mammamy Skrevet 14. august 2012 #1 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg er 7 uker gravid og allerede vært innlagt på sykehus for svangerskapskvalme, uttørring, lavt blodtrykk ++. Jeg vet det er selvforskylt sykdom så dette er ikke et klageinnlegg. På sykehus fikk jeg Ondansetron x 2 og Phenergan på kvelden. Dette gjør at jeg iallefall kommer ut av sengen og kan fungere noen timer daglig. Er det noen som har erfaring med disse kvalmestillende? Måtte dere ta de i lang tid? Prøvde å hoppe over Ondasetron til morgen, men da kom brekningene med en gang og var umulig å løfte hodet fra puta. Litt redd jeg må fortsette på disse hele svangerskapet. Håper noen med erfaring kan svare meg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. august 2012 #2 Del Skrevet 14. august 2012 Har dessverre mye erfaring med kvalmestillende. Prøvde de fleste typene, men ingen av de fungerte noe særlig over tid. På sykehuset fikk jeg noen intramuskulære sprøyter som hjalp veldig, men de samme stoffene i pilleform fungerte ikke. Det eneste som hjalp litt var faktisk vanlige reisesyketabletter (postafen). Hvis du har funnet noe som hjelper for deg, så hold deg til det! Ondansetron tror jeg ikke jeg har hørt om... Men det gikk litt i surr med de ulike typene. Du er bare 7 uker på veg, så jeg ville ikke tenkt på hvor lenge du må bruke dem. De gir ikke medisiner til gravide hvis de ikke er sikre på at det er trygt. Og det kan godt være du blir bra igjen innen få uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #3 Del Skrevet 14. august 2012 Kvalmestillende ble redningen for meg, og jeg måtte ta de gjennom store deler av svangerskapet. Men det er ikke farlig for barnet da. Anonym poster: c9a6f9816a9250631748380e9db15ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 14. august 2012 #4 Del Skrevet 14. august 2012 Kvalmestillende ble redningen her også. Så lenge det er lege som skriver ut medisiner til deg, så kan du nok trygt ta de De jeg fikk (Afipran) fikk jeg beskjed om at jeg kunne ta inntil 3 stk pr. dag, men kun i 1. og 2. trimester. Har heldigvis ikke behov for de nå lengere, men har inntatt mange av de når kvalmen var på sitt værste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 16. august 2012 #5 Del Skrevet 16. august 2012 Tok postafen. De virket på vis i mirakuløst to dager i slengen. Ikke prøvd noe annet. Ble gradvis bedre sånn ca fra uke 16. Masse god bedring til deg. Ikke bekymre deg for om det er skadelig. De hadde ikke gitt deg det om det ikke er ok. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #6 Del Skrevet 16. august 2012 De gir faktisk afipran i tredje trimester på obs-posten på sykehusene, så da er det nok ikke så farlig å ta i tredje tri, selv om pakningsvedlegget fraråder det. Men dette gis da kun til de som har alvorlig kvalme. Ondansetron gis heller ikke så lett, så synes ts skal ta medisinen med god samvittighet. Å være lammet av kvalme og oppkast gjennom hele/store deler av svangerskapet er slitsomt, og ikke noe gøy. Anonym poster: c9a6f9816a9250631748380e9db15ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå