AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Hei. Vi har en vanlig gammeldags do som man trekker ned ved å dra opp knotten på toppen av vannbeholderen. Problemet nå er at det hele tiden renner litt vann ned i doen, som om man trekker ned, selv om det er lenge siden sist (det kommer ingen suselyd) Det er ikke så mye, men vil gjerne få stoppet det. Har skrudd opp og åpnet vanntanken men aner ikke om det er noe man kan gjøre der selv.. Noen som har vært borti dette? Må man f.eks. fylle på mer vann eller stramme noe, ville gjerne få ordnet dette selv uten å tilkalle rørlegger.. Anonym poster: 97c6806283ea943a35beedf9d2ccd7bd
Belima Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Sjekk flottøren! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det riktig, men det er en "dings" som flyter inne i vannbeholderen. Hender det bare er den som har hengt seg opp. Noen ganger hjelper det også å dra forsiktig en gang til i knotten. Dette ble ikke så bra forklart, men det var lett inne i mitt hodet da. Virker ikke noe av dette, så kan ikke jeg hjelpe deg. Vann trenger du ikke å etterfylle.
Ellen Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Takk for raskt svar :-) Skjønner hva du mener, er en ding som liksom ligger i vannskorpa der. Om jeg trykker på armen dens kan den løftes både opp og ned. Er det riktig at den skal være sånn ca halvvegs nedi?
Belima Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Ja det var den jeg mente, men det har du sikkert fått ordet nå. Bare å flytte litt på den, så merker du om det slutter å renne. Måtte på jobb i formiddag, så derfor sent svar.
Guybrush Skrevet 14. august 2012 #5 Skrevet 14. august 2012 Ofte morken pakning som kan være synderen også. Vannet "lekker" ned i skåla og flotøren etterjusterer og fyller på vann jevnlig.
Ellen Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Hmm, det renner ennå etter at jeg har dytta litt på flottøren. Den trekker ned som vanlig og slutter å suse etter en liten stund men vannet renner i en tynn stripe.. Hvor er pakningen som kan morkne da? På denne flottøren eller et annet sted? Og kan man bytte den selv eller må man ha prof. hjelp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå