Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #1 Del Skrevet 17. februar 2004 Er det noen som har erfaring med isjas og tening? Er nettopp begynnt å trene,men vet ikke helt hva som er dårlig. Tenker på spagat og vridning og svinging av bekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 17. februar 2004 #2 Del Skrevet 17. februar 2004 Du skal nok være litt forsiktig hvis du har fått konstatert isjas. Spagat og hoftevridninger tror jeg du skal være forsiktig med. Men var jeg deg ville jeg snakket med en fysioterapeut som har greie på det og kan vurdere deg individuelt. Isjas kan komme med betennelser og annen moro fx i hofter, og da er det egen ting som gjelder for dette. Men til du får snakket med noen, hold deg unna det som gjør vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 17. februar 2004 #3 Del Skrevet 17. februar 2004 Kjærasten min har isjas, har hatt det i 2 år no, og han fekk anbefaling i frå fysioterapeuten om å sitje i ro i nokre mnd kanskje eit år før man gjorde intensiv trening igjen. I mellomtida kunne han gjere dynamisk trening som ikkje har stor belastning på musklar. Foreks sykling på flat mark, svømming (ikkje crawl) og roleg turgåing, gjerne i litt terreng. Sta som han er gjekk det ikkje lang tid før han stod på ski igjen og begynte å springe til fjells. Dette gjekk bra, men det kunne bli verre og han kunne risikere å øydeleggje ryggen heilt. Føler du at kroppen din "fell" saman eller at du blir lamma, må du springe til legen med ein gang. Dette er alvorleg. Ha respekt for isjas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå