rebekkasam Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hei, jeg har fått meg en kattunge som er 4måneder. Hun er veldig "mammadalt" og følger bare etter meg. Men jeg begynner på skolen imorgen. Hva kan jeg gjøre? Og, av og til så mjauer Pus til meg, hva betyr det?
Gjest Doh Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Det gjør katten min fortsatt, han er straks to år. Er ikke noe problem å ha den alene hjemme. Jeg regner med at du har latt katten være litt alene hjemme slik at det ikk blir totalt sjokk at du plutselig er borte i mange timer. Om du ikke har gjort det er jo det fryktelig dumt men ikke noe du får gjort noe med. Ang mjauing; jeg skjønner sjeldent hva katten min mener med mjauinga si. Han mjauer myyyyye og selv om jeg har lest om hva de forskjellige mjauene betyr skjønner jeg fortsatt ikke hva han mener (sånn som nå kom han bort, hilste (mrrrt) og så kom det en lyd som høres litt ut som klaging før han gikk videre). Tror det er LillePus som har lagt ut en link her et sted om hva de forskjellige mjauene betyr, bare søk opp den så kanskje du finner ut hva katten din prøver å si
Myosotis Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Når katten din mjauer, se på omgivelsene. Er det ei matskål i nærheten, ei dør som skulle vært åpnet, et vindu der det er noe spennende som skjer? Når katten min mjauer er det som regel for å få oppmerksomhet til noe. Som regel mat eller dør-åpning. Men også om han har oppdaget noe spennende som han vil jeg skal se på. Eller fordi han bare vil ha oppmerksomhet og kos. ^^ Mrrrt-lyder som Doh nevnte er hilse-lyder. Katten min lager slike lyder hver gang jeg slipper han inn om kvelden. Eller når jeg vekker han brått.
Gjest caramelli Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Katten må være hjemme når du er på skolen... den mjauer sikkert for oppmerksomhet.
Happygolucky Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Det morsomme er at katter "snakker" forskjellig. Den første katten min skravlet i ett kjør. Han hørtes ut som en blanding av en fontene og en panteautomat. Jeg trodde lenge katten jeg har nå hadde vondt eller var syk, for han lager de underligste ulinger. Jeg fikk det imidlertid ikke til å stemme siden han samtidig svinser rundt med halen i været og maler. Nå har jeg kommet til at det bare er sånn han snakker
Happygolucky Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Og ja, katter sover utrolig mye, så de kan fint være alene en stund. Viktig at den har tilgang på vann, mat, do, leker selvsagt.
Gjest Doh Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Det morsomme er at katter "snakker" forskjellig. Den første katten min skravlet i ett kjør. Han hørtes ut som en blanding av en fontene og en panteautomat. Jeg trodde lenge katten jeg har nå hadde vondt eller var syk, for han lager de underligste ulinger. Jeg fikk det imidlertid ikke til å stemme siden han samtidig svinser rundt med halen i været og maler. Nå har jeg kommet til at det bare er sånn han snakker Hahaha, fontene og panteautomat. Skulle likt å høre den katten Min høres bare ut som om han sutrer hele tiden....
Gjest Lille-pus Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Det blir nok en overgang for ham at 'mamma' ikke er hjemme med ham hele dagen. Jeg vil tro du kommer til å oppleve en liten fyr som er ganske så oppmerksomhetssyk og 'pling-våken' når du kommer hjem. Da er det tid for mat, kos og lek Er han en liten 'prate-Petter' så vil du få masse informasjon om hva han vil, hvordan dagen hans har vært uten deg, at nå er han sulten, nå skal vi leke, en dør er stengt, en dør er åpen, osv osv. Jeg deler hus med 3, og de er ulike på alle måter, - også i hvor mye og hvordan de snakker En snakker lite med stemmen sin, han gir nesten bare beskjed når han kommer 'stabbende' over gulvet med en myk dusk i munnen og vil leke med meg. Nr 2 er en ekte pratmaker. Der går 'skravla' nærmest kontinuerlig. Han snakker når han er blid, når han et irritert, når han vil noe og når han koosemooser Lille Frøken Fryd er en gylden middelvei av gutta mine mht snakksalighet 1
ninuska_ Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 (endret) Min pusekatt er glad i å skravle i ny og ne. Han liker best når noen svarer han, og da fortsetter han i det uendelige. Pappa passet han i en uke, og da hadde de hatt noen fine samtaler selv om pappa ikke helt forstod hva han ville, men man lærer seg de ulike mjauene etterhvert! Nå vet jeg at han har ulike mjau for "Hvorfor er det ikke mat i skåla mi?" - "Tror du jeg gidder å drikke det vannet der?" - "Ut -- ut -- ut -- UT NÅ!" - og sine kosemjau. Og for å ikke glemme: "Jeg er på vei, vent på meg!" når jeg kommer hjem og han er ute. Når pus pleide å være alene hjemme når han var innekatt, da pleide han å lure bak døra, for å angripe meg med kos når jeg kom hjem. Vær forberedt på at det er vanskelig å komme inn, og i noen tilfeller blir man nødt til å sette seg ned med sko, jakke og sekk, fullt påkledd, midt i gangen, for pus krever sin kos, der og da! Endret 14. august 2012 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå