Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på, hva kan man gjøre for å forbedre sitt eget utseende? Hva gjør dere? Jeg er ikke misfornøyd eller usikker på meg selv, men man vil jo gjerne gjøre det beste ut av det man har. Jeg har vært innmari "lat" på det punktet, men nå er jeg klar for en skikkelig forbedringsrunde!

Hva slags ting gjør dere for å se best mulig ut? Hår, hud, vipper, bryn, kropp, lukt, jeg vil høre om alle små tips og triks!

Anonym poster: 612f87c691b52f4a08a9304201ac7d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at de aller fleste har godt av en eller annen slags type foundation. Det holder at den er lett dekkende om man har fin hud fra før av. For eksempel en farget dagkrem. Det gjør huden gjevnere og gir et penere og yngre uttrykk. Deretter kommer en god volummascara og blush i kinnene. Disse tre tingene er minimum i min sminkeverden :)

Om man vil gjøre mer ut av det kan man finne et pent solpudder for å gi huden glød, bruke vippetang og vippeprimer før mascara, finne en fin leppestift/gloss og fin øyenskygge.

Er man dårlig på hår (noe jeg er) så er rettetang greit synes jeg. Det samler håret og gjør det mer glansfullt, samtidig som det ser litt mer ordentlig ut (mener jeg da). Har man krøller kan man selvsagt bruke produkter få de frem skikkelig istedetfor å rette de ut. På grunn av tørrshampo trenden som har vært i det siste har det blitt mer fokus (for meg iallfall) på volum i håret, noe som virkelig gjør seg på de fleste og ser kjempebra ut. Desverre er jeg dårlig på å tupere og ingen produkter vil hjelpe meg noe særlig.. Men anbefaler deg å se noen videoer på youtube om hvordan få volum i håret og hvordan tupere (tease) det.

Nå verken sminker jeg meg eller bruker rettetang hver dag, men jeg har tenkt å prøve å bli flinkere til å style meg mer om morgenen. Men jeg bare hater å stå opp før jeg må. Som regel dusjer jeg på kvelden slik at jeg kan stå opp 7 minutter før jeg må være ute av døra. På de 7 minuttene tisser jeg, kler på meg, tar på deodorant, vasker meg i ansiktet, pusser tennene, drar hårbørsten gjennom håret, hiver på meg sko og jakke og løper. Så jeg har bestemt meg for at i høst skal jeg sminke meg oftere og ordne håret mer. Forhåpentligvis blir jeg avhengig av det. Det er jo ingen tvil om at jeg føler meg penere og bedre med foundation, mascara og blush iallfall :) Men det var nå en avsporing..

Det var noe mer jeg tenkte på, men nå har jeg selvsagt glemt det.

Anonym poster: a8b3cdf3099906a160b56c7e7076167b

• Liker 2
Skrevet

Ja, og napping av bryn! Det er kjempeviktig. Om dette er noe du ikke er god på selv så gå til en profesjonell første gangen. Da har du på en måte fått nappet opp malen. De skal ikke være buskete, men for all del ikke for tynne heller :)

Anonym poster: a8b3cdf3099906a160b56c7e7076167b

• Liker 3
Skrevet

Smile! All verdens sminke og klær kan ikke overgå et hjertelig varmt og kjærlig smil.

Anonym poster: fc65019d0bde8a08d7b3afa2cdda275b

• Liker 5
Skrevet

Slå håret løs!

Anonym poster: de80c1beb21fac2455dbba724903e2a6

Gjest Candy Pie
Skrevet

Klær som passer kroppen er i allefall viktig. Jeg har merket at jeg kan fort se 5 kilo lettere eller tyngre ut med de rette klæra.

Jeg bruker extension i håret, men må legge det på en litt spesiell måte som sliter veldig på extensionet dessverre. Skulle ønske jeg hadde langt og fint hår naturlig.

Håret er det aller, aller viktigste for meg i allefall. Helt utrulig hva det kan gjøre med ansiktet!

• Liker 2
Gjest Loverdose
Skrevet

Selv har jeg også vært veldig lat når det gjelder dette, men skal komme meg nå til høsten! ;) De punktene jeg personlig syns er viktigst:

1. Et smil! Det har blitt nevnt tidligere her i tråden og det stemmer. Et smil er den flotteste "sminken" en jente kan bruke. Da mener jeg altså et ekte smil og ikke et påklistret og falskt. Man blir så mye penere om man smiler.

2. Tilbehør. Da tenker jeg på øredobber, armbånd, neglelakk osv. Jeg har blitt flinkere å lakke neglene mine og bruke smykker, og det setter liksom prikken over i'en.

3. Sminke som passer deg! Etter å ha sminket meg nå i flere år har jeg endelig funnet den metoden som fungerer best for meg og som kler meg best. Etter noen søk på Youtube og litt prøving og feiling finner man ut av det meste. Her i gården går det i veldig mye sminke, men for meg er våteyeliner et must nå. Føler meg ikke vel uten.

4. God parfyme! Man føler seg alltid bedre om man lukter godt! Samme gjelder hårpdukter som lukter godt, body lotion med god duft osv. Selv bruker jeg Loverdose fra Diesel. Grunnen til at jeg bruker den, er fordi med en gang jeg luktet på den, tenkte jeg på meg selv. Den luktet liksom meg, om du skjønner . :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Skikkelig BH! Man ser 5 kilo slankere ut med en BH som virkelig passer kroppen. Det er absolutt verdt det å bli proffesjonelt målt.

• Liker 1
Skrevet

Trene, spise sunt, (kose seg litt innimellom;) pynte seg med kjoler litt smykker / skjerf , en pen blazer ol :)

Skrevet

personlig hygiene må værer på topp. Helt ned til å bruke tanntråd hver dag.

Lær deg enkle håroppsett, for om man kan å sette opp håret, og tar godt vare på det er man kommet en lang vei.

Bruk lipgloss/leppestift hele tiden, selv om den bare er så vidt med farge.

Sko må være pusset og rene bestandig.

Negler og neglebånd må også alltid være pene, og begynner lakken å flasse, ta av alt sammen tvert, og sett på nytt lag. Gjennomsiktig om du ikke vil ha farge.

Føttene må aldri bli oversett, skrubb de, ta fotbad med grønnsåpe i. Smør de inn og ta på sokker.

Skrudd deg 1 gang i uken, sinnsykt mye død hud som gjør at huden ser blass ut. Har du badekar, skrubb deg, så ser du hvor møkkete det blir.

Selv gjør jeg alt hjemme, for det er gangske mye, og jeg har ikke tid eller penger til å gå til alle mulige salonger for dette...

neglhus-500x375.jpg

• Liker 3
Skrevet

Øyenbryn, ja! Pene øyenbryn gjør at hele ansiktet virker ryddigere. Støtter også "attention to details" forøvrig, som å ta neglelakken når den begynner å flasse og ikke hale det ut.

En frisyre og hårfarge som kler deg gjør VANVITTIG mye. Ikke vær redd for å miste noen stakkars fjoner som ikke drar utseendet i riktig retning, det gror ut igjen om du skulle få kalde føtter. Finn en frisør med gode anbefalinger som du føler du kan stole på og be om råd. Det har hendt noen ganger at jeg har dradd meg til frisøren og gitt beskjed om at håret mitt er kjeeedelig, gjøøøør noe, sutre sutre... Med stort hell, jeg har en flink frisør som ikke er redd for å fortelle meg hva jeg kler og ikke kler og som kommer med forslag. Og vedlikehold frisyre og farge, da.

Hvis du prøver deg på noe du ikke er komfortabel med, av sminke og hår og klær og duft og alt mulig, trekker det fra utseendet fordi du automatisk vil signalisere med kroppsspråket at du ikke føler deg vel. Noe du synes ser smashing ut på en annen person kan føles feil på deg selv. I så fall er det bare å droppe det og prøve noe annet. Derfor bruker ikke jeg våt eyeliner, for eksempel, for jeg blir ikke trygg på at jeg ser bra ut med det selv når jeg har fått profesjonelle til å ta det på. Med våt eyeliner blir jeg litt anstrengt og overoppmerksom på meg selv, med vanlig kajal kan jeg slappe av og stråle.

• Liker 1
Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på ulike produkter, men kan legge til at en tur i frisk luft hver dag er bra for meg. Om ikke jeg kommer meg ut føler jeg at jeg får en sånn gusten leve-foran-pc-look, og humøret har også godt av en tur. Mer vitenskapelig sett er det jo også bra for hud og kropp og holde seg i form.

Bonus er naturlig frisk farge, og litt røde kinn og "skinnende" øyne etter en tur i ruskete vær kler de fleste :)

Skrevet

Et hår som jevnlig møter en saks + hårkur, velstelte bryn og jevn hudtone (farget dagkrem eller en lett foundation) gjør veldig mye.

Pussede sko, fotpleie og neglebånd står ikke akkurat øverst på listen min for å se penere ut, da det bare er detaljfreaks som merker slikt. Da er det mye mer virkningsfullt med litt glød i ansiktet, sunt hår og kanskje en farget leppepomade.

Anonym poster: e0f404df77424827b1bc0659e8fcfea7

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at et ekte smil er noe av det peneste man kan "sminke seg med". Ellers syns jeg ofte at det enkleste er det beste på sminkefronten. De aller, aller fleste kler mascara og eyeliner på øvre vippekant. Uansett øyefarge, form eller farger ellers. De aller fleste kler også farge på leppene. En sånn type sminke er enkel å få til, trenger ikke være dyr, er elegant og holder hele dagen :)

Skrevet

Mange bra skjønnhets tips er adderende nevn men sånn for min del

• En frisyre som kler ansiktet er viktig, og god hårsjampo og hårkur
  • Napping av bryn
  • Et smil og kroppsholdning (møte blikket, hevet hode)
  • Nok søvn
  • Fotbad. Kanskje jeg er detaljfreak og jeg tror ikke folk på gaten har en kontrollsjekk og ber meg om å vise føttene mine, men jeg føler meg mer velstelt, og jeg tror at følelsen av å være velstelt og fin er viktig. Og ikke minst jeg unngår hard hud på beina. På samme måte som et godt og fint undertøyssett gjør at jeg føler meg finere selv om ikke alle skal se det.
  • Neglelakk
  • Fra tid til annen smører jeg øyenvippene mine med vaselin før jeg sover, det gjør de mykere, og jeg skifter mascara jevnlig
  • Å ta en peeiling kur både på kropp og ansikt en eller to ganger i uken gjør at huden ser friskere ut, ikke flasser og at sminken ser finere ut.
  • Å sminke seg litt (og her går det på hva en kler og hva en liker, farger osv, jeg tror ikke det finnes en fasit)
  • Og ikke minst å fjerne dagens sminke igjen
  • God parfyme, undervurder ikke luktesansen og hva som er god er igjen opp til en hver, jeg bruker litt forskjellig men det går for det meste i ”amor amor” eller ”midnight pearl”
  • Å bruke klær som passer, det er sjeldent jeg kan gå i klær uten å ta de inn til en skredder først, men det er det også verd for å få klær som sitter der de skal sitte etter kroppen er merkbart.
  • Accessories ikke noe overdilling, men det kan løfte et antrekk ganske mye.
  • Og jeg er veldig enig i Karmosin sin observasjon angående å prøve å gjøre noe med deg selv du egentlig ikke føler deg komfortabel med, du vil automatisk utstråle usikkerhet og man ser det ganske lett. Jeg ser for eksempel hæselig ut i fine kjoler, hverdagskjoler kan gå greit men fin-fin kjoler gjør meg direkte stygg ved at jeg ikke føler meg vel.

Skrevet

Jeg unngår ting som skader mer enn det gjør bra, og typiske ting er:

- Foundation hver dag(kan ødelegge huden på sikt med mindre du har skin of steel)

- Mye varmebehandling av hår(rette/krølltang)

- Generell faker kroppsfasong eller trekk(bruker aldri extensions, hold in-undertøy, falske vipper) fordi jeg tror det gir større usikkerhet på sikt, man føler man ikke er "fin" uten og må jukse seg til å kunne se OK ut.

Er veldig nøye på kvalitetsprodukter, og å rense huden hver eneste kveld.

Jeg bruker ikke masse masker/dyprenser osv - det synes jeg ødelegger mer enn det gjør bedre om man ikke faktisk har et konkret behov, og har en skreddersydd greie for det.

Jeg synes øynene er det vakreste trekket hos alle, og bruker øyensminke hver dag. Jeg får virkelig frem øyenfargen med skygger som passer meg, og bruker alltid en rouge for å få litt farge i kinnene.

>Mange anbefaler solpudder, men helt ærlig - jeg synes endel ser ut som diskokuler og litt "fake" ut, rett og slett fordi det ikke passer året rundt.

Bryn er viktig - men ikke napp første gangen selv. Gå til en bra salong.

Jeg prioriterer å barbere legger og bikinilinje jevnlig året rundt , og smører meg med fuktighetskrem/olje sånn at jeg får myk og god hud.

Alle, og jeg mener absolutt alle - bør gå til frisør og få en OK lettstelt frisyre, og bruke nærende hårprodukter.

Og, absolutt alle ser tusen ganger bedre ut med klær som passer fasongen - og sko med litt hæl, det løfter antrekket.

Bruker også ofte fine skjerf, og øredobber.

Så: jeg fremhever positive trekk - rett og slett. Noen har vakkert hår, noen har flott midje, noen har flotte ben, noen har flotte øyne/munn/hudtone etc.

Finn dine flotteste trekk, og fremhev dem :)

Anonym poster: fcb55007885d761a7d62a470b348279a

• Liker 1
Skrevet

"a smile is the prettiest thing you can wear" :)

Være åpen, imøtekommende og blid!

- Ellers, fremhev det du er aller mest fornøyd med, f.eks, er det håret, midjen, øynene, bena dine?

Ved å fremheve noe du er fornøyd med, vil du også bli tryggere på deg selv, som igjen fører til selvsikkerhet!! Da vil også andre se på deg som pen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...