Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

jeg er så bekymret for xn nå , hun ser så sliten ut og greier.

hu har siden jeg blei sammen med henne vært utrolig fiksert på vekt , hu nekter seg selv og gå over 55 kg , men det gjør også at hun alltid er sliten , sur og trøtt.

jeg ringte til henne i dag og sa at det er slik jeg ser det , du ser sliten ut osv , om du tilater deg og gå opp 2 kg så veit jeg at du vil bli i mye bedre humør,, hu beklager seg da over rommpa!!HALLO DU HAR JO INGEN ROMMPE!!!

når vi var sammen så dreiv hun med det samme , og når hun da gikk over 55 kg så var hu fin og bo sammen med men når kg gikk ned fulgte humøret etter.

hun fortalte da at typen også sier dette og hun merker det selv at hun blir i bedre humør da , men hun er helt fiksert på 55 kg....

noen som veit hva jeg eventuelt kan gjøre for og få hun til og forstå?jeg vil gjerne hjelpe henne om jeg kan.

er det normalt at jeg gjør slik mot xn? er 5 år siden det blei slutt og hun har gjort mye faen mot meg og ungen i de åra , men jeg vil gjerne hjelpe liksom.

vil gjerne at hun skal ha det fint , være lykkelig osv , vil at forholdet hennes skal fungere og at hun skal smile..

og nei , jeg er ikke ute etter og få hun tilbake eller noe selv om mange trur det når jeg sier jeg vil hjepe henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bryr deg tydeligvis om henne, og det er jo koselig det hvis dere har barn sammen! Ikke lett å hjelpe en med ett vrengt syn på kropp og antall kilo (vet ikke om det er det ex'n din har da) Vet hvordan det er å være kroppsfiksert og det er ett helvete. man tenker på det 24 timer i døgnet! Kanskje du heller kan finne noe informasjon om kroppsfiksering etc på nettet? Så kan du vise henne dette? Dårlig forslag kanskje, men visst hun ikke har åpenbare spiseforstyrrelser er det ikke lett å finne noe hjelp heller! vel, lykke til!

Gjest Embla s
Skrevet

Har ikke noe godt råd ang dette med 55 kg. Men vil bare si at jeg ikke syns det er rart at du bryr deg om henne. Syns tvertimot det er flott at du har omtanke for moren til barnet ditt :) (Og det syns sikkert jentungen også)! :)

Gjest gotthard
Skrevet

slik jeg ser det ,er xn i godt humør så har ungen min det fint når hun er hoss sin mor hver 2 helg..

jeg bryr meg om xn , ser vel på henne som en søster eller noe slikt , vi delte en gang livet og følelsene blir ikke borte selv om man vil.

men hvor mange vil innlede et forhold til sin søster? ingen

jeg vil ikke ha forhold til henne men vil gjerne se henne smile og se frisk ut når jeg ser henne..

trur ikke hun har spiseforstyrelser (uten at jeg veit noe spes om det) siden hun ikke går under 55kg , men trur heller hun har en fiksering på det magiske tallet 55?

og hun veit selv at hun vil få det bedre om hun tillater 2 kg ekstra , (hun er foresten 168 høy)men hun føler seg ikke vel da selv om hun orker mere og er blidere.

forstå det den som kan

Gjest Moonshadow
Skrevet
slik jeg ser det ,er xn i godt humør så har ungen min det fint når hun er hoss sin mor hver 2 helg..

jeg bryr meg om xn , ser vel på henne som en søster eller noe slikt , vi delte en gang livet og følelsene blir ikke borte selv om man vil.

men hvor mange vil innlede et forhold til sin søster? ingen

jeg vil ikke ha forhold til henne men vil gjerne se henne smile og se frisk ut når jeg ser henne..

trur ikke hun har spiseforstyrelser (uten at jeg veit noe spes om det) siden hun ikke går under 55kg , men trur heller hun har en fiksering på det magiske tallet 55?

og hun veit selv at hun vil få det bedre om hun tillater 2 kg ekstra , (hun er foresten 168 høy)men hun føler seg ikke vel da selv om hun orker mere og er blidere.

forstå det den som kan

Hun høres ut som meg hun.. Jeg er også 1,68 og trives ikke med meg selv om jeg er over 55.

Gjest gotthard
Skrevet

men går du rundt og er sliten? ser trist ut osv?

vil du bare sove hele dagen , mistet lysten på alt og synes ingen ting er morro lengre?

jeg veit ikke om alt dette kommer av vekta hennes eller om det er mere bak dette , kansje en kombinasjon..

"jeg har det jeg ønsker meg , eget hus , en snill type , 2 herlige unger , en jobb jeg liker og egentlig alt jeg trenger , men jeg har ikke lyst til noe , vil ingen ting annet en og trene , sove og se tv"(hennes ord)

uff , nei , jeg er bekymret over henne jeg , skulle ønske jeg kunne hjulpet henne

Gjest Moonshadow
Skrevet
men går du rundt og er sliten? ser trist ut osv?

vil du bare sove hele dagen , mistet lysten på alt og synes ingen ting er morro lengre?

Hender ofte det, men som oftes om jeg går ett eller to kilo over 55. Da blir jeg veldig trist og hater meg selv og kroppen min. Men jeg har sjelden noe overskudd til dagli. Er vel fordi ideal vekta mi egentlig er 61, og det er vel hennes også da.

Gjest gotthard
Skrevet

kall meg gjerne en heste hale , men jeg forstår ikke hvorfor??

slik hun sier også , hun føler seg bedre form og humør på 57 kg , men hun må veie 55?

hva er det som gjør at du ofrer humør osv for de 2 kg?

Skrevet

Det hørest ut som om eksen din er syk og trenger hjelp.

Skrevet

Kanskje hun er deprimert? Siden hun ikke har lyst til noe, er sliten, bare vil sove, er trist, osv. Eller så er det slik fordi hun ikke spiser nok? Får kroppen og hjernen for lite energi/mat kan man også bli deppa, sliten, osv. Enig med starie, tror hun kan trenge hjelp. Vil hun gå til legen hvis du foreslår det?

Lykke til!

Gjest Embla s
Skrevet

Men det kan jo hende at hun selv føler seg mest vel og syns hun ser best ut når hun veier 55 kg, men at dette krever så mye av henne når det gjelder å nekte seg mat/næring at hun blir slapp, sliten og sur av det? Kroppen hennes er kanskje ikke laget for å veie så lite, så hun må sulte seg for å klare det, og spiser man ikke blir man jo sliten og sur (i allefall jeg :wink: ).

Jeg syns ikke nødvendigvis hun høres syk ut, vi har vel alle en idealvekt hvor vi syns vi ser best ut, men det spørs om prisen hun må betale for dette er litt for høy (sliten/sur). Kan du ikke snakke med henne om det virkelig er så viktig med de to kg når det ødelegger så mye for henne på alle andre måter? Spørre om det virkelig er så viktig å se bra ut når hun i andres øyne ser like bra ut (eller bedre) med to kg ekstra, pluss at hun da har det bedre med seg selv?!

Gjest gotthard
Skrevet

jeg har pratet mye med henne om det og hun sier hun skal prøve men hun vet at hun vil mislike kroppen sin selv om humøret er bedre osv.

om hun trenger hjelp veit jeg ikke , muligens , men først og fremst trur jeg hun trenger et realistisk bilde av seg selv , noe hun ikke har nå.

hun er slik at de fleste snur seg , hun er med andre ord utrolig fin , men med noen kg ekstra ville hun blit finere , noe hun også har hørt mange gange før av andre.

men hun trur da ikke på de , hun var den stygge andungen , ikke så mange venninder og ingen gutter som så på hu frem til hun plutselig blei levende , dvs at hun begynte og bevege seg lit ute , hun begynte og kle seg pent og gjøre noe med seg selv , plutselig ville alle ha henne og jeg var da den heldige som fikk.

vi var sammen i noen år og hun blei mer og mer kropsfiksert på de åra , på slutten brukte hun all tiden på og feste , trene og sminke seg , alle penga på klær og festing.

jeg trur mye av dette henger sammen med at hun kansje føler at det er eneste måten og bli godkjent på? det og alltid se bra ut...?

nei , jeg veit ikke helt , bare håper dette ordner seg så hun blir den samme gammle smilende megga igjen , heller ta i mot dritt fra hu smilende enn små ord uten mening og se hu sur...(om dere ser hva jeg mener)

Gjest Moonshadow
Skrevet
Men det kan jo hende at hun selv føler seg mest vel og syns hun ser best ut når hun veier 55 kg, men at dette krever så mye av henne når det gjelder å nekte seg mat/næring at hun blir slapp, sliten og sur av det? Kroppen hennes er kanskje ikke laget for å veie så lite, så hun må sulte seg for å klare det, og spiser man ikke blir man jo sliten og sur (i allefall jeg :wink: ).

Som jeg skulle sagt det selv..

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg ville taklet det.

Vanskelig å si om hun har spiseforstyrrelser eller bare generelt er opphengt i vekt etc.

Men jeg synes i allefall at det er flott at du stiller opp for henne og bryr deg om henne, til tross for at det har vært vonde ting fra hennes kant.

Uansett tror jeg hun trenger noen å snakke med.

:)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Med fare for å være kategorisk, vil jeg si at alle som er så opphengt i vekt har en spiseforstyrrelse. Jeg mener 2 kg! På meg ser man ikke 2 kg fra eller til i det hele tatt. Hvis jeg var deg, Skidrow, ville jeg tatt kontakt med Senter for SPiseforstyrrelser, jeg vet at i Oslo holder de kurs og foredrag, og er dyktige på området, vet ikke hvor du bor, men de har avdelinger i nesten hele Norge. Tror du kan få tips der og gi videre til eks-kjæresten din, som jeg forøvrig synes det er flott at du har så mye omsorg for! Det er tydelig på det du skriver at hun er ganske langt under sin idealvekt!

Skrevet
Med fare for å være kategorisk' date=' vil jeg si at alle som er så opphengt i vekt har en spiseforstyrrelse. Jeg mener 2 kg! På meg ser man ikke 2 kg fra eller til i det hele tatt. Hvis jeg var deg, Skidrow, ville jeg tatt kontakt med Senter for SPiseforstyrrelser, jeg vet at i Oslo holder de kurs og foredrag, og er dyktige på området, vet ikke hvor du bor, men de har avdelinger i nesten hele Norge. Tror du kan få tips der og gi videre til eks-kjæresten din, som jeg forøvrig synes det er flott at du har så mye omsorg for! Det er tydelig på det du skriver at hun er ganske langt under sin idealvekt![/quote']

:Nikke:

Gjest gotthard
Skrevet

takker alle for svar her , jeg forsetter og prøve med lit god gammel overtalelse nå , så kan jeg kontakte det senteret også ser jeg hva som skjer.

mest sansynlig blir hun bedre av lit sol og 2 kg , så kjefter hun meg ned for at jeg er så frekk og bry meg og når hun var nede nå har hun sikkert funnet på noen nye ord hun kan bruke mot neg ,, da vil hun smile når hun har kastet tlf i veggen eller noe og alt er slik det skal hvære når min datter skal besøke henne.........for da smiler nemelig mor....

takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...