Gå til innhold

Gå i baroverkropp på sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 9 som leker mye med guttene i boretslaget og hun er omtren det man kalle "en av gutta". Nå som det er varmt ute så går guttene i baroverkropp og det gjør henne også. Hun vil det og har ikke noe å skjule så vi hjemme ser ikke noe galt i det. Men andre voksne har begynt å klage på det. De sier til henne at hun må se å få på seg klær og en av guttene får ikke lenger lov å leke med dem nå fordi datteren min går naken i følge guttens foreldre. Er det å gå naken om ei jente på NI år går i bar overkropp? Er ikke dette å overdrive litt? Kan gutter gå i bar overkropp så kan vel jenter også, spesielt i den alderen og når datteren min ikke har et problem med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Geez!

Synes hun overdriver. I den alderen er det ikke noe som trengs å skjules.

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har ei jente på 9 som leker mye med guttene i boretslaget og hun er omtren det man kalle "en av gutta". Nå som det er varmt ute så går guttene i baroverkropp og det gjør henne også. Hun vil det og har ikke noe å skjule så vi hjemme ser ikke noe galt i det. Men andre voksne har begynt å klage på det. De sier til henne at hun må se å få på seg klær og en av guttene får ikke lenger lov å leke med dem nå fordi datteren min går naken i følge guttens foreldre. Er det å gå naken om ei jente på NI år går i bar overkropp? Er ikke dette å overdrive litt? Kan gutter gå i bar overkropp så kan vel jenter også, spesielt i den alderen og når datteren min ikke har et problem med det?

Ser ikke problemet. overkroppen til ei jente på ni er jo lik overkroppen til en gutt på ni

Skrevet

Synes egentlig det er helt tullete at ei jente skal bli tungen til å dekke til overkroppen. Tror det må være en av verdens mest idiotiske lover. Men det er også tullete å nekte henne BH om hun ville hatt det også.

Anonym poster: 32a8b987615d2829959378aa713b9e36

• Liker 4
Skrevet

Så lenge hu ikke har kommet i puberteten og begynt å få pupper så skjønner ikke jeg at det skal være et problem. Før puberteten er jo overkroppen til jenter lik gutters og det er jo greit at guttene går i bar overkropp

Skrevet

Er det lov å spørre om de som hevder dette har en fremmedkulturell bakgrunn? Jeg tviler ikke på at det både er amerikanere og muslimer som vil stå for slike holdninger. (Amerikanerene ville riktignok ikke nektet de å leke sammen.).

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er det lov å spørre om de som hevder dette har en fremmedkulturell bakgrunn? Jeg tviler ikke på at det både er amerikanere og muslimer som vil stå for slike holdninger. (Amerikanerene ville riktignok ikke nektet de å leke sammen.).

Hadde det vært i usa hadde foreldrene til jenta blitt meldt til barnevernet.
Skrevet

Flott! Gi barna angst for kroppen sin fra de er små! Det skaper i hvert fall ikke angst for å vise seg for andre senere eller andre typer seksuelle problemer!

På 80-tallet lå kvinner og solbadet i parker og på strender i Oslo topless. Ingen reagerte eller tok skade av det den gang da. Jeg synes det er rart at samfunnet har fått så kroppsangst at voksne til og med blir sinte når en så ung jente går toppless.

Hva skjer med samfunnet vårt?!

Anonym poster: 8b1c759d9b924292a9af2b1fa4e985ed

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Flott! Gi barna angst for kroppen sin fra de er små! Det skaper i hvert fall ikke angst for å vise seg for andre senere eller andre typer seksuelle problemer!

På 80-tallet lå kvinner og solbadet i parker og på strender i Oslo topless. Ingen reagerte eller tok skade av det den gang da. Jeg synes det er rart at samfunnet har fått så kroppsangst at voksne til og med blir sinte når en så ung jente går toppless.

Hva skjer med samfunnet vårt?!

jeg vokste opp på åttitallet, kan ikke huske at det å vandre rundt toppløs var så vanlig jeg men... Selv vi jentene kunne ikke komme i svømmetimene uten hel badedrakt eller bikini.. Så tror ikke dette er nytt, men forøvrig er jeg enig med deg

Skrevet

Min 7 (og et halvt) åring går stadig med bar overkropp når det er varmt. Heller det enn nabojenta som er redd for å vise "puppene" sine i en alder av 6. Ser absolutt ingeting galt i dette så lenge de har akkurat make bryst som gutter.

• Liker 2
Skrevet

Toppløs tilbake

Eksperter tror åttitallstrend kommer i sommer.

http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=144685

BettyBoop: det er mange ganger du har en del fornuftig å komme med men i dag virker det som om du har stått opp med feil ben av senga. Har du vurdert å legge deg igjen og prøve å stå opp med det andre benet? :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

jeg vokste opp på åttitallet, kan ikke huske at det å vandre rundt toppløs var så vanlig jeg men... Selv vi jentene kunne ikke komme i svømmetimene uten hel badedrakt eller bikini.. Så tror ikke dette er nytt, men forøvrig er jeg enig med deg

Det spørs vel litt hvor du bodde. Mest toppløshet traff du på plenene i studentbyene og ved Sognsvann (rett ved studentby) i Oslo. Der var det nærmest 100% toppløst. Ved vanlige strender og på båter rundt/ved Oslo-fjorden var også flertallet toppløst. Det var toppløse langst hele kysten men med lavere prosent på sørlandet.

Dette var vanlig i de fleste miljøer. Jeg har også hørt at på de store ungdomsleirene til KFUM/KFUM så var det greit/vanlig å gå toppløs men at det ikke var lov under bibeltimene. Det var vist noen gutter som hadde klaget fordi de ble distrahert...

Skrevet

Selvfølgelig er det greit om barn går med bar overkropp.

Det er temmelig perverst å se seksuelle signaler i en naken barnekropp.

Anonym poster: 0849127c74661421074d2d0540397a07

• Liker 1
Skrevet

Nå er linken fra 2007...

Derfor er det ikke lenger slik at folk gikk toppless på 80-tallet, kvinner som menn, uten at noen tenkte noe over det? Er du også seriøst kranglesyk? :P

Skrevet

Lukter pedofil lang vei her

Anonym poster: 60e6321d38b3dd9482921fa0686adde3

Skrevet

Lukter pedofil lang vei her

Anonym poster: 60e6321d38b3dd9482921fa0686adde3

Og hvordan luker en pedofil da? :klo:

Forresten så burde du ta en tur til legen for å lukte pedofile er ikke normalt. Det kan få uheldige konsekvenser.

Anonym poster: 32a8b987615d2829959378aa713b9e36

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...