Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har et problem med nuppete/kvisete hud. Har hatt dette i over 10 år. I etterkant har jeg startet med bare Minerals foundation pudder, da jeg har hørt at dette er bedre for huden og ikke tetter porer etc. Pluss at den har solfaktor, noe som er et stort pluss. Jeg har over de siste 5 årene gått frem og tilbake mellom andre produkter og bare minerals (fordi BM er til tider dyrt for en student). Det siste året har jeg brukt BM hele tiden. Men...jeg har hørt at noen reagerer på stoffet bismuth som brukes i produktet. Fordi jeg har veldig sart hud og fordi jeg er generelt plaget med nupper etc er det vanskelig å bedømme om jeg reagerer på dette. Før brukte jeg ikke produktet på halsen, men nå har jeg gjort dette og har begynt å få kviser der også. Men som sagt så er det vanskelig å bedømme hva det egentlig kommer av.

Er det noen som har erfaringer med reaksjoner på dette stoffet/produktene?

Anonym poster: f04de6e474051ce7c59982777c8418b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å bruke Bare Minerals fordi jeg reagerte på bismuth.

Med en gang det ble antydning til varmt i været, så begynte jeg å klø og svi noe grenseløst.

Gikk over til GloMinerals, og synest dette er et bra merke (legger seg mye finere på huden).

mange seier det inneholder bismuth, men det er i så små mengder at jeg aldri har merket noe til det.

Har hørt mye positivt om LA minerals.

Har prøvd å bestille derfra, men telefonnummeret mitt blir ikke akseptert når jeg skal registrere meg, og dermed får jeg ikke fullført bestillingen.. :(

• Liker 1
Skrevet

Ok, da tror jeg at jeg skal satse på en av de andre merkene. Tror det faktisk har blitt verre nå i sola hvis jeg tenker meg om, og bedre å gå bort i fra det enn å fortsette med det da. Takk for svar ;) !

Anonym poster: f04de6e474051ce7c59982777c8418b3

Skrevet

Jeg reagerte på noe i mineralfoundationen, hvertfall. Ble tørr og rød i huden og fikk noen nupper som aldri forsvant. Gikk til slutt til legen og fikk noen kapsler på resept så forsvant det.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg reagerer på bismuth (kviser, kløende hud, utbrudd tar laaang tid på å forsvinne). Har kuttet det helt ut, bortsett fra en vakker blush jeg ikke kan gi fra meg, og merker en stor bedring i huden. Kan fint bruke bismuth innholdende kosmetikk en til to dager på rad med mindre det er stekende sol ute, men om jeg overgår mer enn noen få dager på rad ender jeg opp med en hud som er veldig, veldig sint på meg... Merker som ikke inneholder bismuth er LA minerals og mineral hygienics. Sistnevnte er jeg veldig fornøyd med og har brukt i ca. et år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...