AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hei! Jeg har farget håret rødt (ganske knall farge, ikke "naturlig" rød) i snart to år, og nå lurer jeg litt på å slutte. Min egentlige farge er vel en kommuneblond/mørk blond. Det jeg lurer på, er, har noen andre her farget håret i en så markant farge, for så å gå tilbake til sin egen farge? Fargen jeg bruker er semipermanent, men som kjent sitter rødfarger meget godt i håret. Erfaringer? Tok det lang tid? Hvilke produkter brukte du/hva kostet det? Angret du? Håper noen vil svare! Anonym poster: e4f0bf740f3e147a0ae778adcd67a868
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg brukte permanent rød farge, men var null problem å fikse. Bleika til det var så lite rødt/oransje som mulig. Kure håret en dag eller to, så kjøpe en lys blond semi permanent farge. Kure mer og så farge håret fargen du skal ha. Husk på at håret tar til seg mye mer farge, så velg en lysere farge enn du kunne tenkt deg. Anonym poster: 2d1802cfe798456302f62b7f1e7b8cf0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Jeg måtte vokse det ut for å få min naturlige farge tilbake - rødfarger sitter såpass godt at jeg aldri i verden hadde turt å bleke det ut. Noen hår tåler kanskje det, men noen mister også hårkvalitet. Endel jeg kjenner har tatt det stegvis hos frisør, at de legger inn striper litt etter litt - sånn at det ser mer naturlig ut. Det er dyrt, og tar tid, men resultat blir langt bedre. Om du bleker det og så farger behandler du jo håret helt ihjel, fremfor å være tålmodig og vokse det ut. Det som også går an er å farge det brunt når rødfargen er mest mulig blass, så etterhvert legge i litt striper. Dette vil ta tid å få ut, uansett hvordan du løser det - men ihjelbleking er det siste jeg ville anbefalt, man ser jo ut som et kråkereir på hodet etterpå i lang tid. Anonym poster: d0af8636649e6dfcbbdb99fcfdc00126
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Takk for svar! Nei, å overbehandle håret har jeg gjort før.. det skal ikke skje igjen. Fargen jeg farger med falmer ikke heller, så jeg ser ikke helt hvordan den skal kunne "blande seg" ved hjelp av striper.... hmm.. Takk, i hvertfall! Anonym poster: e4f0bf740f3e147a0ae778adcd67a868
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Jeg måtte vokse det ut for å få min naturlige farge tilbake - rødfarger sitter såpass godt at jeg aldri i verden hadde turt å bleke det ut. Noen hår tåler kanskje det, men noen mister også hårkvalitet. Endel jeg kjenner har tatt det stegvis hos frisør, at de legger inn striper litt etter litt - sånn at det ser mer naturlig ut. Det er dyrt, og tar tid, men resultat blir langt bedre. Om du bleker det og så farger behandler du jo håret helt ihjel, fremfor å være tålmodig og vokse det ut. Det som også går an er å farge det brunt når rødfargen er mest mulig blass, så etterhvert legge i litt striper. Dette vil ta tid å få ut, uansett hvordan du løser det - men ihjelbleking er det siste jeg ville anbefalt, man ser jo ut som et kråkereir på hodet etterpå i lang tid. Anonym poster: d0af8636649e6dfcbbdb99fcfdc00126 Kanskje jeg har overdådig sterkt hår, men mitt ble ikke ødelagt. Anonym poster: 2d1802cfe798456302f62b7f1e7b8cf0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Jeg hadde farget håret mitt mørkebrunt utallige ganger, hadde veldig mye røde pigmenter i håret mitt. Brukte vel et halvt år på å få den fargen jeg har nå, om ikke mer. Har nå champagne/beige/sandblondt, høres kanskje grått og kjedelig ut, men det ser kjempepent ut. Som frisøren min sa, denne fargen er den vanskeligste å få til, spesielt etter man har gått fra rødlige toner i håret. Brukte MANGE tusener på frisørbesøk.. Jeg var stadig oppgitt over at jeg gikk rundt med en oransje-brun-blond, merkelig farge på håret, men det var verdt ventingen. Det er heller ikke lurt å helbleke håret kjempelyst med en gang, håret ditt kommer mest sannsynlig til å ende opp som utrolig slitt. Bruk gode produkter, kur gjerne håret ditt hver gang du vasker det. Det er hvert fall det tipset jeg har fått av frisøren min, som er veldig flink. Jeg anbefaler den fra Joico, k-pak-serien. Anonym poster: 989ae46b48c26e5483289d032e515521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå