Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny pc til skolebruk, noen som har noe å anbefale?

"Krav":

- 13"

- Lett

- Ok oppløsning (over 1366 x 768 )

- SSD (helst)

- Bør holde i 2-3 år

- Bør greie å kjøre Photoshop og Lightroom (behandle raw-filer) en gang innimellom

Så vidt jeg har skjønt så er det bare MacBook Air, Samsung 900X3C og Asus Zenbook Prime UX31A som passer til kravene. Er det noen som har noe godt eller dårlig å si om dem? Jeg synes egentlig at alle er for dyre, men jeg vet ikke helt om det er verdt å ofre oppløsning og SSD (?).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.netonnet....2v/174185.5923/

Jeg venter denne i posten. Kommer til å bytte til SSD og mer RAM etterhvert. Typen kjøpte en slik for noen uker siden og er knallfornøyd. Og jeg stjeler den så ofte jeg kan så måtte nesten bestille en til meg selv når vi ikke lengre skal bo i samme land:)

Anonym poster: 4ca8481569f91f3ef8caf85c3adf74f8

Skrevet

Ja, jeg har vurdert den løsningen også. Hvordan synes du byggekvaliteten er? Og hvordan er touchpaden (har hørt en del forskjellig om den)?

Skrevet

Virker veldig solid og godt bygd. Touchpadden er det ikke noe galt med på denne, men det kan være flaks. Får se når min kommer (forhåpentligvis i morgen), om den er slarkete:P

Skrevet

Så bra, de skal jo ha fikset problemene fra forrige generasjon, men det er jo noen som klager (det vil det vel kanskje alltid være).

Vet du om man mister garantien når man åpner den opp? Har hørt litt forskjellig om det.

Huff, jeg føler jeg har lest meg blind på tester...

Skrevet

Typen sa at så lenge det ikke "synes" at du har skrudd den opp så holder garantien. Dermed må du eventuelt sette inn den gamle harddisken og minnebrikken om det skal gå på garantien og det må ikke snes at du har tuklet med den ;)

Skrevet

Aha, godt å vite.

Macbook air 13" med 8GB er fortsatt fristende, den koster jo det samme som/litt under det Asusen (UX31A) og Samsungen koster.

Eller så er det jo UX32VD som blir hakket rimeligere (inkludert SSD og RAM).

Noen om har noen formening om hvilken av maskinene som (sannsynligvis) vil ha lengst levetid?

Skrevet

Ingen andre som har noe erfaring med noen av disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...