AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Er det for sent å melde seg opp til å ta fag nå? Jeg har generell studiekompetanse, men trenger noen realfag for å kunne søke det studiet jeg ønsker til neste år. Jeg trenger: Generell studiekompetanse (GENS) og: R1/(S1+S2) og enten FYS1 eller KJE1 eller BIO1 Hva er R1/S1+S2? Hva vil dette si, og hva ville dere valgt? Jeg gikk media og kommunikasjon på VGS. TAKK Anonym poster: 5a44576fed9d6d276f4bd51a31d60a5e
Betty2 Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg tror R1 er gamle 2mx (tung matte) mens S1 og S2 er 2my og 3my (lett matte) Hvis du ikke er sterk i matte fag, så bør du ikke satse på fysikk, kjemi har sine utfordringer det og, men det kan lettere sammkjøres med Biologien (synes jeg da)
Missandei Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Privatistweb. R er realfagsmatte, S er samfunnsafglig matte. Alt i alt blir det sikkert ca like mye jobb, kommer jo an på hva du har anlegg og interesse for. Sjekk ut et par pensumbøker i begge fag og se hva du tror selv. Fysikk er helt klart det tyngste av de tre andre fagene, biologi er relativt enkelt. Antar at det er bioingeniør eller noe i den duren du skal inn på, da lønner det seg med kjemi, men man klarer seg alltids uten også. Sannsynligvis hadde jeg droppet fysikk, og valgt det andre faget utifra hvor god karakter du trenger, og hvor god tid du har å lese på.
kills Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Nei, fristen går vel ut i midten av september på privatistweb. Kan være lurt å høre med Sonans eller en annen privatskole om undervisning i enkelte fag. S1+S2 kan være lurt å ta når du kun har P-matte, siden de fleste som har R1 har hatt T-matte først. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå