Gjest care Skrevet 17. februar 2004 #1 Skrevet 17. februar 2004 Jeg er faktisk litt sur. Like før jul kjøpte jeg meg et par eccostøveletter til 1200 kroner. Jeg bruker sjeldent å kjøpe støveletter til over 1000 kroner, men er så lei av alle disse tynne helene som man må gå til skomaker med. Alle hælene slites jo ned på en to tre... :-? Nuvel, men jeg har aldri vært så skuffet som over disse støvelettene. Skinnet er helt ødelangt. Jeg trodde ecco skulle være bra?? De er gode å gå i, men ser altså ikke ut. Jeg dro tilbake i januar med støvelettene og da sa jenta bak disken at dette var min feil. Ok, jeg kjøpte dyr krem og gikk hjem å smurte støvelettene inn. men det er altså ikke blitt bedre. Kan noen gi meg tips til hva jeg kan gjøre? skal jeg kontakte ecco direkte, eller ta skylden innover meg..... :oops: :-?
Fakse Skrevet 17. februar 2004 #2 Skrevet 17. februar 2004 Hvordan har du behandlet dem, siden hun mener at det er din feil da? Har du smurt dem godt? Brukt skotørker eller satt dem på veldig varme steder? Det er lettere å ødelegge ekte lær enn det er å ødelegge plast, men tar man godt vare på lær holder det seg fint leeeenge. Jeg har vintersko fra Ecco, og læret er like fint etter mange års bruk, men jeg er skufet over sålen som er skrekkelig glatt både på sne og is. Neste gang ser jeg etter såle med skikkelige spor og god gummi!
Gjest care Skrevet 17. februar 2004 #3 Skrevet 17. februar 2004 Hvordan har du behandlet dem, siden hun mener at det er din feil da? Har du smurt dem godt? Brukt skotørker eller satt dem på veldig varme steder? Det er lettere å ødelegge ekte lær enn det er å ødelegge plast, men tar man godt vare på lær holder det seg fint leeeenge. Nja, :oops: jeg har imprignert dem og smurt dem, men ikke brukt skotørrer. Har ikke..men du, må man ha skotørrer for å beholde skoene fine? Har aldri hatt problemer med skinn før.
Gjest Zobel28 Skrevet 17. februar 2004 #4 Skrevet 17. februar 2004 Hei langt svar til deg... Skinn skal jo vanligvis holde seg pent hvis du steller det osv. Nå har jeg ikke sett skoene dine, men hvis du selv er overbevist om at skoene ikke har holdt mål så anbefaler jeg deg å gå tilbake til skobutikken igjen, og fortelle at du fremdeles ikke er fornøyd etter skokremen. Skobutikker har "rett" til å forbedre en mangel ved en sko to ganger. Etter dette har du da rett til å heve kjøpet eller bytte skoen. Men det er jo ikke så enkelt å forbedre skinnet når dette er ødelagt. Denne togangsreperasjonsregel gjelder som regel ved løsnet såle osv. Ecco har egne reklamasjonsregler som er litt tungvinte for butikken. Det betyr for deg som forbruker at butikken desverre helst ikke vil kjøre reklamasjoner på Ecco for det tar lang tid og skaper sure kunder. Men butikken skal sende skoen inn til Ecco og så må de vente på hva Eccos reklamasjonsavdeling sier. Reklamasjonsavdelingen enten reparerer skoen, sier ok at kunden kan få pengene tilbake eller avviser klagen. Min erfaring med Ecco er at dette kan ta ca 2 uker og du må da klare deg uten skoene da. Hvis Ecco påstår at feilen ikke ligger hos fabrikasjon men hos kunde så må du godta dette eller kjøre saken videre med norsk skoråd eller forbrukerråd. Desverre er det vanskelig å få en avklaring med en gang når man har kjøpt Eccosko som man ikke er fornøyd med da butikken ikke får refundert pengene uten å ha fått godkjennt utbetalingen hos deres Ecco reklamasjonsavdeling. Så du må nok belage deg på at det kan ta litt tid. Og når du går tilbake så hadde jeg sjekket at daglig leder var til stede før du klager igjen, da hun/han er den eneste som kan ta en beslutning når reklamasjonen er såpass difus som mht skinnkvalitet. Kjøpte du skoene i en Ecco-store eller hos en annen forhandler? (det kan avgjøre hvor kjapt det går) Lykke til
Fakse Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 Nei, du bør IKKE bruke skotørrer, fordi det tørker ut læret og gjør det mere mottakelig for veisalt og annet snusk.
Gjest care Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Tusen takk for flotte svar. Kanskje jeg skal ta meg en tur tilbake til butikken.
Gjest Zobel28 Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Hei Ser at du kjøpte skoene før jul og klaget første gang i januar. Dvs at du klaget før der hadde gått seks måneder. Slike feil som opptrer før seks måneder ved en sko anses som "fabrikkfeil". Hvis butikken da sier til deg at dette er fordi at du har brukt skoen feil, er det da butikken som er ansvarlig for å "bevise" feil bruk. Da må butikken kunne såpass mye faglig rundt skoen/skinn at de kan bevise at du har skyld. Dette kan de sikkert ikke (uten å fornærme gangen din) og må da som førnevnt sende inn skoen til reklamation. Så det er endda en grund for deg til ikke å gi deg før de i det minste har sendt inn skoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå