Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle høre med de lokale skolene om de har behov for assistenter eller vikarer i tiden fremover.

Men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal gå fram...

Er det slik at man har en som er ansvarlig for ansettelser eller er det rektor som er den rette å snakke med? Jeg tenkte jeg skulle skrive en liten åpen søknad å ha med meg, men vet ikke helt hva jeg skal skrive der? Jeg har heller ikke noen relevant utdanning, bare vgs(uten generell studiekompetanse). Så Jeg vet liksom ikke om det i det heletatt er noen vits. Vil få godkjent generell studiekompetansen min dette halvåret om det har noe å si?

Jeg håper noen har noen råd til meg for jeg vil så gjerne prøve meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdannelse er ikke nødvendigvis det viktigste, det er vel så viktig å være ansvarsbevisst og pålitelig. Du trenger ikke å vente til du får studiekompetanse før du tar kontakt.

Ved vår skole er det avd.ledere som leier inn vikarer, men på mindre skoler er det ofte rektor som gjør det. Ring og spør hvem du bør snakke med om sånt, så får du svar ;)

Lykke til!<br /><br /> Anonym poster: 5d32e982cfc6741a7cb1838808489424

Skrevet

Tusen Takk :)

Jeg sliter litt med motivasjonen siden jeg alltid har fått høre at "du har jo ikke fullført videregående en gang". Jeg har blitt litt feig tror jeg.

Gjør jeg det lurt i å vente littegranne slik at skolene får begynne? Eller er det lurest å ta kontakt denne uka, før elevene starter?

Skrevet

Ja, det er litt skummelt å ta kontakt når man ikke har så mange formelle kvalifikasjoner å vise til, men det er bare å hoppe i det. Det viktigste er at det er tak i deg ;)

Stalltipset mitt er å ringe inn nå, og bare spørre hvem du skal henvende deg til for å snakke om vikaroppdrag. Spør gjerne kontormedarbeideren hvis skolen er så stor at de har det, så trenger du ikke å markedsføre deg over telefonen. Så stikker du innom et stykke ut i neste uke når den du skal snakke med er ferdig med mye av hastemøtene, og får vist at du er engasjert nok til å møte opp, og hvor hyggelig du er :)

Erfaringsmessig blir folk syke om en måned eller to, så da trenger de i første omgang timevikarer, og folk som er flinke kan fort få tilbud om lengre vikariater når de har vist hva de kan.

Lykke til :)<br /><br /> Anonym poster: 5d32e982cfc6741a7cb1838808489424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...