Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har utdannet seg eller holder på å utdanne seg som bioingeniør?

Er det en tung utdannelse? Jeg har gått 1 år på sykepleie, og synes dette var OK på vanskelighetsgrad.

Jeg er ikke god i matte, og hadde verken kjemi eller biologi på VGS. (Gikk media og kommunikasjon)

Så dette er fag som jeg må ta før jeg søker på utdanningen.

Noen som har noe å si om utdannelsen?

Takk på forhånd! :)

Anonym poster: ffce49aeba56e30c4340db3de6a993c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en tung utdannelse som krever innsats.

Kravet til realfag er matte R1 eller S1+S2 samt enten kjemi 1, fysikk 1 eller biologi 1. Når det gjelder matte kan S1+S2-pensumet være hakket enklere å komme gjennom, men du må da til gjengjeld ta to eksamener. Jeg ville hellet mot dette. Det er ikke så vanskelig matte på bioingeniørstudiet, men du må uansett gjennom en del generell matte og statistisk uansett om det er kjemperelevant eller ikke videre i studiet.

Når det gjelder de andre fagene er det bare å glemme fysikk og biologi. Bioingeniør er et kjemifag, så det er kjemi du bør ta. Minst kjemi 1, men gjerne kjemi 2 også. Du vil ha mye mer utbytte av dette enn fysikk eller biologi. Hvis du absolutt vil ta to av dem ville jeg valgt kjemi og biologi. Fysikk kan du droppe.

Men som sagt er kjemi viktigst, og å droppe kjemi fordi biologi kanskje er "enklere" blir meningsløst i og med at bioingeniør er et kjemifag. Liker du ikke kjemi bør du revurdere hele greien.

Anonym poster: bef13159a9fb418dc30f50927b202505

Skrevet

Tusen takk for svar! Hva går kjemi ut på da?

Er det en annen utdanning jeg kan ta som ikke er så tung, men som gir meg muligheten til å få et yrke som kan gi noen lunde samme arbeidssteder/oppgaver som en bioingeniør? :)

Anonym poster: ffce49aeba56e30c4340db3de6a993c7

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags arbeid du egentlig ser for deg..

Anonym poster: bef13159a9fb418dc30f50927b202505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...