AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Jeg og samboeren min har i et år leid en leilighet av en fyr. Vi har funnet ut at det blir for dyrt å bo der i enda et år, og bestemte oss for å flytte i mai/juni. På denne tiden sa vi også ifra til huseier at vi kom til å flytte på oss ganske snart, siden det var tre måneders oppsigelsestid. I slutten av juli fant vi oss ny leilighet som vi skal flytte inn i i morgen. På den tiden lagde vi avtale med ny huseier om å bare betale leie for halve august, og derfor gjorde vi dette med den gamle huseieren også. Dette var greit for gamle huseier, siden han hadde skaffet seg nye leietakere. For litt over en uke siden sier gamle huseier ifra til oss at de nye leietakerne ikke skal flytte inn før slutten av måneden, og siden vi ikke hadde brukt oppsigelsestiden (noe jeg syns vi har gjort...) mente han at vi burde betale for hele august likevel. Etter litt tenketid fant jeg og samboer ut at det var greit at vi betalte for hele august (snille foreldre sponset), at vi da ikke trengte å flytte ut med en gang og hadde god tid til å flytte og vaske ut. I kveld kl. 22:30 får vi beskjed om at de nye leietakerne skal flytte inn på søndag! Vi har ikke tid til å få flyttet eller vaske skikkelig ut innen den tid, og vi syns ikke det er rettferdig at de skal bo der i 13 dager som vi allerede har betalt for! Er så usikre på hvordan vi skal håndtere dette.... Noen som mener han ikke har lov til dette, eller om det er noe vi kan "bruke" mot han sånn at vi slipper å betale de 13 dagene? Har sendt et par meldinger frem og tilbake (føler det er for seint til å ringe, selv om han var seint ute først), og det virker som han mener vi allerede har sagt ja til vilkårene hans. Anonym poster: 0104cda01a3be318385be91db6782061
Citha Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Han skal i allefall ikke ha betaling fra to leietakere samtidig. Har dere betalt, er det dere som bor der.
Silfen Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Han har ikke lov til dette. Leiligheten er deres den tiden dere har betalt. 3
zanna Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Han har ikke lov til dette. Leiligheten er deres den tiden dere har betalt. Er selvfølgelig helt enig i denne..
Gjest Nigiria Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 (endret) Det dere kan bruke mot han er kontrakten, men da må dere nok også regne med å betale de 3mnd dere hadde i oppsigelsestid. Sa dere opp i slutten av mai/begynnelsen av juni må dere betale juni-juli og august fullt ut. Men da skal dere selvfølgelig også bo der! Ring huseier og spør hva som foregår. Så krever du at dere bor der ut august. Dersom han mener han skal få dobbel inntekt/husleie, så slå deg vrang. Endret 14. august 2012 av Nigiria 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Da skal dere selvsagt ha tilbakebetalt penger. Bli enige om at dere får tilbake pengene for hele agusut siden dere må flytte på så kort varsel. Anonym poster: 088297237b63d10481b881b14a20a872 1
Brukernavn Skrevet 15. august 2012 #7 Skrevet 15. august 2012 Enten skal dere ha tilbake pengene for den perioden, eller dere kan bli boende ut måneden. Noe annet vil jo være fullstendig uhørt. 1
Sirah Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Helt enig med alle over her. Det kan han ikke kreve så lenge dere har betalt.
Gjest Doh Skrevet 15. august 2012 #9 Skrevet 15. august 2012 Som alle andre her sier, dere har rett til å bo der den tiden dere betaler for. Om noen andre skal flytte inn på søndag, krev å få tilbakebetalt pengene før det. Om ikke, bli boende ut august.
Athene Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Dere leier leiligheten ut august, og leverer nøklene 31.august. Det er den avtalen dere har gjort, og det dere har betalt for. Dersom dere er greie kan dere tilby å flytte ut allerede innen noen få dager. Selvfølgelig gitt at dere får refundert det dere allerede har betalt. Mulig jeg også hadde krevd at utleier besørget utvask på grunn av kort tidsfrist, dersom jeg hadde vært veldig irritert. I korte trekk hadde dette vært mine hovedpunkter i en telefon til utleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå