AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Jeg ønsker å gå bioingeniørstudiet, men er veldig dårlig i matte. Det står at man må ha enten R1matte eller S1+S2 hvis man skal komme inn. Hva burde jeg velge, og tror dere jeg kommer til å klare bioingeniørstudiet hvis jeg er så dårlig i matte? Noen som vet om man må ta S1 og S2 som 2 fag, eller går det i hverandre? Anonym poster: c5f82befe3ee77a9886197e9fe63a2a9
Gjest Fiolett Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Tror du må ta S1 og S2 som to fag, ja. De skal tilsvare R1, så om du tenker å ta matten på bare ett år, er det nok R1 som er det beste alternativet (selv om det er tyngre enn S-matte). Kanskje det finnes tilbud om ekstraundervisning i matte på skolen din? I så fall kan det være lurt hvis du føler at du sliter. Lykke til!
Bittelill Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 www.nki.no/hva-tilbyr-vi/matematikk-r12?_s_ref=6HzEeX51S&kw=%2Bmatte%20%2Br1&creative=12631727439&gclid=CPr91vmK57ECFe0umAodBRkAVQ her stård et om r1 ihverfall..
mrs. Devil Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Jeg ville tatt S1 + S2. Da får du mye repetisjon og klarer sansynligvis å henge mer med enn om du bare tar R1 som er rimelig tungt i forhold;) 1
Gjest Janus Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Er du sikker på at du er dårlig i matematikk? På ungdomsskolen sov jeg stort sett gjennom hver eneste time inkludert matematikk, noe jeg merket når jeg begynte på videregående og virkelig ikke skjønte noe av faget. Hva skulle jeg med skole når planen var å bli profesjonell musiker? Uansett, jeg bestemte meg for å ikke følge skoleundervisningen, men lære meg matematikk fra begynnelsen fra ungdomsskolenivå ved hjelp av en bok egnet for selvstudium. Det jeg oppdaget er at matematikk var veldig interessant, spennende og enkelt å forstå når man jobber systematisk gjennom stoffet i en logisk rekkefølge. Året etter fikk jeg 6 i eksamen i samme fag som jeg strøk i året før. Poenget mitt er at jeg tror mange faller utenfor i matematikk fordi de har falt av lasset tidlig og kanskje også har hatt dårlige lærere. Mange har også en oppfatning om at matematikk er vanskelig, noe som gjør det vanskeligere å lære det. Om du virkelig er interessert og motivert, så er jeg overbevist om at du kan få toppkarakter så lenge du jobber hardt for det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå