Envy Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Kosthold er så vanskelig, og spesielt jobbmat, og spesielt siden jeg driver å bulker. Jeg må ha mer mat enn bare den ene lunsjen jeg pleier å ha. Har med shake, banan og knekkebrød, men tenkte en boks tunfisk også er et lettvint mellommåltid. Men .. det smaker så grusomt! Noen som vet noe jeg kan blande det med eller spise det sammen med osv for at det skal bli levlig å få det ned?
Supraspinatus Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Kosthold er så vanskelig, og spesielt jobbmat, og spesielt siden jeg driver å bulker. Jeg må ha mer mat enn bare den ene lunsjen jeg pleier å ha. Har med shake, banan og knekkebrød, men tenkte en boks tunfisk også er et lettvint mellommåltid. Men .. det smaker så grusomt! Noen som vet noe jeg kan blande det med eller spise det sammen med osv for at det skal bli levlig å få det ned? Pepper og hjemmelaget majones. Selv synes jeg det smaker kattemat uansett. Fortrekker peppermakrell eller makrell i tomat. Hardkoktet egg med fet saus (feks sandefjordsmør) og et par skiver skinke er en skikkelig protein/energi-bombe. 1
Envy Skrevet 14. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2012 Takk for tips Supra! Makrell er notert! Synes ikke det er sykt godt heller, men det går ihvertfall ned Skal prøve ut egg og skinke også!
dobby Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Eg synest heller ikkje at "naturell" tunfisk er noko særleg, men tunfisk med tomat og basilikum frå King Oscar er god. Den kan eg ete rett frå boksen. Denne er også av dei meir bærekraftige tunfiskartane, samt delfinvennleg fiska, om du bryr deg om slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Du MÅ jo ikke spise tunfisk. Om du hiver en hel pakke kyllingfileter i ovnen, og fryser dem ned i passe porsjoner, så har du jo like lettvint lunsj der. Kokt egg er også et bra forslag. Personlig liker jeg tunfisk godt. Om du ikke liker det "rent" så kan du blande med mager kesam, salt, pepper, revet agurk, rødløk og noen dråper sitron, f.eks. Eller annet krydder, som chili og spiskumin. Men da er det straks ikke fullt så lettvint lenger. Anonym poster: 7f824fc9f2ec8a6264664a763ea5488a
Leifern Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Den beste måten å spise tunfisk på for å fjerne smaken, er å spise det oppi tomatsuppe. Kan selvsagt være problematisk på jobb om du ikke har tilgang på komfyr eller mikrobølgeovn.
Gjest BM2 Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 (endret) Få fatt i fersk tunfisk. Så ønsker også du dødsstraff for den jævelen som begynte å hermetisere tunfisk Endret 14. august 2012 av BM2 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Tunfisk er kattemat for min del! Men kan tenke meg at det er digg hvis du dynker det i majones, salt, pepper og sitronsaft. Men da blir det plutselig ikke så sunt og kalorifattig lengre :O
Envy Skrevet 14. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2012 Eg synest heller ikkje at "naturell" tunfisk er noko særleg, men tunfisk med tomat og basilikum frå King Oscar er god. Den kan eg ete rett frå boksen. Denne er også av dei meir bærekraftige tunfiskartane, samt delfinvennleg fiska, om du bryr deg om slikt. Takk for tips, skal sjekke det ut Du MÅ jo ikke spise tunfisk. Om du hiver en hel pakke kyllingfileter i ovnen, og fryser dem ned i passe porsjoner, så har du jo like lettvint lunsj der. Kokt egg er også et bra forslag. Personlig liker jeg tunfisk godt. Om du ikke liker det "rent" så kan du blande med mager kesam, salt, pepper, revet agurk, rødløk og noen dråper sitron, f.eks. Eller annet krydder, som chili og spiskumin. Men da er det straks ikke fullt så lettvint lenger. Anonym poster: 7f824fc9f2ec8a6264664a763ea5488a MÅ ikke, men lettvint og proteinrikt er det Steker kylling, kjøttdeig osv til den store gullmedalje flere kvelder i uken, dette er "hovedlunsjen". Tunfisk med kesam osv hørtes jo faktisk utrolig godt ut! Skal teste ut det! Ikke så lettvint som du sier, men hørtes likevel ut til å være verdt forsøket! Den beste måten å spise tunfisk på for å fjerne smaken, er å spise det oppi tomatsuppe. Kan selvsagt være problematisk på jobb om du ikke har tilgang på komfyr eller mikrobølgeovn. Jobber på et sted hvor folk bor, så har tilgang på alt av kjøkkenutstyr men å frakte med seg suppe hørtes litt upraktisk ut ja, og tiden jeg har til å ordne med mat er begrenset. Men takk for tips
Envy Skrevet 14. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2012 (endret) Tunfisk er kattemat for min del! Men kan tenke meg at det er digg hvis du dynker det i majones, salt, pepper og sitronsaft. Men da blir det plutselig ikke så sunt og kalorifattig lengre :O Det er virkelig kattemat mhm, høres digg ut Er ikke så farlig med kaloriene akkurat nå mens jeg bulker, prøver dog å ikke dytte i meg altfor mye fett, så majones er kanskje ikke helt greia (edit: Nå måtte jeg bare legge til at jeg nettopp ga katten min tunfisk ) Endret 14. august 2012 av Envy
Gjest chariot Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Kosthold er så vanskelig, og spesielt jobbmat, og spesielt siden jeg driver å bulker. Jeg må ha mer mat enn bare den ene lunsjen jeg pleier å ha. Har med shake, banan og knekkebrød, men tenkte en boks tunfisk også er et lettvint mellommåltid. Men .. det smaker så grusomt! Noen som vet noe jeg kan blande det med eller spise det sammen med osv for at det skal bli levlig å få det ned? Mitt beste tips er å droppe tunfisken, når du syns den er fæl. Erstatt den med andre proteinkilder. Pøs på med egg, skyr og makrell i tomat. Koker 8-10 egg i slengen her, så har jeg alltid hardkokte egg til knekkebrøda og salaten Skyr med müsli syns jeg er et fint mellommåltid - mye proteiner! Og hvis du virkelig vil gå hardcore lager du omelett med en boks makrell i tomat 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2012 #12 Skrevet 15. august 2012 Jeg synes tunfisk blandet med tzatziki er godt.. Anonym poster: ce252760476ce2af9f16a2cc4838ccb7
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. august 2012 #13 Skrevet 15. august 2012 Dropp tunfisken helt. Den er på lista over faretruede dyrearter. Det drives rovdrift på tunfisken og det er mye grums i denne bransjen, man helst ikke vil støtte. Spis heller mer bønner og linser. Smaker godt gjør det også. Og billig er det. 3
Gjest mari kontrari Skrevet 15. august 2012 #14 Skrevet 15. august 2012 (endret) Jeg foretrekker peppermakrell, og anbefaler å kjøpe den fra fiskedisk, den har ofte bedre konsistens. Skal jeg spise hermetisk tunfisk blir det til middag, og da er den best kamuflert i en krydret tomat- og grønnsakssaus til f.eks. pasta. Bra at andre bryr seg om tunfisk, og det er i stor grad rett som Belle Gunnes sier. Men, hermetisk tunfisk kan være ok, bare gjør litt research på merket. Fra WWF: "Hermetisk tunfisk kan man spise med relativt god samvittighet, da den i stor grad består av tunfisk av typen albacore og skipjack. Disse er i bedre tilstand enn de fleste andre tunfiskartene, og det finnes til og med MSC-merket albacore fra det amerikanske AAFA (American Albacore Fishing Association)-fisket i San Diego. Spør etter MSC-merket tunfisk, og sjekk varedeklarasjonen slik at du er sikker på hva slags fisk som er i boksen." Endret 15. august 2012 av mari kontrari
Kladd Skrevet 15. august 2012 #15 Skrevet 15. august 2012 Eg synest heller ikkje at "naturell" tunfisk er noko særleg, men tunfisk med tomat og basilikum frå King Oscar er god. Den kan eg ete rett frå boksen. Denne er også av dei meir bærekraftige tunfiskartane, samt delfinvennleg fiska, om du bryr deg om slikt. Hvor kjøper du denne? Eneste stedet jeg har funnet den er på kiosken på campus, men nå er jeg jo ikke student lenger, så blir litt tåpelig å dra dit for å hamstre tunfisk...
Gjest cool_water Skrevet 15. august 2012 #16 Skrevet 15. august 2012 Hvor kjøper du denne? Eneste stedet jeg har funnet den er på kiosken på campus, men nå er jeg jo ikke student lenger, så blir litt tåpelig å dra dit for å hamstre tunfisk... Jeg har iallefall sett den på kiwi og bunnpris Jeg også hater tunfisk, men blander den med mager kesam, pitte litt majones, rødløk, vårløk, pepper, chilipulver, spisskummen og paprikapulver. Passer godt på brødskiva
dobby Skrevet 15. august 2012 #17 Skrevet 15. august 2012 Hvor kjøper du denne? Eneste stedet jeg har funnet den er på kiosken på campus, men nå er jeg jo ikke student lenger, så blir litt tåpelig å dra dit for å hamstre tunfisk... Der eg bur har dei den på kiwi, men ikkje på dei andre matbutikkane.
Envy Skrevet 15. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 15. august 2012 Ok, til oppdatering, blandet tunfisk og tzatziki og hadde på knekkebrødet med en god porsjon pepper på. Det var ikke hva jeg ville kalle godt, men det gikk ned og ble helt greit etter å ha vent seg til smaken Yay for lettvint jobbmat!
Supraspinatus Skrevet 15. august 2012 #19 Skrevet 15. august 2012 Mitt beste tips er å droppe tunfisken, når du syns den er fæl. Erstatt den med andre proteinkilder. Pøs på med egg, skyr og makrell i tomat. Koker 8-10 egg i slengen her, så har jeg alltid hardkokte egg til knekkebrøda og salaten Skyr med müsli syns jeg er et fint mellommåltid - mye proteiner! Og hvis du virkelig vil gå hardcore lager du omelett med en boks makrell i tomat Skyr inneholder mye proteiner for å være et meieriprodukt, men det er fortsatt ikke veldig proteinrikt. Du skal spise en rimelig stor dose før det kan måle seg med biffkjøtt eller kylling. Skinke er ganske proteinrikt og om du ikke er redd for fett er hvitost/gräddost veldig bra på både fett og protein. Jeg kan lett ha en lunsj bestående av 100g skinke, 100g gräddost, 1 paprika, 1/2 agurk. 1
Catnip Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Dropp tunfisken, det smaker bæsj og man er med på å støtte en industri som bedriver rovfiske! Selv kjører jeg shake fordi jeg ikke har tid eller ork til å stelle i stand så mange mellomåltider i løpet av dagen. Funker PHETT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå