Jens Skrevet 17. februar 2004 #1 Skrevet 17. februar 2004 Inspirert av en annen tråd hvor man snakker om å gå i tex sitt bryllup, spør jeg: Hadde du syns det var ok, hvis en hel benk ble fyllt opp av mennesker du ikke ante hvem var i ditt bryllup? Jeg tror jeg hadde syns det var forstyrrende...... Hva med dere?
Peluche Skrevet 17. februar 2004 #2 Skrevet 17. februar 2004 Hvis jeg hadde delt alle planer ned til menssyklusen min, nærmest, gjennom flere titusener innlegg, og sagt hvor og når jeg skulle giftet meg, hadde jeg ikke kunne forventet noe annet enn at andre ble nysgjerrige.... (ikke ment som et spark i siden til Tex, det er bare sånn det er). Det hadde vel neppe vært forstyrrende, å stå på balkongen og se på vielser har jeg selv gjort til folk jeg ikke kjenner spesielt godt. Men man går jo ikke inn i kirka da, det er forbeholdt slekt, venner og andre forbindelser!
Gjest Lompa Skrevet 17. februar 2004 #3 Skrevet 17. februar 2004 Så lenge den som gifter seg har sagt det er ok, for de man prater mest med, og man gir seg til kjenne etterpå, ville jeg ihvertfall synes det var ok og koselig. Det er vel innlegget mitt du sikter til,tenker jeg.
zmurfette Skrevet 17. februar 2004 #4 Skrevet 17. februar 2004 Tror ikke jeg hadde lagt merke til det en gang, jeg, om det satt noen fremmede i kirken. Kommer til å være så fokusert på brudgom og prest atte... (For meg blir det noen "fremmede" i kirken uansett, for jeg har ikke sett alle i min tilkomnes slekt som kommer i bryllupet før vi gifter oss.) Om noen vil komme og se så må de gjerne det. Og om de sniker seg ut uten å fortelle hvem de er så bryr ikke det meg heller. En vielse er jo ikke en lukket, privat begivenhet (selv om festen etterpå saå absolutt er det...).
Gjest Madam Felle Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 Er vel alltid noen ukjente i kirken, for det er noen eldre som liker å få med seg slikt. Så det hadde jeg ikke brydd meg noe særlig om. Men ville ikke hatt fremmede på festen, men på den andre siden blir det jo noen fremmede også da, for noen på min kjære sin side har ikke jeg møtt. Men de er jo ikke fremmed for min kjære, og da blir det annerledes.
Lullu Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Nei, det hadde jeg ikke brydd meg om. Tror ikke at jeg kommer til å ense 1/10 av gjestene i kirken denne dagen...... Kun øyne for min kjære
Gjest Lompa Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Festen nei!??? Det var da bare snakk om å gå i kirken og se vielsen!
nessi Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 De som vil komme og se, får bare komme. Som andre har sagt før meg, tror ikke jeg får med meg alle som er i kirken den dagen.
Gjest MrsL Skrevet 17. februar 2004 #9 Skrevet 17. februar 2004 Tror ikke jeg hadde lagt merke til det.............eller kansje jo........kirka er ikke så stor..........
Gjest Tex Skrevet 17. februar 2004 #10 Skrevet 17. februar 2004 Kirken er et åpnet hus, en vielse er en offentlig handling. Hvem som helst har anledning til å gå i kirken og titte på en vielse. Om jeg ønsker eller inviterer fremmede til mitt bryllup? Nei det gjør jeg ikke. Jeg har sagt de jeg har møtt her på KG, som jeg har blitt kjent med og treffer innimellom må gjerne komme en tur i kirken og titte hvis de har lyst. Om noen døøøøør av nysgjerrighet og rett og slett ikke klarer å holde seg borte ville jeg ikke ha noe problem med at de satte seg bakerst og tittet uten å forstyrre. Men folk som ønsker å lage bråk er det vel ingen som drømmer om. Gudskjelov kan de fleste oppføre seg som folk. Jeg tror det skal mye til før folk seriøst velger å gå inn for å ødelegge en kirkelig handling for andre. Jeg går gjerne og titter på noens vielse hvis jeg har lyst. Jeg har vært og sett flere KG bruder enn jeg har fortalt om. Men jeg ødelegger ikke for noen.
Gjest Poirot Skrevet 17. februar 2004 #11 Skrevet 17. februar 2004 Nei, jeg hadde ikke likt om en haug med fremmede så på. Men en og annen er greit.
Murf Skrevet 17. februar 2004 #12 Skrevet 17. februar 2004 Mammas venninner fra gammelt av dukker kanskje opp.. Folk som har et forhold til deg eller foreldrene dine dukker jo av og til opp, iallefall er det sånn der jeg kommer fra. Hyggelig det. Gaver får man jo og fra feks foreldres gamle kollegaer. Kirken min er så stor at mine 50 gjester kommer til å forsvinne, så tre- fire på bakerste benk kommer jeg ikke til å slite med. Sjeldent folk kommer for å lage kvalm. Da pusser jeg bare brødrene mine på dem! M
Snurre Skrevet 17. februar 2004 #13 Skrevet 17. februar 2004 Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg det, kanskje Cappo og tex, men ingen andre
*Lene* Skrevet 17. februar 2004 #14 Skrevet 17. februar 2004 Tror ikke jeg hadde lagt merke til det en gang, jeg, om det satt noen fremmede i kirken. Kommer til å være så fokusert på brudgom og prest atte... (For meg blir det noen "fremmede" i kirken uansett, for jeg har ikke sett alle i min tilkomnes slekt som kommer i bryllupet før vi gifter oss.) Om noen vil komme og se så må de gjerne det. Og om de sniker seg ut uten å fortelle hvem de er så bryr ikke det meg heller. En vielse er jo ikke en lukket, privat begivenhet (selv om festen etterpå saå absolutt er det...). Enig med du :-)
Gjest Tex Skrevet 17. februar 2004 #15 Skrevet 17. februar 2004 Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg det' date=' kanskje Cappo og tex, men ingen andre [/quote'] *føler seg utvalgt*
Holly Hobbie Skrevet 17. februar 2004 #16 Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde bare vært smigret hvis noen hadde lyst til å overvære vielsen. Men dersom det hadde sittet en gjeng med vilt fremmede i kriken hadde jeg blitt litt ukonsentrert og lurt fælt på hvem som satt der...
Gjest Embla s Skrevet 17. februar 2004 #17 Skrevet 17. februar 2004 Tror jeg ville syntes det var litt merkelig med en "hel haug" fremmede i kirken (selv om, som Tex påpeker, det er et offentlig rom og åpent for alle). Men om det satt ett menneske eller to der jeg ikke visste hvem var, ville vel ikke det gjort noe (men jeg ville sikkert fundert meg gal på hvem det var og hvorfor de var der, fundert på om det var noen jeg burde ha kjent igjen, etc)...
*Lene* Skrevet 17. februar 2004 #18 Skrevet 17. februar 2004 Hvis jeg hadde lyst til å overvære en vielse av en av dere her inne, hadde jeg spurt først om det var greit! PÅ den måten hadde jo brud/brudgom visst hvem disse/den "fremmede" var! Selv hadde jeg ALDRI dukket opp i ett av deres bryllup uten godkjennelse! (Hvis det var aktuelt)
Arwen Skrevet 17. februar 2004 #19 Skrevet 17. februar 2004 Alle som vil kan komme, ma kan jo ikke nekte noen. Regner med at jeg er såpass uinteresant at det ikke hadde blitt store gjengen uansett.
Tusenfryd Skrevet 17. februar 2004 #20 Skrevet 17. februar 2004 Liten korreksjon, Tex... om hvem som helst kan komme å se i kirken, bestemmer du selv. Du kan utmerket godt be om lukket kirke. På samme måte som man ber om (eller svarer på om man vil ha) lysning i kirken søndagen før. Dette fikser menighetskontoret. Selv var det ikke så mange fremmede som kom i vårt bryllup, men en god del gamle naboer, gamle kjente og sånn - det var koselig. For man hilser jo på alle når de går ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå