Gjest Anonym Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hei! Jeg skriver her fordi det føles så sårt å ha så lite nettverk rundt oss. Her vi bor har jeg bare to venninner nå, og det går lang tid mellom hver gang vi ses, da de er så opptatte med seg og familien. Både jeg og samboer er innflyttere, så vi har heller ikke noe familie rundt oss, og han har også bare et par kamerater. Jeg har bodd i byen i mange mange år, men noen venninner har flyttet vekk fra byen, og vi har mistet kontakten, og jeg har tidvis slitt litt med en lettere sosial angst (selv om jeg egentlig er ganske sosial), så det har ikke vært lett å få nye venner. Nå har vi en gutt på 2 år, og venter nummer 2 om en stund. Det føles nokså ensomt, og det gjør vondt å tenke på at vi har så lite nettverk å tilby småen, som f.eks. være sammen med andre barnefamiler i helgene eller ettermiddager. Spesielt med tanke på at han er veldig sosial, og elsker kontakt med mennesker. Så, er det noen som har noen trøstende ord, eller gode råd for hva vi kan gjøre for at situasjonen skal bli bedre? Har prøvd å være med i mammagrupper o.l. med etterhvert som tiden går så er folk opptatt med sitt, og man mister kontakten.. Hilsen trist og rådløs...
Nixnick Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg har vært i dine sko, men for noen år siden snudde det. Ble gradvis kjent med folk via barnehagen, og med naboer. Jeg fant ut at jeg forholdt meg ganske passivt ift nye bekjentskap, så vi begynte å ta mer initiativ; inviterte på middag, søndagstur, playdate osv. Nå føler jeg endelig at vi har et lite nettverk her vi bor. Kanskje du også kan ta mer initiativ? Invitere de fra mammagruppen på lunsj f.eks? Håper det ordner seg for deg, for det er ikke noe hyggelig å føle at man ikke har venner.. Klem til deg!
Surriball Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Hva med å være med på ting som har faste dager? Åpen barnehage, gym for småbarn og foreldre, musikklek, et kor for voksne, en idrett, syklubb, noe som du interesserer deg for? Det er jo en unnskyldning for å bli kjent med folk i tillegg til at man møtes og får skravlet på faste tidspunkt man allerede har avsatt i timeplanen. Så kan man jo utvide når man møtes i tillegg senere ved å invitere på middag, ta med barna på tur i marka osv senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå