Gå til innhold

Svir i ansiktet etter påføring av mineralfoundation i pudderform

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som opplever dette?

Anonym poster: 224d4e5bafb2bac32190fab26dbc1f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du en med Bismuth i?

Om det er ID/Glominerals er det garantert grunnen.

Det kan også være kosten - jeg merker stor forskjell med litt stive naturkoster og eksempelvis Sigma sine som er kjempemyke og ikke irriterer huden min.

Men mest sannsynlig er det bismuth, som er kjent for å si slike reasjoner hos endel.

Anonym poster: 234b8f1ab25e91d76558f997385d2e77

Skrevet

Nei det er ikke bismuth i noen av de jeg bruker.

Men det er mulig det er pga naturkost. Men det er den eneste kosten jeg faktisk få påført noe som helst produkt med. Skjønner ikke hvordan folk i det hele tatt klarer å få pudderet i ansiktet når de bruker syntetiske koster.. :klo:

Hvilken kost fra Sigma er det du bruker da`?

Skrevet

Det ene pudderet er forresten fra ID, men det er den matte utgaven som ikke inneholder bismuth. Det andre er Mineral Hygienics sitt.

Skrevet

Nei det er ikke bismuth i noen av de jeg bruker.

Men det er mulig det er pga naturkost. Men det er den eneste kosten jeg faktisk få påført noe som helst produkt med. Skjønner ikke hvordan folk i det hele tatt klarer å få pudderet i ansiktet når de bruker syntetiske koster.. :klo:

Hvilken kost fra Sigma er det du bruker da`?

Det kan fortsatt være at du ikke tåler ett av stoffene i sminken.

Hva står det på ingredienslisten? Og gir svien seg etter relativt kort tid?

Jeg bruker denne: http://www.sigmabeauty.com/Sigma_Round_Top_Synthetic_Kabuki_F82_p/f82.htm men hvis du vil ha full dekke velger du denne; http://www.sigmabeauty.com/product_p/f45.htm

Jeg synes den siste gir for mye på en gang, det er liksom ikke mulig å få litt på etter ønske.

Hadde IDkoster før, og de kan ikke huden min ha. Har og kjøpt ny blush-børste fra Sigma, og den er mye snillere med porene og kinnene mine enn IDs børster.

Fikk grovere porer i kinnene pga daglig irritasjon........Merker ingenting med Sigma sine.

Tok langt tid før jeg bestilte de(har hørt masse om de i lange tider, men synes det var littegranne dyrt), men jeg er helt frelst på de kostene nå.

Men igjen kan det være ingredienser som gir svie.

Skrevet

Det ene pudderet er forresten fra ID, men det er den matte utgaven som ikke inneholder bismuth. Det andre er Mineral Hygienics sitt.

Ah ja, jeg har prøvd alle tre(med og uten bismuth+MH som jeg bruker nå).

Begge inneholder jo Mica om jeg ikke tar feil, men jeg trodde mica gikk på evt urenheter - ikke svie.

Jeg ville forsøkt nye koster(de kan du bruke på alle andre produkter senere) - og så forsøkt med MH. Den matte versjonen til ID inneholder Laurol lysine som visstnok kan gi masse urenheter....

Skrevet

Eller enda enklere:

Tatt på mineralpudder med bare en myk svamp eller noe bare for å sjekke om det svir da også.

Da slipper du jo kostinnkjøp :)

Skrevet

Har en god del Sigma øyeskyggekoster. De er gode, men jeg synes ikke de er så fantastisk som mange skal ha det til her. Derfor har jeg også vært avventende med mineralfoundationkost fra Sigma også.

Har et par syntetiske mineralfoundationkoster, blant annet fra Clinique, Helena Rubinstein, Mineral Hygienics osv, men jeg føler ikke jeg får påført noe pudder med de.. Det kommer liksom ikke noe på huden.. :vetikke:

Den jeg får best resultat med er den kosten fra ID, men det er mulig det er den som gjør at jeg svir etterpå for den er ganske stiv.

Svien kommer en stund etterpå, spesielt visst jeg svetter i ansiktet.

Skrevet

Ah ja, jeg har prøvd alle tre(med og uten bismuth+MH som jeg bruker nå).

Begge inneholder jo Mica om jeg ikke tar feil, men jeg trodde mica gikk på evt urenheter - ikke svie.

Jeg ville forsøkt nye koster(de kan du bruke på alle andre produkter senere) - og så forsøkt med MH. Den matte versjonen til ID inneholder Laurol lysine som visstnok kan gi masse urenheter....

Kanskje jeg skal skaffe meg en Sigmakost :)

Men skal ikke MH være den mineralfoundationen som er mildest mot huden? Finnes det noen andre som har "bedre" ingredienser enn MH?

Skrevet

Jeg reagerte på den matte versjonen og.

Skrevet

Det er sikkert kost! Du sier jo du har kost i natur hår, også påfører du sikkert pudder med sirkel-bevegelser, og trykker kosten litt inn på ansiktet? Naturhår er skarpe, de skraper huden din og lager bittesmå sår, og det er de som svir. Bytt kost og prøv igjen. Kjøp en syntetisk kabuki-kost, trenger ikke å være dyr.

Svir det forresten mer om huden din er tørr vs. fuktet med ansiktskrem først?

<br /><br /> Anonym poster: 3faaa64ddb1dab4d927f262808a118c6

Skrevet

Har en god del Sigma øyeskyggekoster. De er gode, men jeg synes ikke de er så fantastisk som mange skal ha det til her. Derfor har jeg også vært avventende med mineralfoundationkost fra Sigma også.

Har et par syntetiske mineralfoundationkoster, blant annet fra Clinique, Helena Rubinstein, Mineral Hygienics osv, men jeg føler ikke jeg får påført noe pudder med de.. Det kommer liksom ikke noe på huden.. :vetikke:

Den jeg får best resultat med er den kosten fra ID, men det er mulig det er den som gjør at jeg svir etterpå for den er ganske stiv.

Svien kommer en stund etterpå, spesielt visst jeg svetter i ansiktet.

Da er det ikke kostene - men mest sannsylig micaen.

De andre ingrediensene skal visst ikke være like vanlig å reagere på.

Løsningen er nok ingen sminke, rett og slett.

Eventuelt flytende foundation om huden din tåler det - og pass på å få en uten mica.

Clinique sine synes jeg er veldig allergivennlige. De kunne jeg bruke når jeg hadde helt sykt sensitiv hud, men nå som har har litt mer acneprone igjen reagerer jeg på silikonene ved daglig bruk.

Avogtil går helt fint.

Skrevet

Kanskje jeg skal skaffe meg en Sigmakost :)

Men skal ikke MH være den mineralfoundationen som er mildest mot huden? Finnes det noen andre som har "bedre" ingredienser enn MH?

Min erfraing er nei.

Jeg har leeeeeeenge lett etter foundationer uten mica, men de jeg har funnet inneholder bare alle mulige andre nei-ingredienser(som eksempelvis talkum).

Så da har jeg heller gått for å droppe foundation på daglig basis, og holder meg til flytende/MH sin til jeg skal pynte meg ekstra(type ut på byen eller noe).

Skrevet

Har brukt MH sin syntetiske kost de siste dagene og da har det ikke svidd :) Er faktisk overraskende fornøyd med MH-kosten, den tok jo faktisk opp pudderet.

I morgen skal jeg på trening så skal sminke meg før jeg drar slik at jeg kan "sjekke" om det svir :)

Takker for svar og tips alle sammen!

ts

Skrevet

I dag sved det ikke :) Det er nok den stikkete naturkosten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...