Gå til innhold

CB med ukesindikator viser plutselig mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok test på torsdag som viste 2-3 (altså 4-5 uker på vei).

Tok en nå i dag og den viste 1-2 (!!!) (altså 3-4 uker på vei).

Hvordan er dette mulig?

Redd alt er borte jeg nå :(

Anonym poster: 706e725d7eab8a921fe6ad35ac6ae138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til legen. Å få folks spekulasjoner her inne tror jeg ikke er sunt for deg, eller fosteret. Det kan bare risikere unødig stress. Så ring legen og få et ordentlig svar du. Kanskje du får kommet inn til hastetime og han kan ta en sjekk på deg.

*klem* Masse lykke til! Håper alt står bra til med dere.

Anonym poster: 7e16bfa5255b9e2d7c63f27166b40cf2

Skrevet

Når jeg har opplevd dette har det ikke vært gode nyheter desverre. Fikk forklart at det mest sannsynelig var en kjemisk graviditet. Nå ville jeg ikke stolt blindt på den testen og anbefaler deg å dra til legen for å få tatt blodprøver slik at de kan se om hcg stiger eller synker. Lykke til, vet hvor vondt dette er .

Skrevet

Det kan være variasjon i testen, det kan være at du testet med mer utvannet urin, det kan være tidspunktet på døgnet, det kan være hvor lenge den fikk trekke, det kan være svak hcg økning...

CB med ukeindikator er en "morsom greie" men ingen vitenskap. Kanskje det er et dårlig tegn, kanskje ikke. I og med at det er så tidlig kan du vente en ukes tid, og ta en ny test eller se om du begynner å blø. Men om du ikke orker ventingen kan du gå til legen og få målt HCG.

• Liker 1
Skrevet

Må vel kanskje bare rpøve en til også kontakte lege om det står det samme.

Men kan man da bare ringe og be de om en time for å måle hcg? Ser for meg at det ikke er verdens mest naturlige ting kanskje? :vetikke:

Men takker for svar :)

HI

Anonym poster: edc255b8be158df46ca63170fa273a99

Skrevet

Ved misstanke om spontanabort pleier de å være behjelpelige. Men i og med at dette er såpass tidlig er det mulig at det er noe de ikke ønsker å bruke ressurser på. En av grunnene til at man ikke bør teste veldig tidlig, og motargument mot tester som er så sensitive som dagens, er at ca halvparten av alle svangerskap går til grunne før kvinnen naturlig finner ut at hun er gravid. Da skjer situasjoner som det du beskriver her - at man blir usikker og redd.

Det skader ikke å ta en telefon og si at du misstenker en tidlig abort, dersom dette er noe som bekymrer deg mye. Men dersom du har roen til det hadde nok jeg spart tiden og pengene, og sett det ann noen dager. Har det ikke gått veien begynner du å blø etterhvert.

Skrevet

Okey. Takk for svar. Tror jeg gir det til neste helg, og tar en ny test da om jeg ikke har begynt å blø. Så får vi se :)

HI

Skrevet

I dag fikk jeg IKKE GRAVID... Så over og ut for denne gang... :( Litt ekstra surt når man fått flere positive tester men... sånn er det vel bare :(

TS

Skrevet

Trist å høre. Sikkert enklere sagt en gjort - men ikke gruble alt for mye over det. Det var nok bare en kjemisk graviditet, omtrent halvparten av alle svangerskap ender slik, men de fleste oppdager det ikke en gang i og med at de ikke tester så tidlig.

Skrevet

Og der stod det gravid 1-2 igjen (???)

Nå forstår jeg ingenting... :vetikke:

TS

Skrevet

Jøss, det var merkelig. Kontakte lege og måle hcg? Når testene er så ukonsekvente er det nok best å gjøre det. Hvis du ikke orker å vente og se - kanskje mensen dukker opp, kanskje testene viser gravid hver gang noen dager fremover?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...