 60 000,- alt i alt...

Hvordan gjøre det enda billigere er vel mitt spørsmål...?

Vet ikke hvor jeg selv kommer til å havne,

men jeg vil ha det slik og slik i mitt lille hode... :oops:

For meg er det ikke summen på bryllupet som avgjør om det blir "kjedelig" ordinært eller ikke, det er brudeparet selv og gjestene som kan gjøre et bryllup ekstra hyggelig.

Tror at så lenge man er bevisst på hva man ønsker å bruke penger på og hva man vil priorietere bort kan man få et utrolig flott bryllup selvom man bruker lite penger... Vi var veldig bevisst på dette. Mange ting kan man ordne selv og dermed spare penger, andre ting får man billig ved bare å sjekke priser.

Hvordan man kan få bryllup billig kan man finne her:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=10170

Skrevet

Pris på bryllup er jo litt avhengig hvor i landet en holder det.

Jeg bor i Oslo, men skal feire på sørlandet der jeg kommer fra.

Prisene på feks frisør og sminkør er billigere her enn i Oslo, da de ikke kan prise seg ut av markedet. Og allikavel har jeg en av de dyre frisørene i byen..

Der vi skal feire bryllupet betaler vi for menyen pro pers ca 300,- uten vin, og da er lokalleie, pynting, blomsteroppsatser, servitør, kokk, rydding inkludert. Kakene har vi med selv, men betaler 40 kr per person for fremsetting og kaffe. Jeg ringte og var bekymret for at lokalleien ikke var med i regningen, men den var inkludert.

Så det at folk bruker mye penger på festen har ikke alltid med at de bruker ekstravagant med penger, det kommer litt an på hvor man skal ha det.

M

Skrevet

Vi hadde absolutt ikke noe ekstravagant bryllup.. drøyt hundre gjester både til middag og kaffe,levende musikk til dansen og fri bar. Vi dro også på en utrolig flott bryllupsreise i en uke etter bryllupet! (ingen luksusferie altså, men det var en fantastisk deilig tur!)

Alt i alt kom bryllup (og reise) på mellom 80 og 90 000..synes ikke det var så aller verst, men det er mye penger!

Var verdt hver en krone da! :ler:

Mange måter å spare inn på hvis en er litt kreativ! (spørre familie og venner om litt praktisk drahjelp både når det gjelder arrangement og gjennomførelse!)

Skrevet

Vi har et budsjett på 50 000,-

Vi blir 28 til middag og 147 til kaffi. Det går an og gjøre det billig. Hadde jeg hatt mange penger, at jeg har spart opp penger osv, hadde jeg nok brukt mer. Men vi sparer inn på mange punkter, og da går det fint an og ha et bryllup til den prisen, med så mange gjester.

Skrevet

Etter å ha lest her får jeg enda bedre grunner til å gift meg i det skjulte :o

Bare 50 000 for en dag hadde ødelagt økonomien vår til det skumle i flere år................................. :-(

Skrevet

Ser at ganske mange av dere har mange gjester, hvertfall til kaffen. Saeriamannen og jeg kom frem til at vi blir et sted mellom 20 og 30 avhengig om mine søsken og hans søster har fått seg partner innen den tid. :o Han har noen halvsøsken også som han ikke har så god kontakt med, så jeg vet ikke om han vil ha med dem. :-?

Vi vil helst ha bare den nære familien og vennene våre der, og da blir det ikke flere. Hvor mange venner og hvor stor familie har dere egentlig? Inviterer/inviterte dere alle tanter, onkler, søskenbarn...rubbel og bit? :klø:

Dette var vel litt på siden av det tråden egentlig er ute etter. Jeg har regnet litt. Overslagsregning på hva det kommer til å koste for oss, og jeg har kommet frem til at vi kommer til å bruke rundt 50000. Kjolen min koster 1450£, så det er en av de større utgiftspostene, og en jeg ikke er villig til å endre. Gi meg kjolen min, og jeg er happy! :ler:

Skrevet

Hos oss er det sånn at jeg har en enorm familie og hans familie er ganske liten. Jeg har 5 søsken, skilte foreldre med nye partnere. Han har en søster som er gift og hun har to barn (snart tre).

Til sammen har vi 8 tanter (alle med mann) og 7 onkler (alle med kone). Ellers har han hatt et veldig nært forhold til alle sine 12 søskenbarn så alle dem skal vi be (+ et par koner og ektemenn). Jeg har 40 søskenbarn så alle de skal vi ikke be, men ca. 20 av mine (mange med koner eller ektemenn). Ellers kommer vi til å be ca. 15 venner. Vi har gjenlevende besteforeldre begge to og vips så er vi oppe i 100 gjester... :o

Skrevet
Ser at ganske mange av dere har mange gjester, hvertfall til kaffen. Saeriamannen og jeg kom frem til at vi blir et sted mellom 20 og 30 avhengig om mine søsken og hans søster har fått seg partner innen den tid. :o Han har noen halvsøsken også som han ikke har så god kontakt med, så jeg vet ikke om han vil ha med dem. :-?

Vi vil helst ha bare den nære familien og vennene våre der, og da blir det ikke flere. Hvor mange venner og hvor stor familie har dere egentlig? Inviterer/inviterte dere alle tanter, onkler, søskenbarn...rubbel og bit? :klø:

Ja, vi har invitert hele familien. Kusiner, fettere, tanter og onkler. Dette av den enkle grunn at vi har god kontakt med alle sammen. Har også bedt alle de nærmeste vennene. Dersom vi skulle plukket ut noen til kun å komme på kaffe, hadde det blitt 5 stk. av de 70 vi nå skal be.

5 fra eller til, betyr jo ikke allverden.

Å be alle disse til middag føles absolutt helt naturlig for oss. Vi ønsker heller ingen kaffegjester, så problemet med å luke ut hvem det skulle vært har vi sluppet :-? :-)

Skrevet

jeg er i en venninne gjeng hvor vi er 15 jenter. Vi møtes nesten hver uke, så alle blir såklart invitert. Alle disse 15 ha kjærster(= totalt 30 stykk) I tillegg har jeg noen få andre venninner som jeg også inviterer. KJærsten min er i en gutteklubb med 20 karer!Alle disse har også kjærster. Av disse gutta inviterer han "bare"15. Det blir totalt 30 stykk her og. Du ser da att venner kjapt blir over 60 stykker. I tillegg har kjæresten min business forbindelser han må pleie, min far 4 søstre, etc...etc.....Er ikke noe problem å bli 100 da!Har droppet alle kusiner, fettere, mine kollegaer, og andre jeg ikke vil ha der, men vi inviterte likevell langt over 100 personer!!!!!Vet ikke hvordan vi skulle gjort det annerledes! :o

Skrevet

Vi skal også invitere ca. 100 stk. Vi inviterer da foreldre, søsken, tanter og onkler, alle mine søskenbarn og 10 av hans søskenbarn, i tillegg til kanskje 30 venner. Det hadde vært vanskelig å komme under det. Da måtte vi i så fall kuttet ut søskenbarn, og det hadde bare utgjort 18 stk... Da vil jeg heller ha de med, for jeg har ganske god kontakt med de.

Skrevet

Det skal jo sies at jeg ikke har noe særlig kontakt med tanter og onkler. Vet ikke hvorfor, men det er bare slik. Jeg synes uansett at det er koselig å se at dere har god kontakt med deres familier. :D V har få men nære venner. I hans familie har det desverre skjedd for mye, så kontakten med tanter og onkler er laber. :(

Får trøste meg med at bryllupet vårt ikke blir så skremmende dyrt. :ler: Regner med å invitere noen veteraner til kaffen. De har en del av æren for at jeg er den jeg er i dag. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...