Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/sport/2004/02/17/391120.html

Torbjørn Yggeseth kaller det hele for en hoppteknisk ulykke at Ganster (tysk jente som hoppa i 1998) fikk fly i Vikersund.

- Jentene driver å tar seg til retteseg til de greiene der tidligere, sier Yggeseth til VG.

:evil: :evil: :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kjempesinna: Lurer på hvordan kona hans har det. Hvis han er gift da. Med hans kvinnesyn så er vel heller tvilsomt skulle jeg tro.

Helt utroliiiii. Makan, denne saken er til å grine av :grine:

Skrevet

jaja vi kvinner må vel holde oss til :husarbeid: så vi ikke gjør noe galt.. Vent, det er jo galt det og i følge Erna..

Skrevet

Kjøpte den gamle serien;" Det var en gang ett menneske". Kjempefin serie. Det er nok en vesentlig ting der som Yggeseth ikke fikk med seg; verden går fremover. Utrolig men sant!!

Steinaldermenn hører ikke hjemme i år 2004. Han bør gjøre verden en tjeneste å gå av. :tunge1:

Skrevet
jaja vi kvinner må vel holde oss til :husarbeid: så vi ikke gjør noe galt.. Vent' date=' det er jo galt det og i følge Erna..[/quote']

Så kul "smiley"...

Skrevet

hehe, reagerte på akkurat samme sitat. Synd at slike menn skal sitte med så mye makt.

Skrevet

Er det noen av dere som vet hviklen begrunnelse FIS har for å nekte jentene å hoppe?

Jeg har lest flere artikler, og sett flere intervjuer om saken, men bakgrunnen for standpunktet har aldri kommet fram.

Skrevet
Er det noen av dere som vet hviklen begrunnelse FIS har for å nekte jentene å hoppe?

Jeg har lest flere artikler, og sett flere intervjuer om saken, men bakgrunnen for standpunktet har aldri kommet fram.

Han sa i et intervju i VG? at det er farligere for jenter å hoppe pga puppene og hoftene. Må inrømme at jeg ikke skjønte den helt.

Er de redd for at det skal bli for mye løft over kulen pga push up-BH eller....?

Problemet er vel heller at jentene har problemer med å få tak i hoppdresser som sitter skikkelig, siden de er lagd til gutten uten pupper og hofter-

Skrevet

Det er også ett eller annet med at de ikke er kvalifisert, men det er det mange av smågutta som prøverhopper som heller ikke er.

Tror heller grunnen er at han er en gretten gammel gubbe som ikke vil ha jenter inn på sine enemarker. Og måten han hele tiden omtaler hoppjentene som "pikene" eller "du og venninnene dine", som han sa til Anette Sagen er så åpenbar herketeknikk at det bare blir for patetisk.

Skrevet

Det er endel jenter som er gode nok, men fra de beste A. Sagen og til de nest beste er det et veldig forskjell på hvor gode de er.

Syns det er eet dårlig argument at de må ha høyere fart enn gutta. La de prøve seg med samme fart som gutta så får vi se hvordan det går.

Jeg syns kjønnsinndeling i skihopping er like teit som i brigde.

Skrevet

Jeg innbiller meg nå at jenter har minst like gode fysiske forutsetninger som gutter for å være gode i hopp. Det er jo en fordel å være liten og lett. Guttene har kanskje bedre spenst, så de kommer litt lenger, men sånn er det da i alle andre idretter også. At gutter og jenter ikke kan sammenlignes, betyr ikke at jentene er noe dårligere. Skal vi nekte jenter å løpe 100-meter fordi guttene er raskere, kanskje? :roll: Synes hele greia er idiotisk. Hvordan noen i 2004 kan hevde at jenter ikke er i stand til å hoppe på ski, det er uforståelig for meg.

Jeg får nesten lyst til å bli skihopper, bare sånn på pur f...

Skrevet
Jeg får nesten lyst til å bli skihopper' date=' bare sånn på pur f...[/quote']

:Nikke:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg holdt på å begynne med skiflyging i begynnelsen av 1980 tallet. Han hadde ikke klart å stoppe meg. Jeg hadde hoppet uansett.

Kanskje Anette skulle ha kalt seg opp etter en gutt. Kanskje hun hadde fått lov da??? :-?

Skrevet

Jeg har hittil reagert sterkest på det føste sitatet som ble presentert av liv, da tok liksom saken helt av i teite påstander og uttalelser fra FIS med Yggeseth i spissen. Jeg skjønner at han ikke vil at de som ikke er kvalifiserte til å hoppe skiflyvning skal det, men det gjelder jo både jenter og gutter.

Ergo bør de jentene som er gode nok få hoppe! Det er blir for meg bare en gammel mann som vil tviholde på sin siste mannsbastion innen for skiidretten. Det er jo ikke SÅ lenge siden jentene ikke fikk gå Birken heller, det var jo heller ikke noe for oss... :riste:

Blir så oppgitt av denna debatten og du skulle faktisk tro vi hadde kommet lengre i 2004! Men bare stå på jenter, dere klarer det til slutt!

Hadde ikke jeg fått angst bare av å tenke på å sette utafor en bakke der jeg maks kan hoppe 20 m så skulle jeg begynt med skihopp også!

Skrevet

Utsagnene til denne karen er så tåpelige at jeg får vondt :murvegg:

Han bør virkelig gå av og finne på noe annet :o

Klart jentene bør få kunne hoppe!

Hopperen Janne Ahonen sa jo også at han mente at jentene kunne bli like gode, og at han så gjerne at de hoppet også. Selv om nivået ikke er kjempetopp blant jentene nå, så kan det godt bli det snart!

Bare de får prøve seg...

:: Heier på hoppjentene :: :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Som jeg forstår det er argumentet FIS bruker at de er redd jentene skal ramle å slå seg, slik at FIS kan bli ansvarlig.

Kanksje vi burde forby skihopp da? Sigurd tryna jo for et par uker tilbake han å.

Greit nok at en del av jentene ikke er gode nok til skiflygning, men det bør vel trenerne til disse jentene avgjøre og ikke FIS?

Og det bør heller ikke gå utover de jentene som faktisk er gode nok.

Også syns jeg det er helt greit at jentene starter noen avsatser over gutta jeg. For guttene hopper jo faktisk lengre, og skulle de hatt samme fart så ville jo jentene ramlet ned på kulen. Og det er jo ikke noe kult for hverken hopperne eller oss som publikum.

Tror vi jenter innimellom bare må innse at på noen områder så er vi forskjellig fra guttene, men det skal da søren ikke stoppe oss fra å gjøre det vi har lyst til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...