Gå til innhold

ISJAS OG TRENING

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har erfaring med isjas og tening?

Er nettopp begynnt å trene,men vet ikke helt hva som er dårlig. Tenker på spagat og vridning og

svinging av bekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal nok være litt forsiktig hvis du har fått konstatert isjas. Spagat og hoftevridninger tror jeg du skal være forsiktig med.

Men var jeg deg ville jeg snakket med en fysioterapeut som har greie på det og kan vurdere deg individuelt. Isjas kan komme med betennelser og annen moro fx i hofter, og da er det egen ting som gjelder for dette.

Men til du får snakket med noen, hold deg unna det som gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Kjærasten min har isjas, har hatt det i 2 år no, og han fekk anbefaling i frå fysioterapeuten om å sitje i ro i nokre mnd kanskje eit år før man gjorde intensiv trening igjen.

I mellomtida kunne han gjere dynamisk trening som ikkje har stor belastning på musklar. Foreks sykling på flat mark, svømming (ikkje crawl) og roleg turgåing, gjerne i litt terreng.

Sta som han er gjekk det ikkje lang tid før han stod på ski igjen og begynte å springe til fjells. Dette gjekk bra, men det kunne bli verre og han kunne risikere å øydeleggje ryggen heilt.

Føler du at kroppen din "fell" saman eller at du blir lamma, må du springe til legen med ein gang. Dette er alvorleg. Ha respekt for isjas!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...