ninuska_ Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Er det noen som har fått penger her? Bare lurer for jeg syns Lånekassa har vært ufattelig trege i år. Aldri opplevd det de siste fire årene jeg har studert. Leverte søknad i mai, gjeldsbrev kom ikke før på onsdag (sendte det selvsagt med en gang), men enda har det ikke vært noe tegn til utbetaling. Har gått på skolen i en uke nå, og det begynner å haste litt merker jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Jeg har også merket at lånekassen er treg i år. De siste 6 årene har jeg fått utbetaling i begynnelsen av august (de har jo tidligere operert med type "tidligst utbetaling 5. august, men har for så vidt ikke sett det i år, kun "tidligst ved semesterstart". Rart, det kan da umulig være mer effektivt?) I år søkte jeg i begynnelsen av mai, søknaden ble godkjent 24. juli! Men men, gjeldsbrev ble sendt avgårde på fredag, så regner med pengene er på konto i løpet av uken. Det pleier å ta 5-7 dager fra brevet er innsendt til pengene kommer. Du kan forresten sjekke om signert gjeldsbrev er motatt på lanekassen.no Anonym poster: a2bf3a5e6018996e9fa27cd18d8e92ce
ninuska_ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2012 Min søknad ble godkjent dagen etter jeg sendte den inn, og man skulle trodd at det lønner seg å søke tidlig, når man allerede vet at man skal studere. Hva vil ved semesterstart si? (Når den er ulik for alle...) Hvor kan jeg sjekke det? Jeg finner det ikke på deres sider. Før var det jo i den oversikten over utbetaling?
Gjest Daenerys Skrevet 14. august 2012 #4 Skrevet 14. august 2012 Jeg har ikke fått gjeldsbrev en gang, fordi studiet mitt var ganske treige med å få til studierett. Håper brevet er rett rundt hjørnet, har også alltid pleid å få pengene en uke eller to før semesterstart.
ninuska_ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2012 Fikk vite at venninna mi fikk utbetalt forrige uke hun!
PecanPie Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 Jeg fikk utbetalt pengene i begynnelsen av august i fjor, og hadde håper på noe lignende i år også. Fikk ikke sendt inn gjeldsbrevet før i går, så pengene dukker vel opp hos meg i neste uke en gang, tipper jeg. Jeg bare gjetter, kan streiken i mai/juni ha noe med saken å gjøre?
ninuska_ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2012 (endret) Jeg har ikke lik "din side" som alle jeg kjenner. Hos meg: Dette må være i orden før du får penger inn på konto Opptak høst Bekreftet Gyldig kontonummer OK Gjeldsbrev/ stipendmelding sendes til (adresse) Det skal være to rubrikker til - en med når gjeldsbrev ble opprettet og om det er mottatt... Ringte og spurte Lånekassa. De hadde ikke mottatt gjeldsbrevet enda. Og de hadde visst hatt en del knot med systemet og sms så alt var litt forsinket. Men kjedelig at jeg ikke kan ha en oversikt...! Endret 14. august 2012 av ninuska_
Lilje:) Skrevet 14. august 2012 #8 Skrevet 14. august 2012 Noen som vet om man må betale semesteravgift før man får pengene på konto? Jeg har fått gjeldsbrev og sendt det inn, men ikke betalt semesteravgift ennå.
Gjest Vampen Skrevet 14. august 2012 #9 Skrevet 14. august 2012 Noen som vet om man må betale semesteravgift før man får pengene på konto? Jeg har fått gjeldsbrev og sendt det inn, men ikke betalt semesteravgift ennå. Ja, det må du. Og jeg fikk pengene i går.
Gjest Daenerys Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 Nå fikk jeg gjeldsbrevet, det ble skrevet ut 06.08. Sender det i dag, satser på penger i slutten av uka eller neste uke
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #11 Skrevet 14. august 2012 Til vårsemesteret i år fikk jeg utbetalt pengene FØR nyttår! Det kaller jeg kjapt. I år venter jeg fremdeles på at Lånekassen skal forstå at det at jeg allerede har sendt opptaksbevis på et toårig studium samt bevis på at jeg bestod alle fag fra første året faktisk betyr at jeg skal gå et år til, og jeg at det ikke finnes noe opptaksbevis som sier at jeg går år 2 av et studium. Anonym poster: 0d8122bef75a3f588a9a22b6d0353d9f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #12 Skrevet 14. august 2012 De er trege i år ja. Jeg sendte inn gjeldsbrevet mitt i forrige uke en gang, fikk mld på tlf i dag om at de har mottat det, og skulle få pengene på konto om et par dager. Anonym poster: 62f23072a01e8c727fb60684f81dbccd
Gjest Daenerys Skrevet 14. august 2012 #13 Skrevet 14. august 2012 De er trege i år ja. Jeg sendte inn gjeldsbrevet mitt i forrige uke en gang, fikk mld på tlf i dag om at de har mottat det, og skulle få pengene på konto om et par dager. Anonym poster: 62f23072a01e8c727fb60684f81dbccd Når jeg får den smsen pleier pengene allerede å være på konto, har du sjekka?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #14 Skrevet 14. august 2012 Når jeg får den smsen pleier pengene allerede å være på konto, har du sjekka? Oi, ja, de var kommet inn i dag! Anonym poster: 62f23072a01e8c727fb60684f81dbccd
Guadaloupe Skrevet 14. august 2012 #15 Skrevet 14. august 2012 Jeg begynte på høgskole i dag, og på høgskolen min fikk vi ikke betalingsinformasjon før i uke 32. Altså, vi fikk en mail så vi kunne logge inn og finne betalingsinformasjon, og 3 dager etter kunne vi semesterregistrere oss. Før jeg kunne få utbetaling av lånekassa måtte jeg jo ha betalt og registrert meg, og skolen måtte bekrefte meg som elev. Jeg fikk det godkjent på lørdag, og regner meg å få gjeldsbrev om noen dager. Syntes det egentlig er veldig tungvindt, er jo noen som må betale depositum på hybel en stund før skolestart. Jeg ble litt bekymret når jeg så at dere hadde skrevet at lånekassen var treige i år, for jeg trenger pengene så jeg får kjøpt skolebøker :/
Rucula Skrevet 14. august 2012 #16 Skrevet 14. august 2012 Jeg tar en toårig mastergrad.... kommer pengene automatisk nå etter sommerfeiren eller må jeg søke på nytt??? Hvordan funker det? jeg tok ikke lån under bachloren.
Strixvaria Skrevet 14. august 2012 #17 Skrevet 14. august 2012 Jeg har ikke fått gjeldsbrevet enda engang.. *sukk*
Guadaloupe Skrevet 14. august 2012 #18 Skrevet 14. august 2012 Jeg tar en toårig mastergrad.... kommer pengene automatisk nå etter sommerfeiren eller må jeg søke på nytt??? Hvordan funker det? jeg tok ikke lån under bachloren. Jeg har fått inntrykk at man må søke for hvert år!?
Gjest Daenerys Skrevet 14. august 2012 #19 Skrevet 14. august 2012 Jeg tar en toårig mastergrad.... kommer pengene automatisk nå etter sommerfeiren eller må jeg søke på nytt??? Hvordan funker det? jeg tok ikke lån under bachloren. Du må jo søke, skal de bare gi deg automatisk lån liksom? Lanekassen.no
Tropic Skrevet 14. august 2012 #20 Skrevet 14. august 2012 Jeg fikk på fredagen. Betalte semesteravgiften med en gang jeg fikk passord til studweb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå