Gjest Frustrert mor Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Jenta mi på 10 måneder et helt hysterisk når hun skal legge seg. Hun hadde innkjøring i barnehagen forrige uke og var siden da blitt helt gal om kvelden. Jeg vet ikke om det er en sammenheng, men i barnehagen har hun knapt sovet. Hun pleier å sove i to timer, men har sover i 35-45 min der. Hun har da sovet litt når vi har kommet hjem, men det hjelper ikke. Vi holder på fra kl 19-01 i natt. Helt forferdelig. Tenner har hun fått, men de som holder på er kommet igjennom for en stund siden. Hun spiser ikke noe nytt etter hva jeg vet og dem har heller ikke sagt noe. Noen som kan hjelpe meg litt er? Når hun først sovner sent så sover hun natten igjennom og til kl 08.00. Hun klandrer seg fast til meg og far og det eneste som er bra nok er å gå rundt med henne. Virker som om hun er redd, men jeg vet ikke for hva. Får så utrolig vondt av henne. Hun har aldri vært slik. På dagtid er hun seg selv lik, men hun har i det siste blitt plutselig veldig klengete. Da tar vi henne opp og koser med henne og etter det er alt bra igjen. Uff. Dette ble mye på en gang, men håper noe her på forumet kan hjelpe oss før vi blir gale.
Harlekin Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Det er jo nærliggende å tro at dette har direkte sammenheng med barnehageinnkjøringen ... det virker som hun er blitt utrygg. Forløp innkjøringen i barnehage greit? Hun er jo bare 10 måneder og det er veldig vanlig med separasjonsangst akkurat i denne perioden. Snakk med de ansatte i barnehagen om hva som kan gjøres for å gjøre henne trygg der. Kanskje dere trenger lenger tilvenningstid enn de standard 3 dagene, og dere må være mer sammen med henne i barnehagen? Ellers vil jeg tror at dette kommer til å gå over når hun blir tryggere, men inntil da tror jeg det lureste du gjør er å gi henne det hun vil ha: Trygghet og nærhet til dere.
Gjest finpåvin Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Gutten min er 10mnd nå, og har fått seprasjonsangst. Noe som er et sunnhetstegn. Han var veldig enkel å legg før, men i den siste tiden gråter han bare vi snur ryggen til etter han har lagt seg. På dagtid kunne han sitte alene og leke seg, nå skal han helst være i fanget hele tiden. Noe han får Barn som har seprasjonsangst trenger trygghet og nærhet. Tror kanskje dere har vært uheldig og fått seprasjonsangt og barnehagestart på samme tid?
Gjest *Maja* Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Her er noen gode tips: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=16509&Itemid=97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå